Znajdź narzędzie zbrodni | Krwawa łaźnia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Podejdź do stołu do analiz i zatwierdź opcję połączenia kostek.

Odtwarzanie formy

Podstawą w tej zagadce jest rozpoznanie, które kostki są już na swoim miejscu (albo przynajmniej na właściwym poziomie), a które trzeba zamienić miejscami. By się tego dowiedzieć, obracaj całość w poziomie i pionie (zwłaszcza w pionie), chodzi o to, by dokładnie obejrzeć wszystkie łączenia i ścianki. Efekt tego badania jest następujący.

Przód:

Na miejscu lewej górnej kostki (1) jest dolna, prawej górnej (2) - dolna; lewej środkowej (3) - górna, prawej środkowej (4) - środkowa (dobre położenie), lewej dolnej (5) - górna, prawej dolnej (6) - dolna (dobre położenie).

Tył:

Na miejscu lewej górnej kostki (7) jest środkowa, prawej górnej (8) - górna; lewej środkowej (9) - środkowa, prawej środkowej (10) - dolna, lewej dolnej (11) - górna, prawej dolnej (12) - środkowa.

Zweryfikuj układ odpowiednim klawiszem (opcje w górze ekranu), przekonasz się, że przednie kostki: prawa środkowa (4) i prawa dolna (6) są już na swoich miejscach - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zweryfikuj układ odpowiednim klawiszem (opcje w górze ekranu), przekonasz się, że przednie kostki: prawa środkowa (4) i prawa dolna (6) są już na swoich miejscach. Teraz musisz pozostałe tak pozamieniać miejscami, by przenieść je na właściwe poziomy oraz na dobre miejsca w obrębie tychże poziomów. Na przykład:

Zaznacz kostkę lewą górną przednią (1) i zamień ją na miejsca z lewą dolną przednią (5) - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zaznacz kostkę lewą górną przednią (1) i zamień ją na miejsca z lewą dolną przednią (5). W ten sposób każda znajdzie się na właściwym dla siebie poziomie.

Ustaw teraz lewą dolną przednią (5) tak, by jej gładkie ścianki znajdowały się na zewnątrz i zweryfikuj układ - kostka powinna być już na właściwym miejscu.

Uwaga! Czasem podczas weryfikacji kostki nie łączą się ze sobą: nie dlatego, że znajdują się w złym miejscu, tylko dlatego, że są odrobinę krzywo ustawione - wystarczy to poprawić.

Zamień miejscami kostki prawą górną przednią (2) i lewą dolną tylną (11) - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zamień miejscami kostki prawą górną przednią (2) i lewą dolną tylną (11). Następnie ustaw prawą górną przednią (2) gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ - kostka powinna być już na właściwym miejscu.

Zamień miejscami dwie prawe tylne kostki: środkową (10) i dolną (12) - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zamień miejscami dwie prawe tylne kostki: środkową (10) i dolną (12). Następnie ustaw prawą środkową tylną (10) gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ - kostka powinna być już na właściwym miejscu.

Zamień miejscami dwie dolne tylne kostki: lewą (11) i prawą (12), po czym ustaw obie gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zamień miejscami dwie dolne tylne kostki: lewą (11) i prawą (12), po czym ustaw obie gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ. Obie kostki powinny znaleźć się już na właściwych miejscach. (Pamiętaj, by odznaczyć jedną kostkę, zanim przejdziesz do drugiej, inaczej zamiast ją poprawnie ustawić, ponownie zamienisz je miejscami).

Zamień miejscami kostki lewą środkową przednią (3) i lewą górną tylną (7) - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zamień miejscami kostki lewą środkową przednią (3) i lewą górną tylną (7).

Zamień miejscami dwie środkowe lewe kostki: przednią (3) i tylną (9), po czym ustaw obie gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zamień miejscami dwie środkowe lewe kostki: przednią (3) i tylną (9), po czym ustaw obie gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ. Obie kostki powinny znaleźć się już na właściwych miejscach.

Zamień miejscami dwie górne lewe kostki: przednią (1) i tylną (7) - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zamień miejscami dwie górne lewe kostki: przednią (1) i tylną (7). Następnie ustaw lewą górną przednią (1) gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ - kostka powinna być już na właściwym miejscu.

Zamień miejscami dwie górne tylne kostki: lewą (7) i prawą (8), po czym ustaw obie gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Zamień miejscami dwie górne tylne kostki: lewą (7) i prawą (8), po czym ustaw obie gładkimi ściankami na zewnątrz i zweryfikuj układ.

Obie kostki powinny znaleźć się już na właściwych miejscach, a tym samym forma zostać złożona.

Kliknij tygielek, po czym nalej do niego wody z kolby po lewej. Zamieszaj całość łyżką. Weź tygielek i przelej z niego gips do formy. Podnieś formę i otwórz ją w zbliżeniu, a następnie wyjmij z niej odlew (po prawej). Zbadaj tak powstały nóż.

Dedukcja

Połącz "dziwną ranę" z "odlewem". Otrzymasz "odlaną broń".

