Silent Hill 3: Shopping Mall - Zagadka 1

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zagadka 1

Jest to pierwsza poważna zagadka, którą będziesz musiał rozwikłać. W dalszej grze pojawią się jeszcze trzy inne. Ta jest jedną z prostszych.

Uwaga! Jeśli nie czytałeś wstępu to przypomnę, iż rozwiązania różnią się w zależności od wybranego na początku zabawy poziomu trudności łamigłówek. Ja opisuję je wszystkie, przy czym najdokładniej poziom Normal.

Uwaga! Nie mogę podać dokładnego kodu do drzwi, ponieważ jest on za każdym razem losowany!

ROZWIĄZANIE - EASY:

W przeciwieństwie do tego co napisałem w solucji znajdziesz tylko dwie książki. Oczywiście pozostałe nie wyparowały, po prostu znajdują się już na właściwych miejscach (na półce). Pierwszą książkę wstaw do lewego slotu a drugą do prawego. Przyjrzyj się im teraz uważnie. Zauważ, że na grzbietach książek pojawi się ciąg cyfr. Zapisz je sobie i udaj się z nimi do zamkniętych drzwi (dalszy opis we właściwej solucji).

ROZWIĄZANIE - NORMAL:

Wejdź do inwentarza. Zacznij się przyglądać grzbietom kolejnych książek. Zauważ, iż tworzą one ciąg. Wszystko wyjaśnię na przykładzie mojej kombinacji:

tu widzimy początek ósemki, o wiele ważniejsze jest jednak to, iż nie ma nic przed nią - [Solucja Silent Hill 3] Shopping Mall - Zagadka 1 - Silent Hill 3 - poradnik do gry

tu widzimy początek ósemki, o wiele ważniejsze jest jednak to, iż nie ma nic przed nią; mamy więc do czynienia z pierwszą cyfrą kodu

na tym grzbiecie widzimy końcówkę ósemki i początek szóstki - [Solucja Silent Hill 3] Shopping Mall - Zagadka 1 - Silent Hill 3 - poradnik do gry

na tym grzbiecie widzimy końcówkę ósemki i początek szóstki; mamy już więc osiem i sześć

kolejny tom, tu widzimy końcówkę i szóstki i początek siódemki - [Solucja Silent Hill 3] Shopping Mall - Zagadka 1 - Silent Hill 3 - poradnik do gry

kolejny tom, tu widzimy końcówkę i szóstki i początek siódemki; w tej chwili kombinacja to: osiem, sześć, siedem

przedostatnia książka, mamy końcówkę siódemki i początek czwórki, dla pewności warto jest jednak obejrzeć ostatni tom - [Solucja Silent Hill 3] Shopping Mall - Zagadka 1 - Silent Hill 3 - poradnik do gry

przedostatnia książka, mamy końcówkę siódemki i początek czwórki, dla pewności warto jest jednak obejrzeć ostatni tom

proszę bardzo, oto końcówka czwórki - [Solucja Silent Hill 3] Shopping Mall - Zagadka 1 - Silent Hill 3 - poradnik do gry

proszę bardzo, oto końcówka czwórki; ostateczna kombinacja do zamku w drzwiach (tylko w moim przypadku!) to 8-6-7-4

  

Uwaga! W mojej kombinacji pojawił się tylko jeden problem. Była to czwórka, którą dopiero po złożeniu można było odczytać. Jeżeli u Ciebie pojawią się podobne problemy to najpierw postaraj się dopasować dwie książki a dopiero później odgaduj co to za cyfry. Pamiętaj, aby najpierw szukać tej pierwszej. Później będzie już znacznie łatwiej. Z gotową kombinacją ruszaj do zamkniętych drzwi.

ROZWIĄZANIE - HARD:

To już nie przelewki. Przyda się znajomość prozy Shakespeare'a. Na początek udaj się do drzwi i dokładnie przeczytaj znajdujący się tu wiersz. Najlepiej przepisz go sobie na kartkę. Musisz skupić się na pięciu pierwszych zwrotkach pomijając wstęp i zakończenie. Każda z nich odwołuje się do jednej z książek Shakespeare'a. Przejrzyj też te, które masz w inwentarzu. Pierwsza zwrotka odwołuje się do Hamleta (czwarta książka), druga to Romeo i Julia (pierwsza książka), trzecia to Otello (piąta książka), czwarta to Król Lir (druga książka) a piąta to Makbet (jedyna pozostała - trzecia książka). W takiej właśnie kolejności ustaw je na półce (widoczne wgłębienie, gra przybliży kamerę). Mamy więc kombinację 4-1-5-2-3 (po zamianie na cyfry arabskie). To jeszcze nie koniec! Przeczytaj dokładnie szóstą zwrotkę (ulotka przy drzwiach). Szczególną uwagę zwróć na:

"One vengeful man spilled blood for two" (Hamlet) - oznacza to, iż pierwszą cyfrę musisz przemnożyć przez dwa, mamy więc 8 zamiast 4

"Two youths shed tears for three" (Romeo i Julia) - oznacza to, iż drugą cyfrę musisz przemnożyć przez trzy, mamy więc 3 zamiast 1

"Three witches disappeared thusly" (Makbet) - oznacza to, iż ostatnia cyfra (związana z Makbetem) musi zostać zignorowana

Podsumowując: Nowa a zarazem ostateczna kombinacja to 8-3-5-2. Ósemka jest zamiast czwórki, trójka zamiast jedynki, trzecia i czwarta cyfra pozostają a piąta została usunięta. Z taką właśnie kombinacją udaj się do drzwi.

Podobało się?

0

Silent Hill 3

23 maja 2003

PC PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2004-03-18
00:31

temp2 Generał

temp2
😊

Daj spokoj Wolfen niech dzieciak ma radoche...Pewnie ma z 10 lat....

W encyklopedii jest jeszcze troche gier do "zrecenzowania".Ciekawe kiedy LEGEND'a dostanie ;)

Komentarz: temp2
2004-03-18
14:42

zanonimizowany36450 Konsul

Komentarz bez Hermina to nie komentarz :-) Hermin, jesli to czytasz - PROSZE, pisz sensownie. Nie obchodzi mnie czy chcesz sobie nabic posty czy nie, ale pisz przynajmniej na temat. Ja na przyklad nie widze zwiazku pomiedzy poradnikiem do gry a stwierdzeniem, ze jest ona fajna :-)

Komentarz: zanonimizowany36450
2004-10-11
09:11

zanonimizowany193931 Junior

Jedna z najlepszych gier w jakie ostatnio gram!!!!!!!!!Najlepsze efekty są późnym wieczorkiem przy zgaszonych światłach i podłączonej wieży do konsoli he, he...

Komentarz: zanonimizowany193931
2004-10-11
11:10

Stranger. Senator

Stranger.

zapytam ponownie - a jaki to ma zwiazek z moim poradnikiem :) ?

Komentarz: Stranger.
2007-02-19
18:10

zanonimizowany432784 Centurion

Hmmm... Odnoszę wrażenie, że autor tego poradnika albo nie był zbyt zainteresowany tą grą, albo nie miał czasu się w nią bardziej zagłebić. Wg niego najlepszą bronią jest... ciągłe uciekanie, a przecież z ucieczek nie ma żadnej frajdy/satysfakcji! Posłuchajcie lepiej kilku moich porad dotydzących przeciwników. DOUBLE-HEAD`y można łatwo zabijać nożem/rurą cały czas się cofając i uderzając psa, gdy skacze i dobijać, gdy się przewraca. CLOSER`a można bez problemu zabić nożem-wystarczy cały czas chodzić dookoła niego używając strafe`ingu-czyli chodzić bokiem w lewo/prawo-jednocześnie cały czas go dźgając aż padnie. PENDULUM wystarczy zastrzelić z bliska ze strzelby i dobić na ziemi maczugą/kataną/paralizatorem. Na grubasów (INSANE CANCER) bardzo skuteczne są combosy kataną i dobijanie maczugą, zaś pielęgniarki (NURSE) wystarczy bić żelazną rurą co powoduje, że tracą równowagę i nie mogą zadać nam ani jednego ciosu. Dziwię się też, że autor odradza stosowanie broni białej w walce z drugim bossem-MISJONARZEM. Przecież strzelba jest na niego nieskuteczna, bo odbija pociski. A katana jest 100 razy skuteczniejsza! Trzeba mieć tylko refleks do bloków i szlachtować go, gdy się odsłania i zamierza do ciosu

Komentarz: zanonimizowany432784

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl