Dokładnie na to liczę - uczciwie przejdę tyle razy, ile będzie trzeba, żeby wymaksować. :D
Niewątpliwie Game Passa ma dużo więcej osób niż Ubisoft+, ale żadna z tych usług nie jest darmowa. Obie pozwalają za to ograć nowe gry za część ich ceny.
Mówisz i masz :D
https://www.gry-online.pl/newsroom/jednym-pozwala-poczuc-sie-mlodszymi-o-20-lat-innych-nie-cieszy-ta/zc2e3a1
O dacie premiery zresztą też pisaliśmy: https://www.gry-online.pl/newsroom/niezapomniana-gra-z-dziecinstwa-poznych-milenialsow-powraca-po-la/z42ddb8
Czyli mówisz, że Google Translate nie wykorzystuje AI...? Dobrze, że nie Ty piszesz u nas newsy, dopiero byłyby błędy. ;)
Korekta manualna, jak to ładnie nazwałeś, w weekendy jest robiona po publikacji, a nie przed, jak od poniedziałku do piątku.
Patrz, znaleźli! I to nie tylko u Ubisoftu: https://www.gry-online.pl/newsroom/kuriozalny-zapis-w-umowie-licencyjnej-ubisoftu-to-tak-naprawde-ni/ze2e133
Nawet bardzo. Trochę się zdziwiłem, jak to zobaczyłem, bo przed napisaniem newsa tego bonusu nie było. Zacięcie się mechanizmu po wybraniu złego kierunku nie zjada już też wytrycha.
Ten cytat jest dowodem na to, że tekst był sprawdzany - to, co widzisz, to efekt wprowadzania poprawek w trybie śledzenia zmian w Wordzie. Błąd polegał na tym, że przed opublikowaniem tekstu zmiany nie zostały zaakceptowane, a śledzenie nie zostało wyłączone. Nasze, stricte ludzkie niedopatrzenie, za które najmocniej przepraszamy.
Hot tej recenzji rzeczywiście nie działał w pierwszej godzinie czy dwóch po publikacji, ale to było w czwartek, od tego czasu wszystko (chyba) jest ok - przynajmniej "u mnie działa", i na PC (na dwóch przeglądarkach), i na telefonie.
Brak szybkiej podróży jest tutaj niejako pobocznym problemem, podobnie jak wolniejsze tempo rozgrywki, i oczywiście ma zdecydowanie mniejszy wpływ na liczby niż premiera gry w Game Passie - dlatego też kwestia ta została oddzielona nagłówkiem. Wymienione pod nim problemy wydają się jednak ważne dla części graczy, więc należało zwrócić na nie uwagę.
Oczywiście, że "całkiem rozsądne" są wymagania sprzętowe, a nie cena. Doprecyzowałem tytuł, żeby nie było wątpliwości. Sorry, jeśli wprowadziłem Was w błąd.
Nie siedzę DM-owi w głowie, ale myślę, że dobrze zakładasz. Zwłaszcza że premiera w Japonii była 28 grudnia (sic!).
"Również i w Polsce Clair Obscur: Expedition 33 może być dla wielu trudne do wymówienia czy zapamiętania".
A być może także do zapisania z pamięci.
Zapewniam, że gdyby chodziło o poziom trudności, tytuł (nie lead) byłby zupełnie inny.
Imho bardziej na siłę jest czepianie się systemu walki, który zdecydowana większość graczy zachwala, i wystawianie ocen "0" czy "1": https://www.metacritic.com/game/clair-obscur-expedition-33/user-reviews/
Skracanie tytułu jest w sumie śmieszne. :D
Przy zapowiedzi mówili o pierwszej połowie 2025 roku, dlatego w Encyklopedii był podany czerwiec. Zobaczymy.
Powinno być "okno premiery", racja.
skasować - 5. pot. «zarobić lub otrzymać pieniądze»
https://sjp.pwn.pl/sjp/skasowa%C4%87;2520944
Skoro jednak uważasz, że potoczne określenie nie przystoi, proszę bardzo:
Hogwarts Legacy: Definitive Edition zostało ponoć anulowane. Warner Bros. Games obawiało się, że nie będzie mogło odpowiednio zarobić na graczach
"Dzięki modowi o nazwie Fallout: Revelation Blues możemy sprawdzić opuszczone miasto Burham Springs oraz poszukać ukrytych w nim skarbów i sekretów".
