Risen 3: Unikalne zioła
Aktualizacja:

W trakcie eksploracji świata gry oprócz standardowego łupu możesz odnajdywać także wiele rzadkich przedmiotów oferujących bardzo cenne bonusy. Mowa tu między innymi o unikalnych ziołach, których spożycie na stałe podnosi wybrane atrybuty głównego bohatera. Premia dotyczy zawsze tylko jednego atrybutu, a i sam przyrost jest niewielki (2 punkty), ale mimo wszystko warto rozglądać się za tego typu skarbami. Poniżej znajduje się tabela z zestawieniem miejsc odnajdywania omawianych przedmiotów oraz z informacjami na temat gwarantowanych profitów.
Jeśli zdobędziesz odpowiednie receptury, to zdecydowanie dobrym pomysłem jest zachowanie poniższych ziół do przygotowania mikstur podnoszących statystyki. Przykładowo ziele Hero's Crown, bazowo zapewniające premię wynoszącą +2 punkty do wytrzymałości, zmieszane z Potion of Defence (Eliksir obrony) zapewni ci aż 5 punktów. Więcej o samej alchemii znajdziesz w rozdziale Crafting.
Uwaga - Nie sprzedawaj unikalnych ziół, bo dodatkowe punkty atrybutów zawsze bardzo się przydadzą. Wyjątek możesz zrobić jeśli na rozwoju danego atrybutu kompletnie ci nie zależy (np. gdy jest mowa o atrybucie Magia podczas zabawy stuprocentowym wojownikiem).
Nazwa przedmiotu | Działanie | Lokalizacja |
Bloodcap | +2 do Spirit (Duch) | Antigua - Jaskinia z kryształowym portalem. |
Bloodcap | +2 do Spirit (Duch) | Calador - Niedaleko rzeki lawy, w miejscu, w którym przebywa golem. |
Bloodcap | +2 do Spirit (Duch) | Calador - Pustkowia we wschodniej części zatoki, niedaleko jednej z chatek. |
Bloodcap | +2 do Spirit (Duch) | Kila - Okolice wielkiej bramy pilnowanej przez Barakę. |
Bloodcap | +2 do Spirit (Duch) | Kila - Świątynia w Zakazanej Dolinie. Do rośliny może dotrzeć tylko małpka (wymagane użycie biegłości Treser małp). |
Bloodcap | +2 do Spirit (Duch) | Wyspa Mgieł (Fog Island) - Wrak okrętu znajdujący się w północnej części wyspy. |
Bloodcap | +2 do Spirit (Duch) | Wyspa Złodziei (Isle of Thieves) - Jaskinia znajdująca się niedaleko głównego obozowiska goblinów. |
Hero's Crown | +2 do Wytrzymałości (Toughness) | Antigua - Pustkowia w północnej części wyspy. Do rośliny może dotrzeć tylko małpka (wymagane użycie biegłości Treser małp). |
Hero's Crown | +2 do Wytrzymałości (Toughness) | Calador - Obszar pilnowany przez golema. |
Hero's Crown | +2 do Wytrzymałości (Toughness) | Calador - Północna część lasu, niedaleko wodospadu. |
Hero's Crown | +2 do Wytrzymałości (Toughness) | Kila - Okolice wielkiej bramy pilnowanej przez Barakę. |
Hero's Crown | +2 do Wytrzymałości (Toughness) | Tacarigua - Obóz Hawke'a. |
Hero's Crown | +2 do Wytrzymałości (Toughness) | Taranis - Okolice północno-zachodniego monolotu. |
Hero's Crown | +2 do Wytrzymałości (Toughness) | Wybrzeże Krabów (Crab Coast) - Legowisko smoczego kła (Dragon Snapper). |
Hero's Crown | +2 do Wytrzymałości (Toughness) | Wyspa Złodziei (Isle of Thieves) - Północna plaża pilnowana przez lewiatana (Leviathan). |
Hunter's Root | +2 do Ranged (Walka dystansowa) | Calador - Krąg w górach, który jest pilnowany przez golema rudy (Ore Golem). |
Hunter's Root | +2 do Ranged (Walka dystansowa) | Calador - Leśniczówka myśliwych. |
Hunter's Root | +2 do Ranged (Walka dystansowa) | Kila - Centralna część Zakazanej Doliny. |
Hunter's Root | +2 do Ranged (Walka dystansowa) | Kila - Za jednym z wodospadów, w miejscu, w którym przebywa aligator. |
Hunter's Root | +2 do Ranged (Walka dystansowa) | Tacarigua - Przy nagrobkach znajdujących się na pustkowiach. |
Hunter's Root | +2 do Ranged (Walka dystansowa) | Taranis - Jaskinia Sharpa. |
