Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition Publicystyka

Publicystyka 12 sierpnia 2025, 12:27

W tę wersję Cyberpunka 2077 grało mi się lepiej niż na PS5. Night City na systemie MacOS - recenzja techniczna

Cyberpunk 2077 przeniesiony na system MacOS to jeden z najlepszych portów w historii tej platformy. Tytuł ten działa i wygląda znakomicie, a prosta sztuczka twórców sprawia, że gra się w niego niemal tak jak na konsoli.

Spis treści

Cyberpunk 2077 miał premierę prawie pięć lat temu, bo pod koniec 2020 roku, a mimo to do dzisiaj jest jedną z najlepiej wyglądających gier na rynku. Dzieło CD Projektu RED trafiło na naprawdę wiele urządzeń, w tym na pecety z Windowsem, konsole PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz stosunkowo niedawno Nintendo Switch 2. Do tej wielopokoleniowej rodziny niedawno dołączyło wydanie na komputery i laptopy z systemem MacOS, a jak pewnie część z Was kojarzy, lubię grać na takich dziwnych i nieoczywistych platformach w popularne tytuły.

Muszę wyznać szczerze, że nie miałem wielkich oczekiwań, bo Cyberpunk 2077 to dość „ciężka” gra i nawet na Xboxie Series X potrafi się lekko dusić w trybie wydajności i spadać z 60 do 50 fps. Pamiętam też, jakim dużym wyzwaniem dla mojego całkiem mocnego MacBooka Pro 16 było Assassin’s Creed Shadows, które z trudem osiągało 40 klatek na sekundę przy średnich ustawieniach graficznych. Okazało się jednak, że przewidywania te muszę włożyć między bajki, bo na moim Macu gra działa doskonale i dla tego portu porzuciłem nawet wersję konsolową.

Gra i platforma testowa - MacBook Pro 16.Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, CD Projekt RED, 2025.

Już na starcie Cyberpunk 2077 w wersji na system MacOS zalicza też duży plus – jeśli bowiem macie już tę grę na Steamie czy GOG-u, edycję na sprzęt Apple’a dostajecie za darmo, a nie jest to wcale standard u innych wydawców (patrzę na Was, Ubisofcie i Assassin’s Creed Shadows).

Mikołaj Łaszkiewicz

Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

więcej

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition

40 fps na komputerze za 12 tysięcy złotych to tylko część absurdów związanych z graniem na MacBooku
40 fps na komputerze za 12 tysięcy złotych to tylko część absurdów związanych z graniem na MacBooku

Sprzęt Apple’a nie kojarzy się raczej z graniem, ale rzeczywistość pokazuje, że nie do końca jest to prawda. Na Macach da się grać, choć często wymaga to dużego samozaparcia i wydawania jeszcze większych sum pieniędzy niż „normalnie”.

„Wierzę, że Cyberpunk zawsze był dobrą grą” - rozmowa z Yuliią Pryimak, projektantką rozgrywki w studiu CD PROJEKT RED
„Wierzę, że Cyberpunk zawsze był dobrą grą” - rozmowa z Yuliią Pryimak, projektantką rozgrywki w studiu CD PROJEKT RED

Cyberpunk 2077 miał trudny początek. Podobnie jak Yuliia Pryimak, projektantka rozgrywki w aktualizacji 2.0 i Widmie wolności. Poznajcie historię o tym, jak te dwie ścieżki się skrzyżowały.