Doprecyzowałem, że jest to demo, żeby nikt nie miał wątpliwości. Wybacz WolfDale, jeśli zostałeś wprowadzony w błąd.
Zasadniczo ta wiadomość jest kierowana do osób, które PS Plusa mają i mogą ograć wymienione gry w ramach usługi, którą i tak już opłacają, nic nie dokładając. Ale fakt, można napisać to samo nieco inaczej, tak żeby nie było niedomówień. Zmienione.
Pierwotnie tekst był dobry - i znów jest.
Agnieszka pisała inny tekst na Gamepressure i niechcący wrzuciła go w miejsce tego, bo zostawiła otwartą kartę w przeglądarce.
Dzięki za czujność!
Ta, kretoszczury zabiłem, strzały i miksturę zebrałem, ale łuk chyba Beliar ogonem przykrył. Postrzelam sobie w poniedziałek. :D
BTW: Jak widać na załączonym wyżej obrazku, Orry ma kuszę. Nie wiem, czy ma w kieszeni bełty ani czy Nyras będzie w stanie z niej strzelać, ale być może da się przetestować i ją, gdy spuściły mu łomot... :P
Ufaj, komu chcesz. Demo nie pozwala ocenić systemu walki w całości, więc tego nie zrobiłem. Jak jednak napisałem, twórcy na niemal każdym kroku pokazują, że czują tego Gothica, że wiedzą, o co w nim chodzi. Jest więc nadzieja, że na późniejszych etapach nabierze on głębi i będzie czymś więcej niż szybkim klikaniem, do którego sprowadza się na początku. Jeśli nie, uwierz, będę pierwszym, który rzuci kamieniem.
Jednocześnie nie oszukujmy się - system walki musiał być trochę inny niż ten w pierwowzorze, który zniechęcał do siebie ludzi (osobiście bardzo go lubię - do tego stopnia, że w Gothicu 2 wybiłem większość orków w GD, wyciągając ich pojedynczo...). Pachnie mi on dość mocno tym z pierwszego Risena, choć jak mówię - jest za wcześnie, by wyciągać daleko idące wnioski.
Co się natomiast tyczy sposobu poruszania się postaci i wydajności, na które poza tym narzeka Frozi - ten pierwszy zupełnie mi nie przeszkadzał, a o drobnych przycinkach i innych rzeczach wspomniałem, Na pewno wydajność mogłaby być lepsza i miejmy nadzieję, że w pełnej wersji gry będzie. Niemniej demo większych problemów mi nie sprawiło, dało się w nie w miarę komfortowo grać. Nie wiem też, jak długo twórcy je szlifowali, ale pamiętaj, że to samo demo pokazywane było prasie ponad dwa lata temu.
Zagraj w następnym tygodniu i daj znać, co myślisz. Na pewno jest tu duże pole do dyskusji. :)
Kamilowi chodziło o wkład Robertsa w późniejszy rozwój PoE i sukces w długiej perspektywie, ale zasadniczo masz racę. Uzupełnione, dzięki za czujność.
Po publikacji wiadomość była jeszcze rozbudowywana o dodatkowe informacje - jak choćby również to, że Sasser odmówił komentarza na pytanie, czy sam też został zwolniony. Wtedy też dopisaliśmy, że chodzi wyłącznie o amerykański zespół. Było to chwilę przed komentarzem Szefoxxxa. ;]
Wigilia - 1. «dzień poprzedzający inny dzień, zwykle świąteczny»
https://sjp.pwn.pl/slowniki/wigilia.html
Nie ma za co. :D
UWAGA: z jakiegoś powodu zamieszczony w treści link do Reddita wyrzuca błąd. Jeśli chcecie przejść do wspomnianego wątku, skorzystajcie z tego:
https://www.reddit.com/r/avowed/comments/1ins0ys/first_leaked_review/
Jak zapętlisz... :D Za dużo wielkich liczb w newsie, chodzi oczywiście o 10 godzin.
Prawda, że 17 września to środa, ale zasada, że gry AAA wychodzą w piątki, nie jest wyryta w kamieniu. Diablo 4 wyszło we wtorek 6 czerwca, bo Blizzard kierował się "liczbą bestii". AC: Shadows wychodzi w czwartek. KCD 2 wychodzi we wtorek. O ile zatem data X nie wypada w weekend, wszystko jest możliwe.
O, dziękuję za potwierdzenie. :) Dałbym sobie rękę uciąć, że był dobry, ale nie jestem nieomylny. ;P
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że dodany był zapis bezpośrednio ze streama, który twórcy ukryli, bo materiał mieli wrzucony również jako "zwykły" film. Tak czy inaczej, dzięki - już jest jak być powinno.
W teorii tak, bo trochę brzydko to wygląda, fakt. W praktyce jednak ten materiał stanowi źródło newsa, więc powinien być w nim zawarty, nawet jeśli twórcy (tymczasowo?) go ukryli.
W momencie powstawania tej wiadomości film nie był prywatny. Niestety nic nie możemy z tym zrobić.
No właśnie nie - prowadząca stream wyraźnie mówi tam: "third-person perspective". :P
openforu0 - Link do pobrania zwiastuna jest nad odnośnikiem do Reddita (konkretnie prowadzi on do "tweeta", którego autor udostępnił film w MediaFire). Niestety nie mieliśmy jak wrzucić go bezpośrednio na stronę w nieskompresowanej wersji.
Christmas - Yyy, nie?
O ile CD Projekt, Rockstar Games, FromSoftware etc. większość osób kojarzy, o tyle Reef Entertainment jest szerzej nieznaną firmą. ;)
Forumowiczu Swinki3: wraz z Kamilem niezmiernie cieszymy się, że poznałeś nowe słowo! KLDEOG_ już pięknie Ci je wyjaśnił, więc dodam tylko, że zostało ono użyte w przytoczonym przez Ciebie zdaniu, gdyż w zdaniu je poprzedzającym pojawia się określenie "znajdą". Gdyby zatem Kamil napisał "należy znaleźć", mielibyśmy do czynienia z tzw. powtórzeniem. Na szczęście Kamil zmyślnie zastosował tzw. synonim i wybrnął z problemu!
Nie wyssaliśmy ich z palca, twórcy wprost podali, że się nimi inspirowali, podobnie jak filmami Coś, Mucha i Otchłań.
Chodzi o drabinę, dzięki. Za literówkę również. :D
Co do gestykulacji - nie ma być 1:1, ale najwyraźniej również dość prosta.
Tak, już dodane. Zamieszczamy je w formie tekstowej, więc schodzi się trochę dłużej niż przy dodaniu grafiki. :D
O, nawet przyznali się do błędu: https://x.com/bethesda/status/1864351674338246993
Podmieniłem grafikę i dałem wzmiankę w treści.
Niestety tak podali, a ja nie zwróciłem na to uwagi wczoraj. Niewątpliwie chodzi o i9. Dzięki za czujność!
Zakładam, że mówisz o tym:
https://www.gry-online.pl/gry/lego-star-wars-the-skywalker-saga/z357f1
Zostało wydane osobno, więc ma osobny wpis.
Wen Chi Lee
Wiadomo, wkradł się głupi błąd, ale został poprawiony zaraz po Twoim komentarzu. Dzięki za czujność! :)
To jest właśnie zabawne, bo gdybym ogrywał Syndicate na premierę, po Unity etc., miałbym pewnie podobne wrażenie jak Legalizex. Ogrywałem jednak Syndicate po Origins i Odyssey i... było zaskakująco odświeżające.
Dodam tylko, że nie tłumaczyliśmy tego sami, skorzystaliśmy z otrzymanej informacji prasowej. ;P
Spokojnie, nie mieliśmy nic złego na myśli. Tytuł został odrobinę zmieniony. Peace.
Warto też pamiętać, że np. BG3 osiągnęło aktualny rekord aktywności ok. 1,5 tygodnia po premierze. Nie mówię, że DA wykręci podobne liczby, ale upływa dopiero czwarta godzina od premiery, a w USA jest sam środek Halloween.
Spoko :)
Nie sililiśmy się na kolejne teksty, bo mieliśmy stream z dema w sierpniu: https://www.gry-online.pl/newsroom/zobacz-gothic-remake-w-akcji-jeszcze-dzis-zapraszamy-na-stream-gr/z02a535
Niemniej na PGA było kilka osób od nas, którym udało się w Gothic Remake zagrać, w tym zresztą Autorka tego newsa ;]
Biję się w pierś, bo nie dotarliśmy do tego trailera. Z drugiej strony, wygląda na to, że dostaliśmy nieco wybrakowaną informację prasową 22 października, bo był w niej tylko ten krótki trailer z polskim dubbingiem, dedykowany PGA.
Nieco to dziwne, zwłaszcza że oficjalnie ten dłuższy trailer opublikowano trochę później. Tak czy inaczej, dzięki za info - a trailer niech się niesie, może w ten sposób trafi do większej liczby fanów Gothica :)
22 października Plaion Polska opublikowało trailer, który zamieściliśmy w tej wiadomości: https://www.gry-online.pl/newsroom/posluchaj-polskiego-dubbingu-w-gothic-remake-poznalismy-czesc-gwi/z32b186
Ale to nie jest powyższy trailer. Owszem, został on udostępniony wcześniej, dokładnie 2 dni temu, ale na Facebooku Plaion Polska: https://www.facebook.com/watch/?v=562140059653215
Macie rację, że YouTube podaje, że publikacja była 4 dni temu... ale jeśli spojrzycie na liczbę wyświetleń i datę komentarzy, których nie ma zbyt wiele, szybko zorientujecie się, że film musiał wisieć jako prywatny i dopiero dziś został odsłonięty...
...zapewne w momencie publikacji komunikatu na Discordzie, jak zauważył
Nie jesteśmy zatem aż tak bardzo spóźnieni ;)
Wyobraź sobie, że nie mamy nocnej zmiany, a Sony wypuściło komunikat ok. 23:00. ;]
Pewnie właśnie dlatego zostało to wymienione wśród wad. ;)
A tak serio, wydaje się, że te problemy są drobne. Od momentu publikacji newsa pojawiło się ponad 20 nowych recenzji (w sumie jest ich już 46), a średnia ocen spadła tylko o 2 punkty, z 85 do 83. Gdyby sterowanie było mocno skopane, taki wynik raczej byłby nieosiągalny.
Ależ jest honorowa wzmianka naszego weterana, Adriana Wernera, pod ostatnim nagłówkiem. :D
To są te odwieczne pytania. Mówi się: Irak czy Iran? Lubelskie czy lubuskie? Austria czy Australia? xD
Dzięki, poprawione. :)
Sprostowanie do sprostowania - w międzyczasie post na Reddicie edytowano / poprawiono i teraz mówi on, że na jednego pracownika fabryki przypada 1000 konsol dziennie, co pokrywa się z Twoją sugestią, że 1000 sztuk dziennie w ogóle to bardzo mało.
Co do reszty poruszonych kwestii - trudno się do nich odnieść, jako że mamy do czynienia z plotkami / przeciekami. Trzeba poczekać, aż Nintendo w jakiś sposób potwierdzi te rewelacje lub im zaprzeczy.
Spokojnie, ludzie. Newsy przechodzą korektę, w tym przypadku Autorka nie wyłączyła "śledzenia zmian". Już jest ok, wybaczcie.
I żeby nie było wątpliwości - to typowo ludzki błąd, AI takich nie robi. Pomówienia, że news powstał z jej wykorzystaniem, są równie niesmaczne, co wycieczki osobiste w stronę Autorki.
Z tego, co wiem, nic się nie zmieniło i będzie, choć niestety z opóźnieniem. Szczegóły znajdziesz tutaj: https://www.gry-online.pl/newsroom/recenzja-gry-black-myth-wukong-ukaze-sie-pozniej-crash-powstrzyma/z42a458
Clickbait nie, bo: https://pl.wikipedia.org/wiki/Clickbait
Niemniej faktycznie zostało to trochę nieprecyzyjnie ujęte - chodzi po prostu o DLC z nowymi frakcjami, lecz nie duże dodatki fabularne zawierające nowe frakcje. Była o tym mowa na wspomnianym w treści pokazie.
Dzięki za czujność, doprecyzowane. :)
Chocobosy są, szczypta japońskiego humoru też, ale generalnie klimat jest dość poważny.
Wiele na to wskazywało, ale fakt, zapowiedź była - news został poprawiony. Dzięki za zwrócenie uwagi. :)
Pardon, monsieur. Dzięki, poprawione. :)
Premiera jest 26 sierpnia o godz. 3 PM PDT - w Polsce jest to północ z 26 na 27 sierpnia. Podajemy tak, jak podaje Blizzard, ale dla jasności doprecyzowaliśmy. :)
Tytuł tego newsa miał wskazywać, że mod da się już ukończyć, ale może faktycznie nieco przesadziliśmy. Teraz powinno być lepiej. :)
Nikt nie napisał, że to będzie pierwsza gra Nintendo dla dorosłych / dojrzałych graczy w historii, trochę nadinterpretujecie. :) Pierwsza od dość dawna, bo nawet wspomniana przez Was Bayonetta 3 ma już prawie 2 lata, a katalog Nintendo, było nie było, jest zdominowany przez "gry dla dzieci".
EDIT: doprecyzowaliśmy to i owo, żebyście nie mieli wątpliwości, o co chodzi. :)
Masz rację, Kwisatz_Haderach, podobnie jak ZeroNaruse - do newsa wkradł się błąd. Został poprawiony. Dzięki za czujność! :)
To jest "spoiler" mniej więcej z drugiej minuty DLC. :P
I nie, to nie jest boss, ot taki przeciwnik na mapie. Spotyka się ich kilku, przy czym jednego na starcie. Zwraca na siebie uwagę, więc pewnie duża część graczy ruszy w jego kierunku. Niektórym może sprawić problem - stąd ten news.
Nie martwcie się, o bossach-bossach nie zamierzamy pisać (poza poradnikiem oczywiście).
Jak zauważył avaa5145031269, komunikat został przetłumaczony z angielskiego (ale nie przez AI, avaa5145031269) i wkradła się do niego literówka. Pardon.
Przeszedłem grę wiele razy, finałową walkę co najmniej kilkanaście razy, ale imho to bardzo dobra zmiana, o którą to starcie aż się prosiło. Arena jest wielka, a Struga pozwoli lepiej ją wykorzystać, nieważne, czy ktoś potrzebuje jego pomocy, czy nie. Mocno spóźniona, ale bardzo dobra decyzja projektowa.
Wiadomość o Lunie powstawała, gdy pisaliście swoje komentarze. :D
https://www.gry-online.pl/newsroom/amazon-prime-wzbogacil-sie-o-fajna-nowa-opcje-dla-graczy-amazon-l/z1299d9
Radahn jest opcjonalny w 5 z 6 zakończeń (poza tym Ranni). Aby wejść do stolicy, wystarczy pokonać 2 z 5 dostępnych półbogów: Godricka, Rennalę, Rykarda, Mohga i/lub Radahna. Całą resztę można pominąć.
Tak, jeśli chcemy dotrzeć do zakończenia Ranni, Radahn jest obowiązkowy - ale tylko wtedy. Przy innych zakończeniach można go pominąć. A czy ma coś wspólnego z Mohgiem? Zobaczymy. :D
Wydaje mi się to raczej mało prawdopodobne. Obstawiam, że zabicie Radhana jest konieczne, bo wtedy gwiazdy wznawiają swój ruch, a z nimi związany jest los nie tylko Ranni, ale również całej karyjskiej dynastii. Nie chcę tu spoilerować, więc powiem tylko, że z materiałów, które spłynęły na początku czerwca, wiadomo, że w DLC spotkamy przynajmniej jedną ważną osobę z tej dynastii. Czy jednak konieczność zabicia Radhana jest związana właśnie z tym? Trzeba poczekać i się przekonać.
Nie "redaktor z ign czy innej stronki tak napisał", tylko powiedział to Miyazaki w wywiadzie udzielonym Famitsu - https://www.famitsu.com/news/202402/22335199.html
Nie trzeba ani zabijać Godricka (w ogóle go nie trzeba zabijać), ani robić questu Varre, bo do Mohga można dostać się w inny sposób - patrz treść newsa.
To jest akurat bardzo dobre pytanie. Nos mi podpowiada, że dowiemy się tego w DLC - i że w jakiś sposób Radahn może w nim odegrać dużo większą rolę niż podstawce.
Bo z jakiegoś powodu nie trafiły do informacji prasowej, którą otrzymaliśmy. Niemniej i tak powinniśmy byli dotrzeć do nich wcześniej, także wybacz. Już są. :)
Chciałem zwrócić na to uwagę, bo dotyczyła tego jedna z wytycznych, którymi twórcy obłożyli przedpremierowe embargo, ale raz, że teraz sami udostępnili tę grafikę, a dwa, boss ten pojawia się w trailerze z 2021 roku: https://www.gry-online.pl/newsroom/project-eve-zaprezentowano-pierwszy-trailer-gry-rpg-akcji/ze206bd
Nikogo nic nie zabolało, po prostu bezpośrednio pod newsem wyświetla się X najnowszych postów. Kliknij w przycisk "wszystkie komentarze", a znajdziesz swój wpis.
W ramach głównej fabuły nie ma go prawie wcale, nie licząc miasta Xion, które pełni rolę hubu. Wykonując zadania poboczne, trzeba się trochę nabiegać w tę i we w tę, lecz czasem pozwala to odblokować niedostępne wcześniej obszary. Na szczęście side questy można odhaczać grupami, więc nie jest to duży problem.
Nie popadajmy w skrajności. Stwierdziłem fakt i tyle. Miałem napisać, że jest brzydka? xD
Oznaczam to jako spoiler, choć to tak naprawdę żaden spoiler.
spoiler start
Obozy zbudowały inne członkinie oddziału powietrzno-desantowego. Niejako na dowód znajdujemy ich ciała, z których pozyskujemy rdzenie ciała i bety, służące do zwiększania HP i "many" Eve.
spoiler stop
A czemu taka forma? To chyba nie zostało wyjaśnione. Podciągnąłbym to pod "anielskość" Eve, o której wspominam w recenzji. Skoro ona może być perfekcyjna, czemu obozy nie mogą być namiastką perfekcyjności?
Jeśli ktoś chce pobrać grę z PS Plusa, w tej chwili może ściągnąć jedynie wersję na PS4. Bethesda jest jednak świadoma problemu i pracuje nad rozwiązaniem.
Rzeczywiście. Sprawdzałem tę opcję wczoraj, w dodatku przez kogoś, bo sam nie miałem już gry na dysku. Stąd to zamieszanie. No, ale przynajmniej jestem usprawiedliwiony, że nie wyłączyłem. :D
Grałem z włączonym efektem ziarna, to również miało wpływ. Po podmianie chyba faktycznie wyglądają jednak ciut lepiej. :)
No Rest for the Devs. :P No to już wiesz, czemu news wybrał się chwilowo w przyszłość. ;)
Trochę za dobrze by było. :D Niemniej doprecyzowaliśmy to i owo w treści, żeby nikt więcej tak nie pomyślał. :)
Tekst dość trafnie - choć tylko do pewnego stopnia - oddaje to, dlaczego uwielbiam grać w gry FromSoftware po kilka razy, dokładnie znając ich lore. Niemniej pierwsze przejście zawsze okazuje się tym najbardziej niezapomnianym. :)
Ależ napisaliśmy, ale o Humble Choice - https://www.gry-online.pl/newsroom/humble-choice-na-kwiecien-2024-jednak-bez-ac-valhalla-i-returnal/z928c57
Klucze z tej paczki odsprzedawane w keyshopach przez januszów biznesu nas nie interesują. ;)
Stosowny fragment został dopisany, dzięki za zwrócenie uwagi. Co do tego, czy rację ma Henderson, czy Rubin, najpewniej przekonamy się niebawem.
Grając na średnim poziomie trudności, w zasadzie nie miałem żadnych problemów z misjami, dla których spełniałem sugerowany poziom postaci. Do tego stopnia, że wielu bossów pokonałem przy pierwszym podejściu. Trudno mi coś doradzić, bo sam zagrywam się w soulslike'i, ale może właśnie ten Cię do nich przekona?
Wydaje się, że masz rację - https://steamdb.info/depot/34018/
Karta na Steamie nas zmyliła. Dzięki za info!
Link do listy zmian znajduje się w aktualizacji. Jest naprawdę dłuuuuga. Daj znać, czy nowości są odczuwalne!
Wpadła chwilkę przed 19:30. Od razu widać, że nie ma się do czynienia z korpo i nie wszystko musi być publikowane o "pełnych" godzinach. :D
Słuszna obserwacja, choć to nie tyle błąd, co skrót myślowy. Wiadomo, że pracownicy Microsoftu etc. nie mogli zarabiać dla Valve (w jednym momencie). Ponadto ostatnio kilka osób na forum zwróciło uwagę, że tytułów newsów są zbyt długie. :P No ale proszę bardzo, niech będzie, jak być powinno. :D
Fakt, nie było to bezpośrednio do Sweeneya, tylko o Sweeneyu, w wewnętrznej komunikacji Valve. Dzięki za zwrócenie uwagi, sprostowaliśmy to. :)
Może faktycznie "Oszalałeś" pasuje tutaj lepiej niż "Wkurzyłeś się", choć niewątpliwie Sweeney'owi skoczyło ciśnienie, gdy to pisał. :P
Zmienione, dzięki za sugestię!
Nic dziwnego, bo to również była inspiracja twórców (obok C&C właśnie). Czas pokaże, do czego bardziej podobna jest ta gra.
Zasadniczo nic - po prostu uważam, że w Elden Ring wiele z nich jest nietrafionych. Ponadto wszelkie materiały o grze, które czytam lub oglądam, są po angielsku, więc wybierając ten język, łatwiej zachowywać mi spójność informacji.
"Wygląda jak" z pierwotnego tytułu zostało zmienione na "przypomina", gdyż wzięliśmy pod uwagę Wasze komentarze. Wierzę, że teraz tytuł lepiej oddaje stan rzeczy, lecz różnica jest na tyle drobna, że nie ma się o co kłócić. :)
W Elden Ring gram po angielsku, gdyż średnio podoba mi się polskie tłumaczenie. Wychodzę jednak z założenia, że większość czytelników gra po polsku, dlatego też staram się używać oficjalnych polskich nazw. Czasem bywa to kłopotliwe, bo wiem, jak coś nazywa się po angielsku, ale polskiego określenia nie pamiętam i muszę je sprawdzić w grze.
Dla przykładu: pisząc któryś z poprzednich tekstów, miałem nie lada zagwozdkę dotyczącą słowa Empyrean. Początkowo próbowałem je jakoś spolszczyć (Empirejczyk?), ostatecznie jednak sięgnąłem do gry i przekonałem się, że zostało przetłumaczone jako Niebianin...
Uwierz zatem, że doskonale rozumiem, że Cię skręca. :D
Majestatyczna jest Kaplica Oczekiwania. Walka jak walka. :D
Ekran się wyciemnia, gdy stracimy ostatnie punkty HP, co jest równoznaczne ze zgonem (choć fakt, charakterystycznego dźwięku nie ma). Możesz to interpretować, jak chcesz, dla mnie jest to śmierć, zwłaszcza że tego bossa da się pokonać na tym etapie. Nie żeby to coś zmieniało, bo chcąc kontynuować grę, i tak trzeba zeskoczyć w przepaść i zginąć.
W USA tak - w Polsce będzie już 12 kwietnia. ;)
Niemniej dzięki za komentarz, doprecyzowaliśmy treść, żeby nikt nie czuł się zdezorientowany.
Tak, jest to "normalna metroidvania", której bliżej do cyklu Ori. Jeśli coś dzieli z Soulsami, to mroczny klimat i opowiadanie historii za pomocą opisów (choć jest to raczej "dopowiadanie historii", bo fabuła została przedstawiona w bardzo klarowny sposób). W grze jest kilka trudniejszych etapów, ale sprowadzają się one do odpowiedniego dopasowania umiejętności do sytuacji etc. Wymaksowałem na jesieni z wielką przyjemnością. Bardzo polecam.
Polecam obejrzeć krótki, ale bardzo treściwy film popularnej okołosoulsowej youtuberki Zullie the Witch. Zawiera mnóstwo ciekawych spostrzeżeń - niektóre pokrywają się z moimi, inne je rozwijają, a jeszcze inne im zaprzeczają. :)
https://www.youtube.com/watch?v=TKgRv86cF6o
Tak, ewidentnie zastosowałem tu "gracką metodologię". ;P Dzięki za uwagę, poprawione. :)
We fragmencie, który podałeś, chodzi mi tylko o to, że gdyby pomiędzy Elden Ring i Shadow of the Erdtree nie było Amored Core 6, dodatek zapewne wyszedłby nieco szybciej. Pomijając kwestię mocy przerobowych, FS raczej nie chciało też wydać jednej produkcji obok drugiej.
Biję się w pierś, bo nie dotarłem do wywiadu Famitsu (jedynie Eurogamera i IGN). Podobnie jak autor filmu jestem trochę zaskoczony, że Miquella nie dostanie osobnego zakończenia... chociaż z drugiej strony jego powrót wywróciłby historię z podstawki do góry nogami. Decyzja FS jest więc dość zrozumiała, zwłaszcza że w żadnej z poprzednich gier nie zdecydowało się na taki patent (były za to odniesienia do podstawki w DLC, konkretnie do DS3 w Ashes of Ariandel, gdy dotarliśmy do zakończenia Lord of Hollows). Niemniej poznanie historii z Shadow of the Erdtree powinno rzutować na odbiór już istniejących zakończeń (przynajmniej w moim przypadku tak pewnie będzie). Dzięki za info!
Punkt widzenia Twój i innych osób krytykujących pierwotny tytuł jest zrozumiały. Warto jednak pamiętać, że TERMIN premiery to pojęcie szersze niż DATA premiery. W odniesieniu do gier zwykle nie znaczą one tego samego, choć generalnie mogą.
Dodam, że w pierwotnym tytule newsa użyto określenia "termin", a nie "data", co jest uzasadnione o tyle, że, jak zaznaczono w tekście, Ubisoft najwyraźniej planuje wydać AC: Red pod koniec 2024 r. lub na początku 2025 r. (o ile nie będzie obsuw). Termin premiery został więc niejako zawężony do pięciu miesięcy (listopad-marzec), a nie sześciu lat. ;]
Weź również pod uwagę, że AC Red i SW Outlaws są tylko jednym z elementów newsa. Jego lwią część stanowi omówienie raportu Ubisoftu i przybliżenie co ciekawszych wypowiedzi Yvesa Guillemota z konferencji dla inwestorów.
Jeśli chodzi o budowę - jak najbardziej. Reszta to jednak fantazja twórców, zwłaszcza zianie ogniem. Z tego też względu Tarrok nazywa ogniste jaszczury "smokami". :D
Błąd został poprawiony (bez dotykania spoilerów z zakończenia DS1). Przepraszamy i dziękujemy za zwrócenie uwagi wszystkim z Was. :)
Rzeczywiście, dość niefortunnie dobraliśmy grafikę do wiadomości, sugerując się udziałem Sekiro i AC4 w Festiwalu. Ta obecna nie powinna wprowadzać w błąd. :P
Odniosłem podobne wrażenie, ale nie jestem pewien, czy słuch mnie nie zwodzi, a nigdzie nie znalazłem potwierdzenia
Studio One More Level dziękuje Wam za głosy oddane na Ghostrunnera 2!
https://twitter.com/oml_games/status/1745815956956282902
Najwyraźniej wystąpił jakiś błąd po stronie Epic Games Store. Teraz grę można odebrać bez problemu.
Autorka nie powiązała - jak sugerujecie - liczby fallowersów z 10. pozycją Palworld w rankingu gier najczęściej dodawanych do wishlist na Stamie. Niemniej faktycznie zestawienie obok siebie tych dwóch zdań - o wishlistach i fallowersach - mogło być nieco dezorientujące. Doprecyzowaliśmy to, dzięki za zwrócenie uwagi. :)
Twórcy kilkukrotnie deklarowali, że celują w premierę w 2024 r. Obsuwa nie jest oczywiście wykluczona, ale to samo można powiedzieć o grach, w przypadku których już poznaliśmy dokładną datę wydania.
Jest tak, jak pisze Wojko. Na CES mamy swojego człowieka, więc dostaliśmy info z pierwszej ręki. Teraz dodaliśmy tę mapkę dla potwierdzenia.
Dzięki za wszystkie propozycje! Jak wspomniałem w tekście, powyższa lista będzie co jakiś czas aktualizowana, więc na pewno przynajmniej część z nich zostanie na nią wciągnięta.
Na pierwszy ogień pójdzie, oczywiście, Dragon's Dogma 2. W sumie nie wiem, jakim cudem pominąłem tę pozycję... mogę się wytłumaczyć tylko tym, że wstępną listę gier sporządziłem jakoś w pierwszej połowie listopada, tj. zanim Capcom podał datę premiery, która później kompletnie wyleciała mi z głowy. :( Tak czy inaczej wybaczcie tę gafę. I chwała Wam, że czuwacie!
Miałem na myśli to, że wokół księcia ma się kręcić fabuła, ale masz rację - można to było różnie odebrać. Doprecyzowałem. Dzięki za czujność! :)
Na konsolach problem wciąż istnieje, a przynajmniej gra wyrzuca komunikat o niedziałającym crossplayu. Obok zdjęcie na dowód. ->
Dlatego też od tego zacząłem newsa - reszta to niejako tło. :)
Racja, Wiedźmin Remake to Project Canis Majoris. :P Wyedytowałem poprzedni post, żeby nie wprowadzał w błąd. Wybaczcie nieporozumienie. :)
Czasem brak słów mówi wystarczająco wiele. ;P
Lepsze przeceny zwykle są podczas zimowej wyprzedaży, jak napisał MewsoNs. Przy czym raczej nie zdarza się tak, że w listopadzie cena gry X będzie obniżona o 30%, a w grudniu o 90%. :D Mogą być różnice, ale nie aż tak duże.
Tak, już poprawiłem - organizatorzy źle podali, a nie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić akurat to. :P