Godzina zero | Kampania - Mar Sara | StarCraft II Wings of Liberty

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Godzina zero

Główne zadania - Godzina zero | Kampania - Mar Sara | StarCraft II Wings of Liberty - StarCraft II: Wings of Liberty - poradnik do gry

Główne zadania :

  • Przetrwaj do czasu ewakuacji

Dodatkowe zadania :

  • Uratuj rebeliantów (3)

W tej misji po raz pierwszy poznajemy Zergi - drapieżną rasę krwiożerczych istot, które nagle dokonały inwazji planetę Mar Sara. Raynor i Tychus wraz z wykopanym artefaktem [#1] oczekują na transport, więc w obliczu zbliżających się hord potworów, jedyne co mogą zrobić to spróbować wytrzymać do czasu przybycia ewakuacji.

[#1] - Godzina zero | Kampania - Mar Sara | StarCraft II Wings of Liberty - StarCraft II: Wings of Liberty - poradnik do gry

[#1]

Baza ulokowana jest trzeba przyznać w dość przystępny sposób. Dojście do głównej platformy bronią dwa mosty [1] , które już na wstępie są zabezpieczone bunkrami i marines. Utrzymanie tych pozycji to klucz do sukcesu [#2].

[#2] - Godzina zero | Kampania - Mar Sara | StarCraft II Wings of Liberty - StarCraft II: Wings of Liberty - poradnik do gry

[#2]

W miejsce bunkrów poślij kilku ERK, którzy zajmą się stawianiem nowych i naprawianiem ewentualnych zniszczeń. Resztę desygnuj do kryształów i rafinerii. Na wstępie złóż także wizytę w stacji inżynieryjnej, gdzie zainwestuj przede wszystkim w ulepszenie broni. Budując bez ustanku nowe bunkry, w międzyczasie trenuj też nowych marines i posyłaj ich na dół, być wzmocnić obronę.

[#3] - Godzina zero | Kampania - Mar Sara | StarCraft II Wings of Liberty - StarCraft II: Wings of Liberty - poradnik do gry

[#3]

Przy podarowanych Ci koszarach wybuduj reaktory, dzięki czemu będzie się dało trenować dwóch żołnierzy w tym samym czasie. Przy okazji zalecam całkowitą rezygnację z sanitariuszek, no chyba, że swoich wojaków masz zamiar sprawdzić w bezpośrednim starciu z szybkimi Zerglingami, co nie byłoby zbyt rozsądna decyzją. Skup się na konstrukcji bunkrów, gdyż raz za razem bierzesz zalewamy coraz to większą falą drapieżników [#3]. Oprócz wspomnianego typu przeciwnika, pojawią się także atakujące z dystansu hydraliski.

W pewnym momencie dadzą o sobie jeszcze znać latające mutaliski, choć startowe wieżyczki powinny sobie poradzić z nimi bez problemu [#4]. Zresztą również i marines dobrze wiedzą kiedy podnieść głowy do góry i zrobić użytek z karabinu Gaussa. Tak więc przynajmniej podczas mojej gry, nie miałem potrzeby stawiania nowych wieżyczek.

[#4] - Godzina zero | Kampania - Mar Sara | StarCraft II Wings of Liberty - StarCraft II: Wings of Liberty - poradnik do gry

[#4]

Dodatkowe wyzwanie w scenariuszu polega na trzech, cyklicznych wypadach w głąb zainfekowanego terenu i ratowaniu grupek zagubionych marines [2, 3, 4] [#5]. Pojawiać się oni będą w kolejności zaprezentowanej na mapce, a ich obecności dowiesz się w kilkuminutowych odstępach czasu. Dzięki oswobodzenie żołnierzy wzmocnisz swoją armię i zyskasz trochę dóbr materialnych w postaci gazu i krystzału. Za każdym razem dojście do potrzebujących wiązać się jednak będzie z konfrontacją z Zergami (są pozakopywane w ziemi), więc miej się na baczności.

[#5] - Godzina zero | Kampania - Mar Sara | StarCraft II Wings of Liberty - StarCraft II: Wings of Liberty - poradnik do gry

[#5]

Jeśli chodzi o główne zadanie to przede wszystkim nie dopuść do przełamania obrony dwóch mostów, gdyż wtedy może być krucho. Cały czas miej tam pod ręką robotników, którzy będą reagować w razie potrzeby. W razie utraty pozycji zawsze możesz uciec na gorę, do wnętrza bazy, do której prowadzi jedno przejście. Oczywiście spodziewaj się, że ostatnie sekundy walki o przetrwanie będą tymi najcięższymi.

Po ukończeniu zadania po raz pierwszy będziesz miał dostęp do szeregu funkcji Hyperiona - krążownika kosmicznego Raynora, gdzie póki co możesz się np. udać do zbrojowni serwując sobie przydatne usprawnienia. Zlustruj także mapę gwiezdną, gdzie do wyboru będą dwie misje.

Minisekret : Za jedną z baz Zergów [5] możesz być świadkiem dość niezwykłej sceny. Jeśli zdecydujesz się na wypad w północno-zachodni róg mapy i wyeliminujesz tutejszych obrońców, poznasz pewnego specyficznego wojaka, który na Twój widok skryje się w wychodku [6] [#6]. Kliknij kibelek trzy razy.

[#6] - Godzina zero | Kampania - Mar Sara | StarCraft II Wings of Liberty - StarCraft II: Wings of Liberty - poradnik do gry

[#6]

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2010-09-17
16:32

Bajta Pretorianin

W sumie wszystko wiadomo :p, dzięki za podpowiedź z centrum dowodzenia na Wykopalisku. A ja się męczyłem zmasowanymi atakami wikingów :p.

Komentarz: Bajta
2010-09-17
16:41

Arxel Legend

Arxel
😊

ArtX ---> Poradniki w formacie .pdf można pobierać tylko posiadając abonament MayClub.

Komentarz: Arxel
2010-09-18
11:35

alik Legionista

jak myślicie będzie poradnik do multiplayera ???

Komentarz: alik
2011-02-16
22:51

zanonimizowany707801 Junior

Nie rozumiem. Po co do tak prostej gry poradnik.

Komentarz: zanonimizowany707801
2016-01-09
18:13

bestia666azazyl Pretorianin

Gogeta18 - dodaj film na YT jak na hardzie robisz Echa przyszłości w mniej niż 20 min... :P po takie misje jest ten poradnik bo do normalnej rozgrywki nawet na hard czy brutalny uważam że zbędny... ale jak chcesz te czasówki wyrobić czasami ciężko..

Komentarz: bestia666azazyl

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl