Poruszanie się po świecie | Podstawy Samorost 3
Aktualizacja:
Poruszanie się po świecie
W grze nie spotkasz się z jakąkolwiek ścieżką dialogową bądź wypowiedzią bohatera, którą będziesz mógł konkretnie zinterpretować. Bohater będzie gestykulował, wyrażał entuzjazm bądź zaciekawienie, niejednokrotnie zaprzeczy twoim komendom, jeśli nie będą zgodne z przebiegiem zagadki lub gry.
Mechanika sterowania jest bardzo prosta i intuicyjna. Do poruszania się po świecie gry wystarczy wyłącznie mysz. Wszelkie komendy wydawane są za pośrednictwem lewego przycisku myszy. Gra już od początku informuje nas o możliwych interakcjach za pośrednictwem myszy. W większości zadań wystarczy klikanie w odpowiedni punkt. Czasami gra wymaga, żeby nacisnąć LPM i przesuwać mysz co pozwoli manipulować pewnymi obiektami.
Kursor myszy będzie zmieniał się w zależności od typu interakcji jaką wywoła kliknięcie. Dłoń będzie oznaczała działanie bezpośrednie na daną rzecz bądź osobę. Dłoń będzie oznaczała również miejsca, gdzie interakcja będzie możliwa dopiero po spełnieniu określonych warunków. Jeśli bohater zaprzeczy działaniu mimo że kursor zmieni się w dłoń, wróć do tego samego miejsca później np. ze znalezionym przedmiotem i spróbuj upuścić go w to miejsce. Dłoń wskaże nam również miejsca, które umożliwią interakcję za pomocą trąbki. W takich miejscach, pojawi się dodatkowy znacznik w postaci kręgów skupionych w jednym punkcie.
Wszelkie miejsca do których możemy się dostać, kursor oznaczy nogami. Po kliknięciu w to miejsce bohater przejdzie do niego, o ile nie napotka po drodze żadnych przeszkód.
Kursor przybiera również formę strzałki, której kierunek będzie wskazywał nam drogę do innej sekcji. Strzałkę zobaczymy zawsze przy przejściu do kolejnej sekcji danej lokacji ( przy krawędziach ekranu) oraz przy wejściach do jaskiń bądź ukrytych lokacji. Strzałki napotkamy również podczas wchodzenia i wychodzenia do statku oraz lądowania i startowania w kosmosie.

Podstawowym narzędziem interakcji będzie trąbka, umieszczona jest na ekranie głównym w prawym górnym rogu ekranu. W tym samym miejscu w przyszłości pojawią się różne inne przedmioty, które będą potrzebne do wykonania zadań. Przedmioty te łapiemy (LPM) i przeciągamy (ruch myszą mając cały czas naciśnięty LPM) a następnie upuszczamy (puszczenie LPM w odpowiednim miejscu), żeby wywołać odpowiednią interakcję. Warto również dodać, że trąbka rozjaśni się złotym światłem zawsze wtedy, kiedy znajdziemy się w zasięgu interakcji, która wymaga jej użycia.
0
Komentarze czytelników
Friman Legionista
Po co robić poradnik do gry, w której solucja jest już zaimplementowana?
kwiść Generał

Przepraszamy za błąd. Jeszcze dzisiaj wszystko będzie naprawione :)
grubenz Chorąży

Ktoś chyba zgubił jeden rozdział poradnika. Otóż z włochatej komety nie da się od razu przedostać na wielką kłodę. Trzeba znaleźć klucz na 1 większej planecie jaką odwiedzamy. Nie widzę tego rozdziału. A poza tym poradnik w porządku, posłuży mi do zdobycia zapisów muzycznych, których sam nie zdołałem znaleźć
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.