Rozejrzyj się po cyrku | Spacer po Half Moon Street
Aktualizacja:
Przenieś się na Baker Street, gdzie podejdź do stołu do analiz, by zbadać czarne nici. Przyjrzyj się zatem jednej z nich na podstawce mikroskopu, a gdy pojawi się okular, wyreguluj ostrość (2x). Popatrz na nić pod mikroskopem.

Okaże się, że to włos. Kiedy na podstawce wylądują jeszcze włos koński i ludzki, kliknij je, a gdy najedzie na nie okular, zbadaj wszystkie trzy.
Dedukcja
Połącz "włos egzotycznego zwierzęcia" z "akrobatą". Otrzymasz "akrobatę cyrkowego".
Z połączenia "akrobaty cyrkowego", "jednoczesnych strzałów", "ognia krzyżowego", "niewinności Leightona" i "motywu złodzieja" otrzymasz "znikanie" (zadanie).
Jedź na Half Moon Street. Poproś Wigginsa, kryjącego się za załomem przy ścianie, po której wspinał się Holmes, o odszukanie przebywającego aktualnie na terenie Londynu cyrku.
Kiedy chłopak przyniesie Sherlockowi afisz cyrkowy, przyjrzyj się zdjęciu słonia i napisowi nad nim. Za pośrednictwem mapy przenieś się do cyrku braci Duvalów, a po rozmowie z jego strażnikiem wróć na Baker Street.
Idź do pokoju Holmesa, otwórz szafę i spośród ubrań i przebrań Sherlocka (opcje w dole ekranu) wybierz strój bandyty. Następnie przejdź do toaletki (opcja w górze ekranu) i na górnym suwaku wybierz detektywowi odpowiednie nakrycie głowy (np. nr 11), a na dolnym zarost (np. nr 6). Wyjdź ze zbliżenia i udaj się na teren cyrku.
Po kolejnej rozmowie ze strażnikiem podejdź do widocznego za nim budynku ze schodkami i otwórz drzwi. W środku zbliż się do beczek, przy których stali podsłuchani przez Sherlocka mężczyźni, i przyjrzyj się im: stercie beczek u góry, beczce stojącej poniżej, pęknięciu na niej (w dole) i farbie na jej pokrywie.

Aktywuj talent Holmesa i rozpoznaj herb na wieku beczki. Na koniec uderz w pęknięcie u jej podstawy i zbadaj proszek, który się przez nie wysypał.
Przejdź w prawo, na drugą stronę areny, gdzie w kącie przy ławkach stoi prasa drukarska. Obejrzyj ją, a także leżący na niej rebeliancki plakat (rysunek mężczyzny u góry i slogan poniżej). Rzuć też okiem na stos pustych kartek na prawo od prasy. Porozmawiaj z Charlesem Foleyem, gdy ten się pojawi.
Portret Charlesa Foleya:
- skomplikowany klucz na łańcuszku na szyi;
- zakrwawione bandaże na zgięciu lewej (z perspektywy gracza) ręki;
- pistolet zatknięty za pasek spodni (Webley);
- oklejone palce prawej dłoni;
- pierścień z baranim łbem na palcu lewej ręki.
Dedukcja
Połącz "stary pierścień" z "rewolwerem Foleya". Otrzymasz "mężczyznę w marynarce".
Podejdź do stołu przy beczkach i otwórz zamek leżącej na nim kłódki z łańcuchami.
Otwieranie kłódki w cyrku

Obróć całość tak, by pozioma krótka kreska na lewym brzegu walca nr 3 była dobrze widoczna.

Przełęcz się (2 kliki) na walec nr 2 i obróć go tak, by poziomą kreskę na jego lewym brzegu połączyć w jedną linię z kreską na walcu nr 3.

Przełącz się (3 kliki) na lewy krótki walec (1A) i obróć go tak, by poziomą kreskę z jego lewej strony połączyć w jedną linię z kreskami na walcach nr 2 i 3.

Obróć całość tak, by połączone poziome kreski na prawych brzegach walców nr 2 i 3 były dobrze widoczne.
Przełącz się (3 kliki) na prawy krótki walec (1B) i obróć go tak, by poziomą kreskę z jego prawej strony połączyć w jedną linię z kreskami na walcach nr 2 i 3.

Obróć całość tak, by niedopasowane pionowe linie na krótkim lewym walcu (1A) i na walcu nr 2 były dobrze widoczne.
Przełącz się (2 kliki) na walec nr 2 i przesuń go w lewo tak, by dopasować pionowe linie na nim i na walcu nr 1A.
Porozmawiaj z Charlesem Foleyem. W QTE wybierz: "złodziej w więzieniu". Następnie za pośrednictwem mapy przenieś się do posiadłości w Notting Hill.
0
- Sherlock Holmes Zbrodnia i kara - poradnik do gry
- Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry
- Spacer po Half Moon Street
- Zbadaj miejsce zbrodni | Spacer po Half Moon Street
- Przeszukaj mieszkanie Turnera | Spacer po Half Moon Street
- Przesłuchaj Leightona i przejrzyj jego rzeczy osobiste | Spacer po Half Moon Street
- Dowiedz się więcej o starożytnej bransolecie | Spacer po Half Moon Street
- Odtwórz przebieg zdarzeń na Half Moon Street | Spacer po Half Moon Street
- Rozejrzyj się po cyrku | Spacer po Half Moon Street
- Włam się do sejfu w posiadłości w Notting Hill | Spacer po Half Moon Street
- Zastaw pułapki w posiadłości w Notting Hill | Spacer po Half Moon Street
- Finalna dedukcja | Spacer po Half Moon Street
- Pozostałe dedukcje (błędne) | Spacer po Half Moon Street
- Spacer po Half Moon Street
- Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Verminus Senator
swist18 --->
Wspaniała teoria. Drukowany poradnik stworzony przez nas dołączony jest do pudełkowego wydania gry w Polsce.
zanonimizowany1035913 Junior
Mam problem, otóż na 3 rozwidleniu po tym jak wyrównałem wagę otworzyły mi się drzwi na lewo i prawo (?) a nie, te właściwie. Nie mogę zmienić ułożenia kamieni. O co chodzi?
zanonimizowany1036661 Junior
Mam dokładnie tak samo i nie wiem jak sobie mam z tym poradzić.
Szaku Generał
swist18@
Tak się składa, że poradni gry-online jest dołączony do oryginalnej wersji gry w postaci drukowanej.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
