Data wydania: Anulowana
Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.
End of Nations jest strategią czasu rzeczywistego w skali MMO. Grę stworzyło studio Petroglyph Games, którego założyciele brali udział przy powstawania klasycznego Command & Conquer. Jak na pełnoprawne MMO przystało, w toczącej się 24 godziny na dobę wojnie udział biorą tysiące graczy z całego świata.
End of Nations prezentuje niewesołą wizję niedalekiej przyszłości. Po globalnym kryzysie finansowym o niespotykanej dotąd skali, świat pogrążył się w chaosie. Rządy dotychczasowych mocarstw straciły kontrolę nad społeczeństwami. W całym tym zamieszaniu na scenę wkracza Organizacja Narodów Zjednoczonych pod nową nazwą – Order of Nations. Organizacja ta opanowuje sytuację i jednoczy nacje całej planety pod swoimi rządami. Niestety, ze strażników pokoju i sprawiedliwości, Order of Nations staje się ciemięzcą ludzkości. Totalitarne władze odbierają obywatelom ich prawa i bezlitośnie tłumią nawet najmniejsze przejawy oporu. Taki obrót sytuacji daje pożywkę buntownikom. Powstają dwie, przeciwstawne sobie frakcje, które łączy jedynie wspólny wróg, jakim jest Order of Nations. Są to Liberation Front, walczący o demokrację i wolność dla wszystkich, oraz Shadow Revolution – grupa, która pragnie kontrolować świat, w sposób w jaki według niej powinien to robić Order of Nations. Oba stronnictwa, oprócz wojny z tyranem, bezustannie toczą walki przeciwko sobie nawzajem.
Gracz tworzy postać generała walczącego dla jednego z dwóch powyższych stronnictw: Liberation Front lub Shadow Revolution (Order of Nations jest stronnictwem niegrywalnym). Frakcje te znacząco różnią się od siebie nie tylko poglądami, ale przede wszystkim sposobem prowadzenia starć - np. Liberation Front nastawiony jest na otwartą walkę z udziałem ciężkich jednostek opancerzonych o dużej sile rażenia, a Shadow Revolution preferuje szybkie uderzenia z zaskoczenia i ataki na dystans.
Po wybraniu frakcji i specjalizacji, przechodzimy do wyboru jednostek. Każdy gracz kontroluje ich maksymalnie kilkanaście, zatem należy je mądrze dobrać w zależności od rodzaju wroga i pola bitwy. Jako, że End of Nations kładzie ogromny nacisk na współpracę między graczami, przed każdym meczem gra daje chwilę na umówienie się ze wspierającymi nas dowódcami co do podziału obowiązków.
Konflikt toczy się w skali MMO na mapie całego świata, podzielonej na szereg terytoriów. W tym samym czasie w wojnę może być zaangażowanych tysiące graczy, przy czym w bitwie o dany obszar może brać udział maksymalnie 56 osób. W ciągu kilkutygodniowych okresów, frakcje walczą ze sobą o dominację nad jak największą liczbą regionów, po czym konflikt zostaje zresetowany, a zwycięzcy otrzymują nagrodę.
Poszczególne bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym. Na największych mapach grać może na raz nawet do 56 osób – po 28 na stronę. Każdy gracz dowodzi niewielkim oddziałem, którego straty można uzupełniać za zdobyte w grze zasoby. Nie ma tu klasycznego budowania bazy, ale istnieje możliwość umocnienia swoich pozycji stawiając stacjonarne wieżyczki strażnicze. Wraz z postępami w bitwach nasz generał awansuje na kolejne poziomy, co pozwala na odblokowanie bonusów przydzielanych poszczególnym jednostkom.
Trójwymiarowa grafika została odpowiednio wypośrodkowana pomiędzy jakością a niewysokimi wymaganiami sprzętowymi.
W End of Nations bawić się można całkowicie za darmo. Jednocześnie istnieje opcja opłacania abonamentu w zamian za pewne bonusy i dodatki kosmetyczne. Mimo to, twórcy podkreślają, że płacący gracze nie otrzymują nieuczciwej przewagi nad pozostałymi, a wszystkie przedmioty dostępne w wirtualnym sklepie można śmiało kupić za punkty zdobyte w grze.
Autor opisu gry: Adrian Werner
11 sierpnia 2012
Współtwórcy słynnej serii Command & Conquer spróbowali swych sił w gatunku MMORTS. Sprawdziliśmy jak ich najnowsze dzieło - End of Nations - sprawdza się w akcji.
29 lutego 2012
End of Nations ma realne szanse namieszać na rynku gier free-to-play. W Monachium sprawdziliśmy, czym jest MMORTS XXI wieku.
Studio Trion Worlds poinformowało, że prace nad grą MOBA End of Nations zostały wstrzymane – stronę tytułu zlikwidowano, ponadto wzmianki o nim zniknęły z witryny dewelopera. Przyczyną jest brak perspektyw przed grą i koncentracja twórców na innych projektach. Niestety, nie wiadomo, kiedy (albo czy w ogóle) produkcja doczeka się wznowienia.
gry
Krzysztof Mysiak
4 marca 2014
Zapowiadana od dłuższego czasu gra End of Nations przejdzie istotne zmiany. Początkowo miał to być MMORTS, ale ostatecznie wewnętrzne studio firmy Trion Worlds postanowiło przemianować ten tytuł na reprezentanta gatunku MOBA.
gry
Marcin Skierski
12 lipca 2013
W świetle ostatnich doniesień o zwolnieniach w studio Petroglyph, zespół deweloperski gry End of Nations poinformował, że prace nad tytułem posuwają się naprzód i zostaną doprowadzone do końca w wewnętrzym studiu wydawcy produkcji – firmy Trion Worlds.
gry
Grzegorz Ferenc
7 grudnia 2012
Serwis Eurogamer donosi, że studio Petroglyph, pracujące nad grami End of Nations i Rise of Immortals: Battle for Graxia, zwolniło 30 pracowników. Ma to miejsce nieco ponad tydzień po bezterminowym odłożeniu startu otwartych beta-testów strategicznej gry MMO.
pozostałe
Grzegorz Ferenc
6 grudnia 2012
Otwarta beta End of Nations została opóźniona. Twórcy ze studia Trion Worlds podjęli taką decyzję w związku z odzewem zebranym w trakcie zamkniętych testów. „Poczekajcie i pozwólcie nam zrobić lepszą grę” – proszą deweloperzy.
gry
Szymon Liebert
28 listopada 2012
Mamy dla Was kody do trzeciej zamkniętej bety End of Nations, która zostanie zorganizowana w najbliższy weekend. Twórcy ze studia Trion Worlds przygotowali na nią nową zawartość.
pozostałe
Szymon Liebert
5 września 2012
Druga zamknięta beta End of Nations wystartuje w najbliższy piątek. Zapisy do testów są przyjmowane standardowo na oficjalnej stronie tej strategii czasu rzeczywistego z bardzo rozbudowanymi opcjami sieciowymi i społecznościowymi.
gry
Szymon Liebert
29 lipca 2012
W ubiegły weekend rozpoczęły się beta testy End of Nations, innowacyjnego MMORTS-a autorstwa Petroglyph Studio. Tworzona od pięciu lat gra znalazła się już na ostatniej prostej, bowiem jej premiera planowana jest na 20 września 2012 roku.
gry
Łukasz Szliselman
27 lipca 2012
W tym tygodniu będzie można wziąć udział w beta weekendzie gry End of Nations. Wystarczy zajrzeć na stronę promocyjną i odebrać klucz dostępowy. Liczba kodów jest ograniczona.
pozostałe
Szymon Liebert
16 lipca 2012
Rozpoczynamy rozdawanie kluczy do bety End of Nations. Pozwolą Wam one sprawdzić jak prezentuje się MMORTS studia Petroglyph. Poznaliśmy też szczegóły sprzedawanej w preorderze specjalnej Edycji Założycielkiej.
gry
Adrian Werner
3 lipca 2012
Wymagania sprzętowe gry End of Nations:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 6.5 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe.
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany836291 Legionista
no ta i kolejna gra która nie wyjdzie w Polsce
obecnie brak planów wydania ( w Polsce )
naprawdę producenci maja gdzieś graczy jakieś G wydadzą a to co fajne nie wydaja albo
jak już coś wydaja to nawet nie jest w języku polskim
Arczus Junior
Jeśli ktoś chętny mam PaySafeCard'a na 5 Euro, dość tanio do opylenia :)
Largo017 Legionista
@Ensilius Nie będzie Generals 2. Wyjdzie jakiś badziew w którym mechanika rozgrywki jest jak w End of Nations, i gra będzie mieszanką wszystkich command&conquer'ów
zanonimizowany432650 Legionista
@Ensilus Przy C&C Generals i później dodatku ZH spędziłem 1,5 roku! Tą grę wspominam najmilej ze wszystkich (Może jeszcze Total Annihilation). Gdy dowiedziałem się, że powstaje C&C 2 byłem bardzo ciekaw co z tego wyjdzie. Niestety zajmuje się nią BioWare i gra ma mieć wyłącznie multi F2P. Tak więc wniosek... Po cholerę zatrudniać speców od fabuły (RPG), jako wykonawców RTSa skoro nie ma historii opowiedzianej w kampanii?