Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 6 grudnia 2012, 11:00

autor: Aver

Zwolnienia w firmie Petroglyph – przyszłość gry End of Nations zagrożona?

Serwis Eurogamer donosi, że studio Petroglyph, pracujące nad grami End of Nations i Rise of Immortals: Battle for Graxia, zwolniło 30 pracowników. Ma to miejsce nieco ponad tydzień po bezterminowym odłożeniu startu otwartych beta-testów strategicznej gry MMO.

Screen z gry End of Nations - Zwolnienia w firmie Petroglyph – przyszłość gry End of Nations zagrożona? - wiadomość - 2012-12-06
Screen z gry End of Nations
Problemy w Petroglyph Games
  • Serwis Eurogamer dowiedział się o zwolnieniu 30 pracowników studia;
  • Jeden z nich potwierdził doniesienia na Twitterze;
  • Być może projekt End of Nations zostanie odłożony na później, a pierwszeństwo uzyskają prace nad grą MOBA Rise of Immortals: Battle for Graxia.

Zgodnie z doniesieniami serwisu Eurogamer, opartymi na wiadomościach pochodzących z godnego zaufania źródła, z pracą w studiu Petroglyph pożegnało się trzydzieści osób. Wiadomość o zwolnieniach została potwierdzona przez wpis na Twitterze jednego z pracowników firmy, Adama Stevensa.

Zważywszy na fakt, że Stevens jest jednym z projektantów gry End of Nations, a nieco ponad tydzień temu twórcy strategii MMO postanowili bezterminowo przełożyć start otwartej bety projektu, być może oznacza to, że prace nad tytułem zawieszono lub anulowano. Z formułowaniem ostatecznych wniosków w tym temacie warto się jednak wstrzymać do czasu oficjalnego potwierdzenia – informując o opóźnieniu masowych testów gry deweloperzy zarzekali się bowiem, że „End of Nations nie zostało skasowane”.

Redaktor serwisu Eurogamer sugeruje, że wobec zaistniałej sytuacji szefostwo studia Petroglyph postanowi o odłożeniu projektu End of Nations, a w zamian deweloperzy skupią się na rozwoju gry MOBA Rise of Immortals: Battle for Graxia, której otwarte beta-testy rozpoczęły się 26 listopada (można do nich dołączyć m.in. na platformie Steam).

Miejmy nadzieję, że End of Nations ostatecznie ujrzy światło dzienne. Pojawienie się na rynku futurystycznej strategii czasu rzeczywistego, nawiązującej do tradycji serii Command & Conquer i umożliwiającej toczenie gigantycznych bitew dla maksymalnie 56 osób, z pewnością wniosłoby trochę świeżości do nieco zapomnianego segmentu RTS-ów. Pozostaje więc liczyć, że tytuł nie podzieli losów Mytheon – strategii z elementami RPG, rozgrywającej się w uniwersum wzorowanym na mitologiach wielu kultur. Ten ciekawy projekt został skasowany w 2011 roku po przeprowadzeniu otwartych beta-testów.