Risen: Wyspa Faranga 3 Rozdział 2
Aktualizacja:

![]() | ![]() |
Przebijając się przez kolejnych wojowników docieramy do punktu białego, gdzie stawiamy czoła cięższemu wojownikowi w kieszeni którego znajdujemy klucz od celi (ostatnia na piętrze) Dorka . Więzień opowie nam o pierścieniu którego pociągnięcie będzie konieczne do dostania się do Eldrica . Ruszamy do punktu czerwonego i używamy kołowrotu.
![]() | ![]() |
Na ścianie po naszej prawej (punkt zielony) odnajdujemy pierścień który otwiera nam przejście na równoległej do nas ścianie (punkt niebieski). Rozprawiamy się z wrogim kapłanem, zabieramy kamień teleportacyjny (północno wschodnia świątynia ) i otwieramy celę Eldrica po naszej prawej. Informujemy druida, że potrzebujemy pomocy, zabieramy dysk od Cyrusa , po czym wracamy wraz z Eldriciem do jego chaty (M5.1 ). Możemy mu przy okazji oddać laskę. W zamian podaruje nam amulet [+5 zręczności, +3 siły].
![]() | ![]() |
Zanim druid będzie w stanie naprawić dysk, musimy podać mu kryształ magiczny ze skrzyni za jego plecami. Otworzymy ją z pomocą otrzymanego w trakcie rozmowy klucza. Rytuał naprawienia dysku odbędzie się na ołtarzyku o który zahaczył wcześniej Rufo.
Gdzie jest złota dostawa?
![]() | ![]() |
Udajemy się na farmę Severina (M5.4 ). Po krótkiej rozmowie okazuje się, że przybyliśmy w samą porę, aby odeprzeć atak gnomów . Wychodzi na jaw, że gnomy ukradły Severinowi dysk. Musimy dostać się do siedziby ich przywódcy - Gyrgera (duży czarny punkt). Udajemy się na wschodni kraniec wyspy i podążamy zaznaczoną ścieżką.
![]() | ![]() |
Przekraczamy most, przebijamy się przez zastępy gnomów i docieramy do przejętych przez nie ruin. W skrzyni zaraz na początku znajdujemy przepis (pikantny gulasz ).
![]() | ![]() |
Na najniższym poziomie twierdzy czeka na nas Gryger z kryształowym dyskiem w kieszeni. Zanim jednak uda nam się do niego dostać, musimy stawić czoła pokaźnej liczbie gnomów i ich nieco mocniejszym wersjom (chieftain ). Warto zainteresować się również metalowymi pierścieniami rozmieszczonymi na ścianach murów, albowiem otwierają one wiele dodatkowych komnat skrywających kosztowności. W drodze powrotnej wspominamy Henrikowi (za mostem) o zabiciu stwora. Otrzymujemy rogowy łuk . Po powrocie do Severina (M5.4 ) możemy pochwalić mu się znaleziskiem, ponieważ otrzymamy od niego przy okazji 500 monet .
Wyprawa na zachodnie wybrzeże
![]() | ![]() |
Po zakończeniu zadania Patty chce opuścić Miasto powinniśmy spotkać naszą przyjaciółkę Patty w miejscu oznaczonym jako (M5.5 ). Poproszona o kontynuowanie opowieści o ojcu, poprowadzi nas do grobu na zachodzie (M5.6 ). Po przekazaniu nam klucza rozkopujemy najbliższy grób (stajemy na jasnej ziemi z łopatą w plecaku i klikamy). Z wykopanej skrzyni wyciągamy szkatułkę którą przekazujemy Patty .
![]() | ![]() |
Pora na przeszukanie pięciu anonimowych grobów rozsianych po wyspie. Odwiedzamy kolejno numery (M5.7 ) [schodzimy ostrożnie po skałach od strony twierdzy, potem używamy teleportu gdziekolwiek], (M5.8 ) [pod skałą, za domem Leona], (M5.9 ) [po prawej stronie wysepki patrząc z drugiego brzegu], (M5.10 ) [możemy odwiedzić Patty w (M5.6 ) i wysłuchać interpretacji wskazówek] i (M5.11 ) [na prawo od wejścia do ruin, koło skał] , a na koniec wracamy do punktu (M5.6 ).
![]() | ![]() |
Zamiast Patty spotykamy na cmentarzu (M5.6 ) Eronga . Podążamy za nim do ruin i dalej - do (M5.12 ). Na rozwidleniu ścieżek wybieramy "górną". Po przebiciu się przez rzesze szkieletów w końcu docieramy do Romanova (M5.12 ). Możemy zabić ich od razu, pójść na ugodę lub kompromis. Tak czy inaczej powinniśmy wejść do jaskini.
![]() | ![]() |
Pierwszej skrzyni nie ruszamy. Stajemy przed nią, odwracamy się w prawo. Wchodzimy do tunelu, zabijamy dwa ghule i przechodzimy do komnaty z kryształami. Po lewej, w ciemnej wnęce odszukujemy praktycznie niewidoczny grób z nazwiskiem "Dillinger" i wykopujemy skrzynię z kryształowym dyskiem w środku.
![]() | ![]() |
Mamy kilka możliwości. Możemy nie oddawać mapy Romanovi (M5.12 ) i go zabić, oddać mu i wtedy go zabić/dostać klucz do Patty , albo nie zabijać w ogóle i zapomnieć o przyjaciółce. Na wypadek gdybyśmy mieli ochotę ją uratować- z kluczem który miał przy sobie Romanov powinniśmy udać się pod szczęśliwą (M5.13 ) i odszukać drzwi do ruin wychodzące na morze. Patty (M5.13 ) ucieszy się jeśli oddamy jej mapę ojca.
Mapa morska Stalowobrodego
Jeśli w zadaniu Wyprawa na zachodnie wybrzeże oddaliśmy Romanovi mapę w zamian za klucz do celi Patty (M5.13 ), będziemy musieli ją teraz odzyskać. Stary pirat przesiaduje ze swoimi ludźmi przy ognisku pod bramą miasta (M5.5 ). Kiedy się doń zbliżymy, zaatakuje nas, a my po chwili będziemy mogli zabrać mapę z jego ciała i oddać ją Patty .
0
- Risen - poradnik do gry
- Risen: Opis przejścia
- Risen: Rozdział 2
- Risen: Informacje ogólne Rozdział 2
- Risen: Zadania klasowe - Bandyta Rozdział 2
- Risen: Zadania klasowe - Mag Rozdział 2
- Risen: Zadania klasowe - Wojownik Inkwizycji i Mag Rozdział 2
- Risen: Mapa Wyspa Faranga - kryształowe dyski Rozdział 2
- Risen: Wyspa Faranga 1 Rozdział 2
- Risen: Wyspa Faranga 2 Rozdział 2
- Risen: Wyspa Faranga 3 Rozdział 2
- Risen: Rozdział 2
- Risen: Opis przejścia
Komentarze czytelników
zanonimizowany409582 Junior
ej mam pytanie :( poszedlem do bandytow ale teraz kiedy chce wziasc misje "podboj obozu artefaktow" to nie moge :((( wiecie moze dlaczego? i kolejnych dla bandytwo rowniez . wykonalem wszystkie wlasnie do tego bo nie moge go wziasc:((( wiecie moze dlaczego?
\
zanonimizowany679166 Junior
Super poradnik. A POWIEDZCIE Co WAS NAJBARDZIEJ WKURZA W risenie? Mnie jaszczuroludzie a właściwie ich ilos mocne ciosy i te ich wkur****ące bloki. NAwet z jednym jest problemjak ty walisz to on tylko blokuje a jak na chwilke sie odslonisz to cie za jednym kombosem rozwali
zanonimizowany682522 Junior
witam, mam problem zacząłem walczyć na arenie. Wygrałem z Ricardo, Lorenzo oraz Domingo. Wykonałem misje "Zakazane Zabawy" tj. zabroniłem zakładów craigowi i nie moge z nim wlaczyć o_O ani z Broganem. Co trzeba zrobić aby z nimi walczyć ?
zanonimizowany683430 Junior
KURWA ... oszusty jedne...zapłacilem 7zł za poradnik który nie działa ??.. nie tak nie bedzie jak kasa sie nie zwroci to bedzie przerabne...
knowing Konsul
nie tak nie bedzie jak kasa sie nie zwroci to bedzie przerabne...
n/c
Zainstaluj najnowszą wersje Adobe Reader...
zanonimizowany691126 Junior
mam problem. jak walcze z tytanem to mnie szybko zagija. nie wyświetla się jego życie . Co robić
land6r Pretorianin
Walka z Tytanem to typowa zręcznościówka, musisz odbijać jego pociski magiczne tarczą, w momencie gdy przyklęknie, atakuj i tak około 7 razy.
Nekrołuk Pretorianin
Mam problem z osiągnięciem "przyjaciel ogrów" - za diabli nie moge znależć tego ogra o imieniu Drok. Gdzieś czytałem że jest niewolnikiem Jaszczuroludzi ale niewiem gdzie. Blagam o pomoc bo dostaje już białej gorączki
zanonimizowany1040309 Junior
O co chodzi z próbą Pallasa bo tylko on już został i nie chce ze mną rozmawiać? Jak ją przejść?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
zanonimizowany1341139 Generał
Kurde, wszedłem do miasta i od razu zrobiłem zadanie dla Delgado i zapisałem... teraz z tego co czytam nie mogę już zostać magiem :( Mimo, że pozbywam się 3 bandytów to Delgado już nie mogę się pozbyć... Czyli muszę grać od nowa? :( No niezłe jaja.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






