Z połączenia "srebrnej broni" i "odlanej broni" otrzymasz zadanie stworzenia srebrnego noża. Zatwierdź tę opcję przy stole do analiz (eksperyment ze srebrem).

Eksperyment ze srebrem

Weź leżący na stole kawałek srebra i włóż go do rondelka po lewej. Włącz palnik gazowy, na którym stoi rondelek (pokrętłem w dole, z prawej strony palnika). Gdy srebro się roztopi, zdejmij rondelek z palnika i przelej ciecz do formy.

Podnieś formę, otwórz ją i wyjmij z niej odlew (po prawej). Zbadaj srebrny nóż.

Dedukcja

Połącz "srebrny nóż" z "w grzejniku". Otrzymasz "srebrną broń".

W połączeniu z "wodą z pary" da to "metodę: srebrnego noża".

Spośród kolejnych opcji dostępnych przy stole do analiz zatwierdź wywoływanie zdjęć.

Wywoływanie zdjęcia

Przenoś fragmenty szklanej płytki i łącz te pasujące ze sobą - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Przenoś fragmenty szklanej płytki i łącz te pasujące ze sobą. Zauważ, że brzegi płytki są bardziej przezroczyste. Złożona płytka fotograficzna na fotce poniżej.

Teraz za pomocą nasączonej odczynnikami szmatki energicznie przetrzyj całą płytkę, by wszystkie jej elementy stały się widoczne - Znajdź narzędzie zbrodni - Krwawa łaźnia - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Teraz za pomocą nasączonej odczynnikami szmatki energicznie przetrzyj całą płytkę, by wszystkie jej elementy stały się widoczne. Następnie przyjrzyj się kolejnym fragmentom zdjęcia: piramidom, napisowi (u góry po prawej), archeologowi (po lewej), Rodneyowi Bentcliffe'owi (po prawej), lodowi w wiaderku na stole, soli i lodom na talerzykach obu mężczyzn.

Dedukcja

Połącz "płytę fotograficzną" z "solą i lodem". Otrzymasz "próbę lodu".

Z połączenia "odlanej broni" i "próby lodu" otrzymasz zadanie stworzenia noża z lodu. Zatwierdź tę opcję przy stole do analiz (eksperyment z lodem).

Eksperyment z lodem

Weź kolbę z wodą (po prawej) i nalej z niej wody do formy stojącej w maszynie do lodu. Weź szpikulec do lodu (obok soli po lewej) i rozdrobnij nim lód w wiaderku. Rozkruszony lód zostanie automatycznie nasypany do maszyny.

Teraz obserwuj skalę po prawej - temperatura będzie spadać do pewnego momentu. Kiedy wskaźnik się zatrzyma i pojawi się znak "=", szybko nasyp do maszyny soli. Gdy ponownie pojawi się znak "=", chwyć za szpikulec i rozdrobnij lód, by został on dodany do maszyny. I tak w sumie 4 razy. Staraj się nie dopuścić do tego, by temperatura zaczęła rosnąć. Wskaźnik musi spaść do poziomu zaznaczonego w dole skali (-20 stopni).

Wówczas wyjmij formę z maszyny, otwórz ją i wyciągnij z niej odlew (po prawej). Zbadaj nóż z lodu.

Dedukcja

Połącz "lodową broń" z "szampanem". Otrzymasz "lodową broń".

W połączeniu z "wodnym rytuałem" da to "metodę: noża z lodu".

Jedź do Scotland Yardu, gdzie raz jeszcze przepytaj trzech podejrzanych, wzywając ich kolejno z celi do pokoju przesłuchań. Porusz następujące tematy: Mitry, stopionego srebra, a w przypadku Blinkhorna również Złotego Noża.

Dedukcja

Połącz "zachowanie Garrowa" z "lekami Garrowa". Otrzymasz dwie wykluczające się opcje: "chorobę Garrowa" i "słabość Garrowa".

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2014-09-30
22:50

Nitro2050 Generał

[2] 12 godziny

Komentarz: Nitro2050
2014-10-01
08:21

Verminus Senator

Verminus

swist18 --->
Wspaniała teoria. Drukowany poradnik stworzony przez nas dołączony jest do pudełkowego wydania gry w Polsce.

Komentarz: Verminus
2014-10-04
16:29

zanonimizowany1035913 Junior

Mam problem, otóż na 3 rozwidleniu po tym jak wyrównałem wagę otworzyły mi się drzwi na lewo i prawo (?) a nie, te właściwie. Nie mogę zmienić ułożenia kamieni. O co chodzi?

Komentarz: zanonimizowany1035913
2014-10-07
14:51

zanonimizowany1036661 Junior

Mam dokładnie tak samo i nie wiem jak sobie mam z tym poradzić.

Komentarz: zanonimizowany1036661
2014-10-07
20:22

Szaku Generał

Szaku

swist18@
Tak się składa, że poradni gry-online jest dołączony do oryginalnej wersji gry w postaci drukowanej.

Komentarz: Szaku

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl