Płynna rozgrywka na ustawieniach ultra i to w dniu premiery? Brzmi, jak marzenie w 2025 roku, ale Dying Light: The Beast udowadnia, że pomimo ładnej oprawy graficznej można dobrze zoptymalizować grę.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
30 września 2025
Borderlands 4 to jedna z ciekawszych gier pod względem oprawy graficznej, której komiksowy styl idealnie pasuje do rozrywkowej koncepcji. Niestety, jeśli chodzi o kwestie techniczne, jest bardzo nierówno i raczej kiepsko.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
24 września 2025
Star Wars: Outlaws to zdecydowanie najbardziej imponujący graficznie port w bibliotece Switcha 2. Produkcja Ubisoftu prezentuje się zaskakująco ładnie, niemal jak wersja z „dużych” konsol, i działa przy tym bardzo stabilnie.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
11 września 2025
Metal Gear Solid Delta to nie jest arcydzieło optymalizacji. Gra ma problemy z płynnością na większości pecetów, ale najgorzej wypada na PlayStation 5 Pro, gdzie czasem działa gorzej niż na… PS5.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
27 sierpnia 2025
Cyberpunk 2077 przeniesiony na system MacOS to jeden z najlepszych portów w historii tej platformy. Tytuł ten działa i wygląda znakomicie, a prosta sztuczka twórców sprawia, że gra się w niego niemal tak jak na konsoli.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
12 sierpnia 2025
Wuchang: Fallen Feathers pokazuje, że dzięki Unreal Engine 5 można robić naprawdę ładne gry. Niestety problemy techniczne, mała transparentność twórców i dość przeciętna optymalizacja kładą się na grze cieniem.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
31 lipca 2025
Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 ma niskie wymagania sprzętowe, wygląda bardzo dobrze i w zasadzie pozwala grać bez obaw o wydajność peceta. Ten remake, to idealnie zoptymalizowana propozycja dla fanów serii.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
30 lipca 2025
Tales of the Shire to ogromne rozczarowanie. Gra, która miała być sielankową przygodą, okazała się technicznym koszmarem z tragiczną optymalizacją i przestarzałą grafiką. To mocny kandydat do tytułu najgorszej gry w uniwersum Tolkiena.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
28 lipca 2025
RoboCop: Rogue City powraca z dodatkiem Unfinished Business. To wciąż solidna strzelanka z dobrą oprawą graficzną i świetną optymalizacją. Niestety, studio Teyon nie naprawiło starych błędów, więc glitche i problemy ze skryptami potrafią psuć zabawę.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
17 lipca 2025
Stellar Blade w końcu uwolniło się z okowów konsolowej ekskluzywności i zachwyca grafiką także na pecetach. Okazuje się jednak, że nie trzeba mieć najlepszego sprzętu, by się nim cieszyć, bo do komfortowej rozgrywki nada się nawet Steam Deck.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
10 lipca 2025
Death Stranding 2 idzie w ślady swojej poprzedniczki i ma szansę być jedną z najładniejszych gier obecnej generacji. Produkcja Hideo Kojimy zachwyca od pierwszej chwili i nie ma problemów z wydajnością na PlayStation 5.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
23 czerwca 2025
Nowa gra w uniwersum Control zapowiadała się ciekawie, zwłaszcza że twórcy chwalili się grafiką. Finalnie dostaliśmy, póki co grę, która nie do końca działa tak jak powinna, a to solidny problem w produkcji sieciowej.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
18 czerwca 2025
The Alters wraz z całą masą Janów w końcu trafiła w nasze ręce. Pod kątem technicznym jest naprawdę dobrze, zwłaszcza wydajność bez zastosowania upscalingu. Do tego śmiga nie najgorzej na Steam Decku.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
12 czerwca 2025
JDM: Japanese Drift Master – technicznie solidny, ale graficznie nierówny. Piękne auta i światła kontra plastikowe tekstury i fizyka zderzeń jak z wesołego miasteczka. Jak wypada polski drift w Japonii?
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
21 maja 2025
RoadCraft wygląda naprawdę dobrze i co najważniejsze działa na pecetach bez większych problemów technicznych, co nie było regułą w przypadku poprzednich gier studia. Zdecydowanie lepiej grało mi się jednak w wydanie pecetowe, niż to na PlayStation 5.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
20 maja 2025
Doom: The Dark Ages to najładniejsza odsłona w historii serii, ale za jakość grafiki płaci się tu ilością klatek na sekundę. Ponadto bez path tracingu gra wygląda dobrze, ale nie tak dobrze, jak wyglądało to na zwiastunach.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
9 maja 2025
Nie będę okrywał, że czekałem na odświeżonego Obliviona z utęsknieniem. Po wielkiej radości okazało się, że rzeczywistość jest już mniej kolorowa... Zwłaszcza pod kątem optymalizacji czy łatania 19-letnich bugów.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
1 maja 2025
Obecność Forza Horizon 5 na PlayStation 5 jest sporym zaskoczeniem, ale fani konsol Sony mają powody do zadowolenia. To prawdopodobnie najładniejsza gra wyścigowa na PS5 i to nawet w trybie 60 fps.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
29 kwietnia 2025
Debiutancka gra niezależnego studia, śmigająca na Unreal Engine 5... czy to mogło się udać? Początkowo wydawało się, że nie, jednak Clair Obscur: Expedition 33 to piękny pokaz potencjału graficznego oraz doszlifowania technicznego.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
23 kwietnia 2025
Sony chyba lekko przespało premierę TLoU 2 na PC – praktycznie tytuł zadebiutował bez większego rozgłosu. Czyżby obawa przed „sukcesem” pod względem aspektów technicznych jedynki? Przekonajmy się.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
9 kwietnia 2025
Wreckfest był naprawdę porządną samochodówką. Wyścigi pojazdów połączone z zaawansowaną destrukcją otoczenia potrafiły dać dużo frajdy. We wczesnym dostępie zadebiutowała druga odsłona i postanowiłam ją sprawdzić pod kątem technicznym.
Recenzja techniczna
Agnieszka Adamus
1 kwietnia 2025
Najnowsze Monster Hunter Wilds nie jest wydajnościowym potworem, a raczej złośliwym goblinem. Niektóre aspekty optymalizacji oraz samego działania gry pozostawiają naprawdę wiele do życzenia.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
28 marca 2025
Atomfall to ciekawa produkcja, która kusi nietypowym połączeniem klimatów sci-fi i postapo. Twórcy zachwalali grę pod względem wizualnym, ale trzeba uczciwie przyznać, że nie jest ona najmocniejszym aspektem gry.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
26 marca 2025
Może i fani nie doczekają się kontynuacji, ale za to odświeżenia 21-letniego Half-Life 2 już tak! Half-Life 2 RTX to projekt Orbifold Studios, który wykorzystuje nowinki graficzne, ale przy okazji nieźle męczy nawet wysokiej klasy konfiguracje.
Recenzja techniczna
Arkadiusz Strzała
24 marca 2025
Aby inZOI mogło realnie zagrozić serii The Sims, jeszcze sporo brakuje, ale pod kątem technicznym jest lepiej, niż się spodziewałam. Ambitna produkcja studia Krafton pozytywnie zaskoczyła, ale wciąż wymaga solidnego sprzętu do grania.
Recenzja techniczna
Sonia Selerska
24 marca 2025
Monolith Soft po raz kolejny udowadnia, dlaczego to właśnie oni stają się jednym z głównych filarów gier first-party Nintendo. Czego więc możemy spodziewać się po odświeżonym i wzbogaconym o nową zawartość Xenoblade Chronicles X?
Recenzja techniczna
Konrad Ratajczak
21 marca 2025
Assassin's Creed: Shadows to nie kolejny odgrzewany kotlet – to graficzny skok we współczesność, ale uwaga: ta rewolucja ma swoją cenę. Czy twój komputer jest gotów na spotkanie z najpiękniejszym, ale i najbardziej wymagającym asasynem w historii?
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
19 marca 2025
Rise of the Ronin w 2024 roku zapisało się jako jedna z najbrzydszych gier na PS5. Teraz próbuje swoich sił na PC. Z jakim skutkiem? Cóż, brzydkie kaczątko nadal pozostaje brzydkie, a optymalizacja w wyższej rozdzielczości nie powala.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
15 marca 2025
W cieniu Kingdom Come: Deliverance II swój debiut zaliczy niepozorny wysłannik Imperium Aedyr. Czy pod kątem technologicznym ma się on czym poszczycić względem czeskiego rycerza? Powiedziałbym, że tak, zważywszy, że jest o wiele lepiej, niż się spodziewałem.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
13 lutego 2025
Siódemka okazała się umiarkowanie szczęśliwa dla Firaxis Games. Cywilizacja 7 jest grą wzbudzającą sporo kontrowersji, a w chwili wydania także borykającą się z pewnymi problemami technicznymi. Choć faktycznie zagramy na niemal każdym sprzęcie.
Recenzja techniczna
Konrad Sarzyński
11 lutego 2025
Duet pająków na PC zadebiutował całkiem po cichu. To całkiem zaskakujące zważywszy, że to jedna z lepszych gier na PlayStation 5. Jak wypada jej wersja na komputery osobiste? Nie jest źle, ale...
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
10 lutego 2025
Fani czekali 7 długich lat na kontynuację Kingdom Come: Deliverance, a teraz zaciskają kciuki, by tym razem obyło się bez masy błędów. Czy Warhorse Studios wyciągnęło błędy z poprzedniej premiery? Owszem, ale do ideału nieco zabrakło.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
3 lutego 2025
Nie spodziewałem się żadnej rewolucji w Sniper Elite: Resistance, ale nie spodziewałem się takiej... stagnacji graficznej. Gra ma liczne problemy oraz niedoróbki, których nie sposób ignorować, nawet jeśli weźmie się pod uwagę, że to tytuł AA.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
30 stycznia 2025
Marvel Rivals pojawiło się na rynku i szturmem podbiło serce graczy. Jak wypada ta superbohaterska produkcja na tle optymalizacji oraz innych technicznych aspektów? Jest naprawdę nieźle, ale doskwiera jej parę problemów.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
24 stycznia 2025
Wczesny dostęp Assetto Corsy Evo wystawia na próbę najmocniejsze komputery… i miłość fanów do tej serii symulatorów samochodowych. Zakup gry w wersji 0.1 zawsze oznacza techniczne trudności, ale w tym przypadku są one ponadprzeciętnie srogie.
Recenzja techniczna
Krzysztof Mysiak
21 stycznia 2025
Total War: WARHAMMER III nigdy nie był tytanem wydajności, ale czy coś się w tej kwestii zmieniło? Pora to sprawdzić przy okazji premiery nowego DLC.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
31 grudnia 2024
W morzu optymalizacyjnych porażek tego roku, Indiana Jones i Wielki Krąg wypada nad wyraz pozytywnie. Gra nie cierpi na wiele bolączek, które trawią konkurencję i działa płynnie na większości współczesnych komputerów. Jeśli macie mocny sprzęt, to path tracing zmienia tytuł nie do poznania i warto go sprawdzić.
Recenzja techniczna
Mikołaj Łaszkiewicz
18 grudnia 2024
Microsoft Flight Simulator 2024 wystartował w kiepskim stanie technicznym, z licznymi błędami i gliczami w samej symulacji oraz działaniu AI. Optymalizacja w MSFS 2024 nie jest za to zła, choć apetyt na zasoby jest większy niż w poprzedniej odsłonie.
Recenzja techniczna
Dariusz Matusiak
4 grudnia 2024
Planet Coaster 2 to kolejna strategia ekonomiczna od Frontier Developments oraz duchowy następna kultowej serii Rollercoaster Tycoon. Technicznie nie jest źle, ale bez DLSS-a ciężko uzyskać stabilne 60 kl./s.
Recenzja techniczna
Mateusz Zelek
27 listopada 2024
LEGO Horizon Adventures spotkało się z umiarkowanym entuzjazmem graczy przede wszystkim ze względu na swoją cenę. Jak jednak sytuacja wygląda od strony technicznej? Niskie minimalne wymagania cieszą, jednak bardzo nachalny upscaling potrafi napsuć krwi.
Recenzja techniczna
Konrad Sarzyński
22 listopada 2024