Zbadaj miejsce zbrodni w Woodman's Lee | Los Czarnego Piotra

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na miejscu maszeruj wzdłuż ogrodzenia (z jego prawej strony), w kierunku widocznego w oddali domu. Skręć nieco w prawo ku siedzącej w fotelu przy stole pani Carey. Porozmawiaj z nią na wszystkie tematy.

Portret Judith Carey:

Kliknij ikonkę symbolizującą panią Carey (na jej sylwetce). Za pomocą odpowiednich klawiszy (opcje w górze ekranu) przesuwaj obraz i klikaj te punkty na postaci i w jej pobliżu, na których rozjarzy się niebieski okrąg, czyli:

  • kameę w wisiorku na szyi;
  • różaniec okręcony wokół nadgarstka lewej (z perspektywy gracza) ręki;
  • stojącą na stole budkę dla ptaków;
  • leżące obok rękawice ogrodnicze;
  • owiniętą wokół książki chusteczkę z wizerunkiem sikorki czubatki.

Kiedy w trakcie rozmowy pojawi się ikonka QTE, naciśnij szybko (zanim minie czas) wyświetlający się na ekranie klawisz. Spośród możliwych wariantów odpowiedzi wybierz: "pielgrzymka Judith Carey" (w aktach sprawy również jako dowód).

Pożegnawszy się z kobietą, idź w dół drogi, mając ogrodzenie po lewej, po czym skręć w lewo - do ogrodu. W połowie ścieżki, przy badającym ziemię policjancie, gdy pojawi się stosowna ikonka, aktywuj talent Holmesa i w tym trybie widzenia przyjrzyj się pozostawionym w glebie śladom stóp. Zbadaj w zbliżeniu owe niezidentyfikowane ślady butów. Idąc dalej ścieżką, zwróć uwagę na fakt, że ogród jest bardzo zadbany (stosowna ikonka na grządkach po lewej).

Podejdź do chatki pana domu i spróbuj otworzyć drzwi, a po uwadze inspektora aktywuj talent Holmesa i zbadaj ich zamek, a konkretnie - widoczne na nim rysy. Wejdź do środka. Przyjrzyj się martwemu Peterowi Careyowi.

Portret Petera Careya:

  • twarz;
  • ubranie;
  • przebita pierś;
  • wbity w nią harpun;
  • kałuża krwi.

Podnieś leżący na podłodze ostry nóż marynarski i obejrzyj zarówno drewnianą rękojeść, jak i ostrze. Podnieś także notes i popatrz na napis na nim oraz na krew w prawym dolnym rogu. Otwórz go i przyjrzyj się zapisanym w nim skrótom.

W chacie zbadaj także wiszącą na ścianie (na lewo od nieboszczyka) plakietkę z nazwą statku oraz przedmioty na stole (na prawo od ciała): butelkę i brudne szklanki. Weź kapciuch na tytoń i przyjrzyj się inicjałom po prawej. Obróć kapciuch i otwórz klapkę. Przechyl go, żeby można było sprawdzić tytoń.

Rozpoznawanie gatunku tytoniu

Trzeba dopasować dwa elementy (liść tytoniu i fajkę) do przestrzennego obrazka. Obróć całość o 180 stopni, tak by liść znalazł się po prawej, a fajka po lewej stronie konstrukcji. Teraz tak manipuluj samym żaglowcem, by złączyć jego pękniętą w połowie burtę. Następnie, przesuwając fajkę na linii góra - dół, doczep kreseczki z jej dolnej części do dziobu statku, by stanowiły jego naturalne przedłużenie. Natomiast liść przesuń w poziomie tak, by biały paseczek na nim utworzył koniec rufy żaglowca. Efekt tych zabiegów na fotce poniżej.

Rozwiązanie zagadki z tytoniem. - Zbadaj miejsce zbrodni w Woodmans Lee - Los Czarnego Piotra - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry
Rozwiązanie zagadki z tytoniem.

W pomieszczeniu sprawdź jeszcze stojak na harpuny (na wprost stołu) oraz zawartość drewnianej skrzyni poniżej: przyrządy nawigacyjne i buty Petera Careya, które zabierz. Rzuć też okiem na dzienniki pokładowe na półce po lewej.

Zwróć także uwagę na ząb kaszalota na drugiej półce (bliżej drzwi), a przede wszystkim na odciśnięty w kurzu zarys jakiegoś przedmiotu (na prawo od zęba) - by go dostrzec, musisz aktywować talent Holmesa.

Na koniec obejrzyj wiszącą na prawo od drzwi mapę (miejscowości Hammerfest i Dundee).

Opuść chatę i w ogrodzie ponownie zbadaj ślady stóp, tym razem przymierzając do nich buty pana domu (energicznie pociągnij but na ślad). W zakładce dowodów akt sprawy pojawi się adnotacja, że buty Petera Careya nie pasują. Idź raz jeszcze porozmawiać z żoną nieboszczyka (nałóg palenia, ogrodnik, dokumenty osobiste).

Dedukcja

Przywołaj ekran dedukcji. Połącz "notes" (kliknij) i "próby włamania" (kliknij). Sprawdź efekt tego połączenia (neuron z wykrzyknikiem) - Holmes postanowi urządzić zasadzkę.

Wróć pod chatę i porozmawiaj o tym z Lestrade'em, po czym przejdź na jej tyły (od lewej) i przyjrzyj się oknu z zamkniętymi okiennicami (kryjówka). Kiedy inspektor schwyta włamywacza, obejdź chatę i wejdź do środka.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2014-09-30
22:50

Nitro2050 Generał

[2] 12 godziny

Komentarz: Nitro2050
2014-10-01
08:21

Verminus Senator

Verminus

swist18 --->
Wspaniała teoria. Drukowany poradnik stworzony przez nas dołączony jest do pudełkowego wydania gry w Polsce.

Komentarz: Verminus
2014-10-04
16:29

zanonimizowany1035913 Junior

Mam problem, otóż na 3 rozwidleniu po tym jak wyrównałem wagę otworzyły mi się drzwi na lewo i prawo (?) a nie, te właściwie. Nie mogę zmienić ułożenia kamieni. O co chodzi?

Komentarz: zanonimizowany1035913
2014-10-07
14:51

zanonimizowany1036661 Junior

Mam dokładnie tak samo i nie wiem jak sobie mam z tym poradzić.

Komentarz: zanonimizowany1036661
2014-10-07
20:22

Szaku Generał

Szaku

swist18@
Tak się składa, że poradni gry-online jest dołączony do oryginalnej wersji gry w postaci drukowanej.

Komentarz: Szaku

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl