Silent Hill 3: Hospital - Zagadka 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zagadka 2

Druga zagadka polega na prawidłowym zrozumieniu informacji podanych na tablicy ogłoszeń - [Solucja Silent Hill 3] Hospital - Zagadka 2 - Silent Hill 3 - poradnik do gry

Druga zagadka polega na prawidłowym zrozumieniu informacji podanych na tablicy ogłoszeń. Dzięki temu będzie można odgadnąć kod otwierający znajdujące się obok drzwi. Oczywiście zupełnie inaczej wygląda to na różnych poziomach trudności. Tradycyjnie już najszerzej opisuję poziom Normal.

ROZWIĄZANIE - EASY:

Podane informacje są dość klarowne. Bardzo szybko można zrozumieć, iż chodzi o to w jaki sposób należy przesunąć palec, aby dotrzeć do kolejnego przycisku. Gra podaje następujące informacje: wciśnij, przesuń się o 2 w prawo, wciśnij, przesuń się o 1 w górę, wciśnij, przesuń się o dwa w dół, wciśnij.

Prawidłowa kombinacja to 4-6-3-9.

Oto jak do tego doszedłem. Przesunięcie o dwa w prawo daje 3 możliwości: 7, 4 oraz 1. Przesunięcie o jeden w górę pozostawia tylko 4 oraz 1. Natomiast przesunięcie w dół eliminuje jedynkę. Mając czwórkę jako pierwszą cyfrę bardzo szybko dociera się do kolejnych.

ROZWIĄZANIE - NORMAL:

Twoim oczom ukaże się taki oto wierszyk:

"The first is larger than the second.

The second is twice the third.

The third is smaller than the fourth.

The fourth is half the first.

Four of the numbers are not repeated,

Three are not in the top row,

Two are not in the right row.

One of the numbers is the final key"

Na początek radziłbym sobie rozpisać podane informacje, oczywiście tylko wtedy gdy chcesz sam do tego dojść a nie skorzystać z gotowego wyniku.

Pierwsza cyfra musi być większa od drugiej, druga dwa razy większa od trzeciej, trzecia mniejsza niż czwarta a ta połową pierwszej. Żadna z cyfr nie powtarza się, trzy nie są z górnego rzędu, dwa nie są z prawego.

Oto co można wywnioskować z tego tekstu. Pierwsza cyfra musi być cyfrą parzystą a to dlatego, że czwarta jest od niej o połowę mniejsza. Pierwsza cyfra jest najwyższą z całej kombinacji. Wychodzi więc na to, iż jest to ósemka. Skoro pierwsza cyfra to ósemka to w takim razie czwarta musi być czwórką. Tylko jedna z cyfr może pojawić się w górnym rzędzie (od 1 do 3). Skoro trzecia cyfra jest mniejsza od czwartej to już wiemy, iż znajdzie się w tym rzędzie. Druga cyfra musi być dwa razy wyższa od trzeciej, ale jednocześnie jest mniejsza od czwartej. Łącząc obie informacje (a także końcówkę wiersza) wychodzi na to, iż druga cyfra jest szóstką a trzecia trójką.

Ostateczna kombinacja to 8-6-3-4.

ROZWIĄZANIE - HARD:

Przed sobą masz o wiele bardziej skomplikowany wierszyk. Jest to zarazem najtrudniejsza zagadka w całej grze. Zauważ, że mamy do czynienia z wierszem o twarzy. Może Ci się to wydać nieco dziwne, ale musisz sobie ją w myślach (lub na kartce) "nałożyć" na klawiaturę numeryczną (na dodatek odwróconą, pierwszy rząd to 123 a nie 789), tak aby poszczególne jej części pokrywały się z przyciskami.

I tak jedynka to lewe oko, trójka jest okiem prawym, 4 i 6 to uszy, piątka jest nosem, 7 i 9 to policzki a ósemka to usta.

Mając taką figurę rozpocznij analizę wiersza. Oto którymi zwrotami powinieneś się szczególnie zainteresować:

"He shoves his thumb into the left eye" - lewe oko, czyli 1

"The blood streams down from the eye" - pod lewym okiem (w końcu to spływająca krew :-)), czyli 4

"You can't know the maddening hunger" - o ustach, czyli 8

"I longed, too, for your cherry-tinted cheeks" - policzek, niestety, nie wiadomo który - zapisz 7 i 9

"Your left ear, always hearing words whispered sweet as pie" - lewe ucho, czyli 6

Zauważ jednak, że tekst o krwi wylewającej się z oka teoretycznie je "niszczy" tak więc wymaż je z gotowej kombinacji. Jako że są dwa policzki musisz spróbować dwie kombinacje: 4-8-7-6 oraz 4-8-9-6. Okaże się, że chodziło o prawy policzek. To jednak nieważne, drzwi wreszcie stanęły otworem!

Podobało się?

0

Silent Hill 3

23 maja 2003

PC PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2004-03-18
00:31

temp2 Generał

temp2
😊

Daj spokoj Wolfen niech dzieciak ma radoche...Pewnie ma z 10 lat....

W encyklopedii jest jeszcze troche gier do "zrecenzowania".Ciekawe kiedy LEGEND'a dostanie ;)

Komentarz: temp2
2004-03-18
14:42

zanonimizowany36450 Konsul

Komentarz bez Hermina to nie komentarz :-) Hermin, jesli to czytasz - PROSZE, pisz sensownie. Nie obchodzi mnie czy chcesz sobie nabic posty czy nie, ale pisz przynajmniej na temat. Ja na przyklad nie widze zwiazku pomiedzy poradnikiem do gry a stwierdzeniem, ze jest ona fajna :-)

Komentarz: zanonimizowany36450
2004-10-11
09:11

zanonimizowany193931 Junior

Jedna z najlepszych gier w jakie ostatnio gram!!!!!!!!!Najlepsze efekty są późnym wieczorkiem przy zgaszonych światłach i podłączonej wieży do konsoli he, he...

Komentarz: zanonimizowany193931
2004-10-11
11:10

Stranger. Senator

Stranger.

zapytam ponownie - a jaki to ma zwiazek z moim poradnikiem :) ?

Komentarz: Stranger.
2007-02-19
18:10

zanonimizowany432784 Centurion

Hmmm... Odnoszę wrażenie, że autor tego poradnika albo nie był zbyt zainteresowany tą grą, albo nie miał czasu się w nią bardziej zagłebić. Wg niego najlepszą bronią jest... ciągłe uciekanie, a przecież z ucieczek nie ma żadnej frajdy/satysfakcji! Posłuchajcie lepiej kilku moich porad dotydzących przeciwników. DOUBLE-HEAD`y można łatwo zabijać nożem/rurą cały czas się cofając i uderzając psa, gdy skacze i dobijać, gdy się przewraca. CLOSER`a można bez problemu zabić nożem-wystarczy cały czas chodzić dookoła niego używając strafe`ingu-czyli chodzić bokiem w lewo/prawo-jednocześnie cały czas go dźgając aż padnie. PENDULUM wystarczy zastrzelić z bliska ze strzelby i dobić na ziemi maczugą/kataną/paralizatorem. Na grubasów (INSANE CANCER) bardzo skuteczne są combosy kataną i dobijanie maczugą, zaś pielęgniarki (NURSE) wystarczy bić żelazną rurą co powoduje, że tracą równowagę i nie mogą zadać nam ani jednego ciosu. Dziwię się też, że autor odradza stosowanie broni białej w walce z drugim bossem-MISJONARZEM. Przecież strzelba jest na niego nieskuteczna, bo odbija pociski. A katana jest 100 razy skuteczniejsza! Trzeba mieć tylko refleks do bloków i szlachtować go, gdy się odsłania i zamierza do ciosu

Komentarz: zanonimizowany432784

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl