Data wydania: 27 października 2020
Gra akcji FPP polskiego studia One More Level. W Ghostrunner trafiamy do cyberpunkowego miasta rządzonego twardą ręką przez niejaką Kluczniczkę. Na rozgrywkę składa się parkourowe przemierzanie poziomów oraz eliminowanie przeciwników z użyciem broni białej i specjalnych mocy.
Gracze
Steam
OpenCritic
Ghostrunner to gra akcji opracowana przez polskie studio One More Level. Mowa o deweloperach mających w swoim portfolio między innymi ciepło przyjętą grę God's Trigger.
Ghostrunner przenosi nas do świata zniszczonego w wyniku globalnego kataklizmu; ostatnim bastionem ludzkości jest miasto znajdujące się w gigantycznej wieży. Jego konstruktor, znany jako Architekt, stracił nad nim kontrolę, a teraz rządy twardej ręki sprawuje niejaka Kluczniczka. Wraz ze swoimi żołnierskimi pomagierami terroryzuje całe miasto, dlatego też obywatele decydują się na wszczęcie buntu. Bardzo ciężko jest im jednak godnie przeciwstawić się Marze.
W trakcie zabawy wcielamy się w bohatera obdarzonego nadnaturalnymi zdolnościami pozwalającymi mu walczyć zarówno w świecie fizycznym, jak i w cyberprzestrzeni, przez co jako jedyny jest w stanie stawić czoła Kluczniczce. Protagonista wspina się więc na kolejne piętra wieży, jednocześnie odkrywając zarówno dotyczące jej sekrety, jak i tajemnice na temat własnej przeszłości.
W grze Ghostrunner akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W trakcie zabawy przemierzamy ponure lokacje rozświetlane blaskiem kolorowych neonów. Eksplorację uatrakcyjnia możliwość wspinaczki na elementy otoczenia, przeskakiwania nad przepaściami, a nawet biegania po ścianach. Poza tym protagonista dysponuje swoistym „biczem energetycznym” pozwalającym mu na pokonywanie w powietrzu większych odległości oraz przydatnym w trakcie starć. Oponentów możemy eliminować z zaskoczenia bądź w otwartej walce, korzystając z broni białej. Co ciekawe, jeden celny atak wystarczy, by zabić przeciwnika – ale i nas. Ponadto twórcy pozwalają nam na spowalnianie czasu, na przykład po to, by w porę uniknąć ostrzału.
Ghostrunner posiada trójwymiarową grafikę wysokiej jakości. Podobać się może zarówno jej kierunek artystyczny, jak i szczegółowe tekstury czy wreszcie animacje bohatera i jego przeciwników. Jej dopełnieniem jest wpadający w ucho, klimatyczny soundtrack potęgujący szybkie tempo rozgrywki.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
Nintendo Switch 9 grudnia 2020
PC Windows 27 października 2020
PlayStation 5 28 września 2021
PlayStation 4 27 października 2020
Xbox Series X/S 28 września 2021
Xbox One 27 października 2020
Producent: One More Level / 3D Realms (PC) / 3D Realms (PS4) / 3D Realms (XONE)
Wydawca: 505 Games
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Futurystyczna gra FPP z Polski? Tej jesieni to nie tylko Cyberpunk 2077. Ghostrunner to bardzo intensywna gra jednego ciosu – zabij ich, albo oni zabiją ciebie. 8 godzin gry sprawiło mi wielką frajdę. Mogę rzec, że ogarnęła mnie mania ciągłego ruchu oraz igrania ze śmiercią w myśl sprawdzonej metody prób i błędów.
29 listopada 2020
Nie lubisz gier, w których wątek fabularny rozciągnięty jest na 50 godzin? Zadania poboczne odwracają uwagę od historii? Przygotowaliśmy więc zestaw tegorocznych produkcji, które można ukończyć w mniej niż 10 godzin.
4 listopada 2020
Ghostrunner polskiego studia One More Level nie jest pozycją idealną, ale jedną rzecz robi wręcz wybitnie. Jak na liniową grę akcji oferuje olbrzymią liczbę wyborów i prawie każdy z nich jest dobry.
28 września 2020
Powiadam Wam, że nie jest źle i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Mimo, że na największe hity trzeba będzie poczekać do listopada, to październik i tak wypada całkiem interesująco.
14 czerwca 2020
Miłośnicy dystopii rządzonych przez chciwe korporacje, neonowych barw, społeczeństw uzależnionych od technologii i filozoficznych rozważań o naturze jednostki w najbliższym czasie zagrają w znacznie więcej niż tylko Cyberpunka 2077.
Następną darmówką w Epic Games Store – po RPG The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition i skradance Thief – jest utrzymana w cyberpunkowej stylistyce polska gra akcji Ghostrunner.
gry
Hubert Śledziewski
11 kwietnia 2024
W Epic Games Store dostępna jest trzynasta darmowa produkcja. Tym razem jest to gra akcji Ghostrunner.
gry
Agnieszka Adamus
31 grudnia 2023
Gry komputerowe to normalny biznes. Masz produkt i musisz go sprzedać. Tak się może wydawać, dopóki nie posłuchasz, jak o tym „produkcie” mówią ludzie, którzy go stworzyli. Czasem brzmi to jak opowieść himalaisty o górze.
opinie
Marcin Strzyżewski
6 grudnia 2022
505 Games stało się wyłącznym właścicielem praw do marki Ghostrunner. Wydawca zapłacił studiu One More Level oraz firmie All In! Games za zrzeczenie się tantiem ze sprzedaży gry.
gry
Adrian Werner
29 kwietnia 2022
Ogłoszono tytuły, które odbierzemy w ramach PS Plus w marcu. W tym miesiącu będą to Team Sonic Racing, ARK: Survival Evolved, Ghost of Tsushima: Legends i Ghostrunner.
promocje
Agnieszka Adamus
23 lutego 2022
Rodzime studio One More Level zapowiedziało dodatek Ghostrunner: Project_Hel. DLC zaoferuje nową grywalną postać i kampanię z sześcioma poziomami.
gry
Adrian Werner
2 grudnia 2021
Abonenci usługi Prime Gaming mogą od dziś odebrać Ghostrunnera, Star Wars: Squadrons, Obcego: Izolację i siedem innych gier na PC. Oferta będzie ważna do końca października.
promocje
Hubert Śledziewski
1 października 2021
Firma 505 Games potwierdziła datę premiery nextgenowego wydania polskiego Ghostrunnera na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ulepszona wersja tytułu trafi na platformy dziewiątej generacji na początku jesieni.
gry
Jakub Błażewicz
2 czerwca 2021
Firma 505 Games ogłosiła, że powstaje Ghostrunner 2 - sequel udanej produkcji polskiego studia One More Level. Prace przy kontynuacji również będą nadzorować Polacy.
gry
Michał Ciężadlik
14 maja 2021
Nowa technologia Nvidii o nazwie Reflex pojawi się w grach Rust oraz Ghostrunner. Ten system ma pomóc wszystkim posiadaczom kart graficznych od „zielonych” w zmniejszeniu opóźnień systemowych, a przez to poprawić ich czas reakcji.
gry
Michał Ciężadlik
7 kwietnia 2021
Popularne pliki do pobrania do gry Ghostrunner.
trainer Ghostrunner - v0.30621.427 +9 Trainer (promo) - 28 października 2020
trainer Ghostrunner - v1.0 +5 Trainer - 11 listopada 2020
trainer Ghostrunner - v0.40433.634 +9 Trainer - 14 września 2021
trainer Ghostrunner - 2021.12.07 +5 Trainer - 5 stycznia 2022
trainer Ghostrunner - 2023.06.28 +5 Trainer - 11 lipca 2023
trainer Ghostrunner - v0.32091.481 +9 Trainer (promo) - 28 grudnia 2020
mod Ghostrunner - DLSS Unlocker for all GPUs including AMD Radeon (FSR/FidelityFX Super Resolution mod) v.1.1 - 17 października 2022
Wymagania sprzętowe gry Ghostrunner:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 1050 / 4 GB Radeon RX 550 lub lepsza, 22 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-6700K 4.0 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / 8 GB Radeon RX 5700 lub lepsza, 22 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Lista dodatków do gry Ghostrunner:
Dodatek
3 marca 2022
Akcji
Rozszerzenie do ciepło przyjętej gry akcji FPP z 2020 roku. W Ghostrunner: Project_Hel wcielamy się w tytułową Hel i przemierzamy Wieżę Dharmy, wykonując krwawą misję. Dodatek oferuje 6 nowych poziomów. Nowością jest tutaj także możliwość przetrwania jednego ataku.
OpenCritic
Gracze
Lista małych dodatków do gry Ghostrunner:
DLC Metal OX Pack 13 kwietnia 2021
DLC Winter Pack 14 stycznia 2021
Średnie Oceny:
Średnia z 584 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 45172 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Karol Laska
Recenzent GRYOnline.pl
2020.10.26
Ukończyłem właśnie naprawdę świetną pierwszoosobową grę polskiego studia osadzoną w dystopijnym, futurystycznym mieście. I wcale nie mówię o Cyberpunku 2077 – jeszcze przed jego premierą czeka na Was znakomity Ghostrunner.
ereboss
Ekspert
2024.08.28
Ghostrunner to po prostu fajna gra.Ghostrunner chodził już za mną od jakiegoś czasu. W końcu nadarzyła się okazja by sprawdzić ten tytuł i przyznam że nie zawiodłem się. Było już kilka strikte parkourowych gier. Ja nie mam dużego doświadczenia w tego typu grach ale przyznam że Ghostrunner jest bardzo płynną grą.W grze jest fabuła, ale nie jest ona jakoś specjalnie rozbudowana. W sumie twist fabularny który jest na końcu można przewidzieć już na początku gry xD. Ale nie jest to główne danie gry, raczej pretekst do biegania po lokacjach. Główną atrakcją jest czysty gameplay i tu położono wysoki nacisk aby gra nie nużyła.Skakanie, bieganie, walka jest bardzo dobrze przemyślana. Jak wbiegamy na jakąś arenę to mamy dosyć sporo możliwości na eksterminacje naszych przeciwników. Fajne jest to że jak zginiemy to od razu się odradzamy przed areną. Bez żadnych loading screenów itd... Wszystko dzieje się szybko i bez zbędnych głupot. W sumie to gra polega na tym że uczymy się jak przeciwnicy stoją, ruszają się a następnie w jednym ciągu czyścimy całą arenę.Gra ma kilka rodzajów przeciwników i do każdego trzeba podejść inaczej. To też jest duży plus bo nie ma czegoś takiego że raszujemy na przeciwnika. Czasami trzeba podejść od tyłu, zeskoczyć lub skorzystać z umiejętności.Umiejętności, jest to kolejny element który urozmaica nam rozgrywkę. Mamy ich 4 i możemy je rozwijać. Są one fajnie przemyślane i faktycznie używa się ich w rozgrywce. Dużo gier ma taki syndrom że nie używa się wyszytych umiejętności które bohater nabywa. Tutaj tak nie jest. Może jest ich tylko 4 ale faktycznie są przydatne.Etapy które zwiedzamy też są fajnie zrobione. Początek może trochę za długi gdy latamy po jakiś podziemiach. Ale jak już wejdziemy na zewnątrz to widać te piękne Cyberpunkowe miasto. W grze znajduje się również cyberprzestrzeń i ogromny plus za to że za każdym razem kiedy ją odwiedzamy to robimy w niej co innego. Grafika i audio też dają radę.A jak z trudnością gry? Powiem tak, faktycznie czasami trzeba się napocić, ale nie jest to nie do przejścia. Wydaje mi się że dla współczesnego odbiorcy będzie to odpowiednia dawka wyzwania.Resumując Ghostrunner to naprawdę fajna gra, ogromny plus za różnorodność rozgrywki. Nie miałem żadnych błędów i grę ukończyłem w 13h na XSX. Jest tutaj tryb 120FPS, podejrzewam że na PS5 również. Gra posiada NG+, tryb przetrwania, jedno DLC i jakieś mapki na czas. Na pewno skusze się na cześć drugą. Polecam ;)
May_Day
Ekspert
2024.03.11
Ghostrunner to dobra gra akcji, która zaciera granicę pomiędzy walką wręcz a parkourem. W takim np. Mirror's Edge jedno było oddzielone od drugiego – tutaj tego podziału po prostu nie ma. Dzięki temu otrzymaliśmy porządnego akcyjniaka z drobnymi elementami logicznymi. Wrogów ciacha się soczyście, a poruszanie się daje sporo frajdy. Ghostrunner dostarczył mi paru godzin rozrywki na poziomie, ale życia mi nie zmienił. Nie jest to wada, rzecz jasna (nie miałem takich oczekiwań wobec gry), ale fabuła mogłaby mieć więcej polotu, a muzyka – zróżnicowania.
Bydlaq1516
Ekspert
2023.08.30
Za pierwszym podejściem od Ghostrunnera się zwyczajnie odbiłem. Dopiero po czasie go doceniłem i skończyłem. Można się nieźle zdenerwować, ale jeżeli człowiek się uspokoi to zrozumie, że każda śmierć przybliża nas do osiągnięcia celu. I ten pomysł na rozgrywkę najbardziej mi się w produkcji podoba. Jeżeli złapiemy flow to granie w tak dynamiczną, zarazem niełatwą grę daje ogrom satysfakcji. Spodobała mi się także fabuła, a i znajdźki nieźle uzupełniają opowieść. Widać jednak, iż budżet zrobił swoje. Wielkie lokacje są mało szczegółowe, a przeciwnicy zachowują się często nienaturalnie. Polecam
LilXavi
Ekspert
2022.01.17
Świetnie wykonane poziomy, bardzo dobra mechanika walki, wysoki poziom trudności
wwad
Ekspert
2021.08.04
Klimat i bieganie po tych wszystkich ścianach jest super i lekka zagadkowość podczas poruszania się świetnie to wyszło, do tego spoko muzyka i optymalizacja też jest całkiem przyzwoita.Lokacje i przeszkody są wykonane nie szablonowo i bardzo nowatorsko wreszcie nie czuć odgrzewanego kotleta z innych gier.Puki się gra cały czas jest ok ale gdy się wyjdzie z gry punkty kontrolne to porażka. Cofnęło mnie chyba z 20 minut. Jak wychodzić z gry to tylko na starcie etapu kolejnego.Ludzie mają różne upodobania nie wiem czemu w tej grze nie dano poziomu trudności np. zmniejszający częstotliwość strzałów wrogów lub zmniejszający ich celność albo 2 życia na walkę dla osób lubiący fabularny bardziej styl gry.Znaczący minus jak na obecne czasy brak HDR , gra tego typu to po prostu powinna mieć na PC. Trochę można odratować te efekty świetlne dużą jasnością ekranu i reshadem ale tylko trochę.Dla osób chcących pograć na luzie bez wyzwań nie polecam , gracze którzy lubią grać ten sam moment po co najmniej 10 razy ( czasem i 50 nie pomaga ) będą zadowoleni.
gutosaw
Ekspert
2021.01.30
+++ Duża mobilność bohatera, sterowanie ++ Model walki ++ Poziom trudności ++ Często wywołuje ekscytację u gracza ++ Ciągłe wprowadzanie nowych wrogów i przeszkód ++ Przydatne i ciekawe umiejętności dodatkowe (i ich rozwój) + Różnorodność w projekcie poziomów i rozstawieniu przeciwników + Wizja artystyczna świata, soundtrack + Responsywna gra, szybkie wczytywanie - - Zbyt gęsto rozstawione punkty zapisu - - Wizja świata jest dziecinna - Przeciętna fabuła - Postaci są nieinteresujące - Ostatnia walka - Eksploracja bywa nieczytelna, słabe znajdźki - Niektóry poziomy są zbyt długie - Drobne bugi
kęsik
Ekspert
2020.12.01
Pograłem z 1,5 godziny i mam dość. Gra ma bardzo nie fair poziom trudności, który irytuje i zniechęca do dalszej zabawy. Rozumiem karanie gracza za popełnione błędy ale tutaj bardzo często nawet gdy robimy wszystko dobrze to i tak dostajemy w łeb gdyż według gry nie zrobiliśmy czegoś wystarczająco dobrze. Możesz się dobrze poruszać, unikać aż nagle bum koniec, czasami nawet nie masz pojęcia kto cię trafił i skąd. To jest absurd. Spowolnienie czasu które mamy mam wrażanie raz działa jak należy by po chwili albo nie działać wcale albo być kompletnie nie przydatnym przez mały zasięg i krótki czas działania. Samo w sobie poruszanie jeszcze jest w miarę solidnie wykonane ale walka jest strasznie biedna, mało intuicyjna i szczerze powiedziawszy mało czytelna. Przeciwnicy są mało widocznie i często nie wiadomo gdzie się znajdują, minimapa nie pomaga. Momentami miałem wrażenie jakby nasza postać poruszała się nawet zbyt szybko i to także wpływało negatywnie na walkę, gdyż co najmniej kilka razy zdarzyło mi się lecąc na przeciwnika po prostu w niego nie trafić lądując obok niego. Powtarzanie 100 razy jednego etapu nie jest czymś super przyjemnym, tym bardziej że gra nie zapisuje się w punktach kontrolnych więc jak wyjdziemy to musimy misję zaczynać od nowa. Klimat też jakiś taki mdły ale to pewnie przez te początkowe industriale mapy, które są strasznie meh.
pieterkov
Ekspert
2020.10.30
Ni to mirror's edge ni to hotline miami. Brakuje dobrych cech obu gier.Nie ma takiego pędu i płynności ruchu jak w mirror's edge i nie ma tego geniuszu powtarzania korygując swoje błędy.Owszem, czasem wiesz co zrobiłeś źle i się poprawiasz, ale większość poziomów do tej pory (ok. godziny gry) to bieg na pałę jedną z 2-3 dostępnych tras po ścianie i spadanie na przeciwników licząc na to, że nie trafią (jest niby spowolnienie czasu z doskokiem, ale jego zasięg jest mały, a spowolnienie bardzo krótkie więc i tak biegniesz na strzelający karabin z modlitwą na ustach). Bardzo często ginie się z powodu lotu/biegu na karabiny lub dostaje się w plecki podczas biegu po ścianie lub wykonywania innej czynności, podczas której jesteśmy bezbronni (np. podpinanie się do punktu zaczepienia linki, wspinania na półki).Twórcy kompletnie zignorowali prośby graczy o dodanie trybu łatwego, w którym możemy przyjąć 2-3 strzały zanim zginiemy. Wówczas grę może bym nawet skończył. A teraz pozostaje tylko refund. Ogólnie nic w stosunku do dema nie poprawiono.Bardzo źle wykonany jest również sam model poruszania. Nie ma takiej płynności i pędu jak w mirror's edge, ale to akurat nie byłoby istotne gdyby nie fakt, że w grze ciągle zmuszani jesteśmy do wykonywania skoków między zawieszonymi w powietrzu półkami lub kilku(nasto)krotnego odbijania się między ścianami, żeby przebiec dalej. Często wszystko to wykonujemy pod ostrzałem. Nawet jednak kiedy nie byłem pod ostrzałem zdarzało mi się po 20 razy powtarzać jeden fragment, bo moja kretyńska postać ni cholery nie potrafiła się prawidłowo odbijać między ściankami albo łapać ostatniej półki na którą miałem wskoczyć, przez co cały fragment trzeba było przechodzić od nowa. Wystarczy, że nabiegniecie na ścianę pod minimalnie innym kątem niż idealny i postać się do niej nie przyklei, tj. nie zacznie po niej biec. Często nawet pod idealnym kątem postać po prostu nie wykrywała ściany i spadała w przepaść zamiast rozpoczynać bieg po ścianie.Niestety, w sytuacji kiedy ja zmuszony jestem walczyć z grą, sterowaniem i nieprawidłowymi reakcjami bohatera na otoczenie, zamiast ze swoimi słabościami, tracę całą frajdę z gry.W grze jest też system rozwoju postaci, wkładamy w wolne sloty klocki w stylu tetrisa (także trzeba kombinować jak upakować najwięcej wzmocnień). Przydatne dla mnie było np. podwójne użycie spowolnienia czasu.Niestety powyższe rzeczy, czyli ginięcie na raz od strzału w plecy i ciągła walka ze sterowaniem sprawiają, że wg mnie ta gra jest co najwyżej przeciętna.Ktoś powie, że jestem za słabym graczem - cóż, w mirror's edge, hotline miami i dark souls sobie radziłem bez większych problemów, więc to chyba jednak z grą jest coś nie tak...P.S. Ogromną wadą gry jest także fakt, że nie możemy wyjść w dowolnej chwili, bo jak wyjdziemy w trakcie poziomu to trzeba go potem powtarzać w całości, pomimo tego, że gra po każdej arenie z kilkoma przeciwnikami robi checkpointy. Także jak przez godzinę próbowaliście przejść poziom, ale utknęliście na ostatniej prostej i chcecie ją zostawić na jutro to nie ma takiej opcji. Jak wyjdziecie to następnego dnia wszystko od nowa. W teorii poziomy są krótkie (20-40min), ale w praktyce zależy to od skilla.
ereboss
Ekspert
2024.08.28
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.06.27
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (45 172)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
86% rekomendacji (113)
Nintendo Life
Mitch Vogel
IGN
Mitchell Saltzman
God is a Geek
Mick Fraser
DualShockers
Cam Olmedo
GameSpot
Mike Epstein
janni319507727a Legionista
Szybka, miejscami wymagająca i bardzo wciągająca gra. Zdecydowanie mi podeszła, chociaż to nie typ rozgrywki która spodoba się każdemu. Twórcy dysponowali ograniczonym budżetem i świetnie ocenili swoje siły na zamiary.
Ghostrunner to stosunkowo mała (pod względem contentu), w pełni liniowa platformówka o solidnym wykonaniu. Animacje parkouru są płynne, efektowne i przyjemne. Czuć dużą kontrolę nad postacią, mimo że rzadko gram w tego typu gry nie miałem problemów z opanowaniem postaci. Tym co szczególnie mi się spodobało to system walki. Nieco ubogi, ascetyczny ale to jego urok. Kilka umiejętności, kilka rodzajów przeciwników o różnych umiejętnościach i system 1-1. Nasz bohater ginie od jednego strzała, podobnie jak każdy przeciwnik od jednego cięcia. Dawno, żadna gra AAA nie dała mi tyle frajdy z walki.
Gra bywa wymagająca ale uczciwa. Zgony są spowodowane błędami i to wyraźnie widać. Na szczęście checkpointy są usiane gęsto a wczytanie trwa mniej niż sekundę.
Jeżeli chodzi o wady to najpoważniejszy zarzut jaki mam to powtarzalność poziomów. Jest ich kilkanaście a tak wizualnie to można wyróżnić dachy wieżowców, strefę industrialną wieży, laboratorium, pociąg i cyberprzestrzeń. Ponadto po wyjściu z gry nie kontynuujemy od checkpointa a od początku danego poziomu.
Napotkałem również na problem z zapisywaniem gry, który można ominąć uruchamiając grę z pliku save (otwórz za pomocą ze wskazaniem pliku exe gry) więc wyszło na plus bo nie trzeba uruchamiać klienta Epica. Grę odebrałem za darmo na Świątecznym give - away i była to sytuacja win-win. Ja dostałem za darmo kawałek solidnej rozgrywki, ale na tyle mi się spodobało, że kupiłem dwójkę. Na Gogu jest akurat solidna promocja :) Wrócę z opisem wrażeń z dwójki po skońćzeniu
ereboss Konsul
Ghostrunner to po prostu fajna gra.
Ghostrunner chodził już za mną od jakiegoś czasu. W końcu nadarzyła się okazja by sprawdzić ten tytuł i przyznam że nie zawiodłem się. Było już kilka strikte parkourowych gier. Ja nie mam dużego doświadczenia w tego typu grach ale przyznam że Ghostrunner jest bardzo płynną grą.
W grze jest fabuła, ale nie jest ona jakoś specjalnie rozbudowana. W sumie twist fabularny który jest na końcu można przewidzieć już na początku gry xD. Ale nie jest to główne danie gry, raczej pretekst do biegania po lokacjach. Główną atrakcją jest czysty gameplay i tu położono wysoki nacisk aby gra nie nużyła.
Skakanie, bieganie, walka jest bardzo dobrze przemyślana. Jak wbiegamy na jakąś arenę to mamy dosyć sporo możliwości na eksterminacje naszych przeciwników. Fajne jest to że jak zginiemy to od razu się odradzamy przed areną. Bez żadnych loading screenów itd... Wszystko dzieje się szybko i bez zbędnych głupot. W sumie to gra polega na tym że uczymy się jak przeciwnicy stoją, ruszają się a następnie w jednym ciągu czyścimy całą arenę.
Gra ma kilka rodzajów przeciwników i do każdego trzeba podejść inaczej. To też jest duży plus bo nie ma czegoś takiego że raszujemy na przeciwnika. Czasami trzeba podejść od tyłu, zeskoczyć lub skorzystać z umiejętności.
Umiejętności, jest to kolejny element który urozmaica nam rozgrywkę. Mamy ich 4 i możemy je rozwijać. Są one fajnie przemyślane i faktycznie używa się ich w rozgrywce. Dużo gier ma taki syndrom że nie używa się wyszytych umiejętności które bohater nabywa. Tutaj tak nie jest. Może jest ich tylko 4 ale faktycznie są przydatne.
Etapy które zwiedzamy też są fajnie zrobione. Początek może trochę za długi gdy latamy po jakiś podziemiach. Ale jak już wejdziemy na zewnątrz to widać te piękne Cyberpunkowe miasto. W grze znajduje się również cyberprzestrzeń i ogromny plus za to że za każdym razem kiedy ją odwiedzamy to robimy w niej co innego. Grafika i audio też dają radę.
A jak z trudnością gry? Powiem tak, faktycznie czasami trzeba się napocić, ale nie jest to nie do przejścia. Wydaje mi się że dla współczesnego odbiorcy będzie to odpowiednia dawka wyzwania.
Resumując Ghostrunner to naprawdę fajna gra, ogromny plus za różnorodność rozgrywki. Nie miałem żadnych błędów i grę ukończyłem w 13h na XSX. Jest tutaj tryb 120FPS, podejrzewam że na PS5 również. Gra posiada NG+, tryb przetrwania, jedno DLC i jakieś mapki na czas. Na pewno skusze się na cześć drugą. Polecam ;)
rextrex Legionista
Zawiodłem się na tej grze. Uwielbiam Mirror's Edge (Catalyst też jest bardzo dobra, ale przeszedłem ją dopiero dwa razy, w porównaniu do jedynki, gdzie było tego już sam nie wiem ile), a to niby miało być coś podobnego, tylko dużo bardziej nastawione na akcję. I tak jest, ale do mnie jakoś to nie trafia. Za dużo używanych klawiszy, za dużo jakichś uników, szybkich ruchów itp. Jestem graczem, któremu nie podoba się "szybki ruch" w Thief czy Dishonored. Wolę jak w Splinter Cell Sam musiał przejść za plecami przeciwnika, a nie zamienić się w promień światła, i teleportować na odległość pięciu metrów. Tu niestety to jest. Szybkie uniki, zwolnienia czasu, eh. Odbijanie strzałów byłoby fajne, od razu w to poszedłem, ale nie zawsze działa. Nie zwalniam czasu, bo albo zapominam, albo nie chcę tego robić, ale odbijanie nie zawsze działa. I nie chodzi o wyczucie czasu, bo to akurat nie jest problemem, ale nie wiem, może trzeba pod odpowiednim kątem uderzać? Różnie robię, a działa zawsze tak sobie.
Myślałem, że będzie jak w Mirror's Edge, gdzie bieg był ważny, ale z dodatkowym ciachaniem kataną. I niby jest, ale trzeba korzystać ze spowolnienia czasu, szybkich uników i może jeszcze czegoś, o czym zapomniałem, albo nie zdobyłem takiej mocy.
Ogólnie tak sobie, ale jeszcze dam jej szansę. Nie lubię porzucać gier (czy innych tego typu rzeczy), więc jeszcze trochę podziałam, ale szału chyba już nie będzie.