Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCXONEPS4PS3X360
Okładka Sherlock Holmes: Crimes and Punishments (PC)

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

Sherlock Holmes: Crimes and Punishments

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowego studia Frogwares, który od kilku lat dostępny jest także dla graczy konsolowych. W grze wcielamy się ponownie w najsłynniejszego detektywa wszech czasów, Sherlocka Holmesa, aby wraz z nim rozwiązywać kolejne zagadki kryminalne.

Przygodowe | TPP | książki | detektywistyczne | Sherlock Holmes | XIX wiek

Okładka Sherlock Holmes: Crimes and Punishments (PC)

data premiery gry:

30wrz2014

PC X360 PS3 PS4 XONE

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara to kolejna odsłona popularnej serii przygodówek autorstwa studia Frogwares. Tytułowy bohater cyklu jest człowiekiem obdarzonym wybitnym talentem dedukcyjnym, wyposażonym w wiedzę z nauk ścisłych oraz w imponujące domowe archiwum, ekspertem balistyki, niezłym bokserem i wyśmienitym obserwatorem, określanym mianem detektywa wszechczasów.

Fabuła produkcji ponownie zabiera nas w przeszłość, do Londynu z epoki wiktoriańskiej (1837-1901). Gracze po raz kolejny wcielają się w postać Holmesa, by w jego skórze prowadzić arcytrudne dochodzenia. Tym razem przed bohaterem nie jedna, lecz aż sześć zawiłych spraw do rozwiązania. W trakcie trwania przygody popularny detektyw zajmuje się przede wszystkim zagadkowymi morderstwami, niemniej trafia się mu również zuchwała kradzież i nie mniej zuchwałe porwanie.

W Zbrodni i karze autorzy zdecydowali się na szereg zmian w mechanizmach rozgrywki w stosunku do poprzednich odsłon cyklu. Podczas toczącego się śledztwa pojawiają się możliwości dokonania wyborów, w tym także tych natury moralnej, które bezpośrednio odbijają się na przebiegu gry – można źle wytypować winowajcę i przedwcześnie ukończyć dochodzenie. Nasze końcowe decyzje mają też istotny wpływ na dalsze losy osób zamieszanych w daną sprawę. Każdy z sześciu rozdziałów jest zamkniętą historią i decyzje nie mają wpływu na dalszy przebieg rozgrywki.

Tym razem twórcy zdecydowali się zrezygnować z ich autorskiego silnika na rzecz Unreal Engine 3, co niewątpliwie poprawiło wrażenia wizualne podczas obcowania z grą. Całą akcję śledzimy z perspektywy trzeciej osoby, zaś widok FPP pojawia się jedynie w trakcie rozwiązywania niektórych łamigłówek. Odświeżono także wygląd samego Sherlocka, jego nowy wizerunek prezentuje się obecnie o wiele bardziej współcześnie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8,2 / 10 na podstawie 515 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,4 / 10 na podstawie 374 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 74,90 PLN

Gry podobne do Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

Klasyfikacja PEGI Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze pojawiają się nawiązania do narkotyków lub jest pokazane zażywanie narkotyków. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 lub lepsza), 14 GB HDD, Windows Vista(SP2)/7/8, łącze internetowe

Recenzja gry Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara – niezbyt trudne sprawy

Recenzja 2 października 2014, 17:00

Pewnie dostanie mi się po głowie od przygodówkowych ortodoksów, ale niektóre ze wspomnianych uproszczeń przypadły mi jednak do gustu. W Zbrodni i karze nie ma klasycznego ekwipunku – przedmioty oznaczone są wyłącznie w notatniku, a to oznacza, że nie kolekcjonujemy nikomu niepotrzebnego złomu. Kiedy więc musimy wyłowić coś z dna studni, a wcześniej zapisaliśmy w pamięci detektywa istnienie haka, wystarczy kliknąć na samym wiadrze – resztę za nas zrobi Sherlock. Nie ma tu czasu na zastanawianie się, czy w przypadku zagadek scenarzystów poniosła wyobraźnia, nie tracimy również czasu na poszukiwanie absurdalnych rozwiązań, którymi raczą nas często gry przygodowe. Nawet w przypadku konieczności połączenia dwóch przedmiotów, robimy to w świecie gry, a nie w naszej wirtualnej kieszeni.

PC
X360
PS3
PS4
XONE