A jak gra się z ray tracingiem? Trudniej. W tę wersję CP 2077 gra mi się lepiej niż na PS5
Spis treści
A jak gra się z ray tracingiem? Trudniej
Jeśli jednak chcecie pograć na Macu z ray tracingiem, skalibrujcie swoje oczekiwania. Po włączeniu śledzenia promieni na poziomie średnim (przy takich samych ustawieniach jak wcześniej) mój MacBook osiągnął około 40 klatek na sekundę. W trakcie rozgrywki widać było jednak, że te 40 fps to nie jest coś stałego i zdarzały się spadki do około 32–33 fps.

...i włączony. Da się tak grać, ale spadek płynności jest odczuwalny.Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, CD Projekt RED, 2025.
Zanim jednak powiecie, że to w sumie słabo, przypomnę tylko, że tryb ray tracingu na PS5 i Xboxie Series X działa w zablokowanych 30 klatkach na sekundę – i chyba nie bez powodu. Na dodatek na MacBooku mogłem się trochę pobawić ustawieniami, obniżyć niektóre detale do średniego poziomu i udało mi się osiągnąć w miarę stabilne 40 klatek. Jeśli więc chcecie koniecznie grać z ray tracingiem, jest taka możliwość, tylko musicie pamiętać, że podobnie jak na konsolach odbędzie się to kosztem wydajności. Mam jednak wrażenie, że ray tracing na poziomie średnim na moim Macu wygląda lepiej niż tryb ray tracingu na konsolach.
Jeszcze wyższe ustawienia, czyli ray tracing ultra oraz path tracing powodują, że Cyberpunk 2077 staje się niegrywalny i spada poniżej 30, a nawet 20 klatek na sekundę, więc nie ma sensu ich włączać.