Hunter's Root | +2 do Ranged (Walka dystansowa) | Wybrzeże Krabów (Crab Coast) - W pobliżu portalu w świątyni (tego, przy którym pojawia się pierwszy Lord Cieni). |
Hunter's Root | +2 do Ranged (Walka dystansowa) | Wyspa Mgieł (Fog Island) - Ruiny znajdujące się we wschodniej części wyspy. |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Antigua - Przy wejściu do jaskini z kryształowym portalem. |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Calador - Krąg w górach, który jest pilnowany przez golema rudy (Ore Golem). |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Kila - Północna część dżungli. |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Kila - Skalna półka nad wodą w Zakazanej Dolinie. Do zioła możesz dotrzeć tylko dzięki użyciu czaru Lot papugi (Parrot Flight). |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Tacarigua - Jaskinia z kryształowym portalem. |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Taranis - Legowisko Lorda Cieni na pustkowiach. |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Taranis - Przy wejściu do jaskini z kryształowej portalem (tej, do której dociera się z Zachariasem). |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Wyspa Mgieł (Fog Island) - Prezent od Domingo. |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Wyspa Mgieł (Fog Island) - Przy kręgu kamieni. |
Shadow Fire | +2 do Cunning (Cwaniactwo) | Wyspa Złodziei (Isle of Thieves) - Na małej wysepce we wschodniej części mapy. |
Soul Lichen | +2 do Magic (Magia) | Antigua - Przy wejściu do jaskini z kryształowym portalem. |
Soul Lichen | +2 do Magic (Magia) | Calador - Dach tawerny. |
Soul Lichen | +2 do Magic (Magia) | Kila - Jaskinia pająków. |
Soul Lichen | +2 do Magic (Magia) | Kila - Jaskinie pająków sąsiadujące z legowiskiem Margoloth (Wyroczni). |
Soul Lichen | +2 do Magic (Magia) | Kila - W sali z kryształowym portalem i Lordem Cieni. |
Soul Lichen | +2 do Magic (Magia) | Tacarigua - Jaskinia w górnej części przełęczy. |
Soul Lichen | +2 do Magic (Magia) | Taranis - Obozowisko Paula. |
Soul Lichen | +2 do Magic (Magia) | Taranis - Piwnica Nergala. |
Swordthorn | +2 do Melee (Walka wręcz) | Antigua - Pustkowia w północnej części wyspy. |
Swordthorn | +2 do Melee (Walka wręcz) | Calador - Północna część lasu, okolice miejsca pobytu golema rudy (Ore Golem). |
Swordthorn | +2 do Melee (Walka wręcz) | Kila - Obszar na wschód od jaskini pająków. |
Swordthorn | +2 do Melee (Walka wręcz) | Tacarigua - Wieża obserwacyjna w górach. Do rośliny może dotrzeć tylko małpka (wymagane użycie biegłości Treser małp). |
Swordthorn | +2 do Melee (Walka wręcz) | Taranis - Jaskinia znajdująca się pod obozowiskiem magów. |
Swordthorn | +2 do Melee (Walka wręcz) | Taranis - Legowisko golema odwiedzane wspólnie z Walkerem. |
Swordthorn | +2 do Melee (Walka wręcz) | Wyspa Mgieł (Fog Island) - Tereny górskie w północnej części wyspy. |
Swordthorn | +2 do Melee (Walka wręcz) | Wyspa Złodziei (Isle of Thieves) - Obszar na południe od wschodniego obozowiska goblinów. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Antigua - Północna część miasteczka portowego. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Calador - Duża polana w zachodniej części zatoki. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Calador - Legowisko termitów w północnej części mapy. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Kila - Okolice świątyni w Zakazanej Dolinie. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Tacarigua - Okolica obozowiska Rosco. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Taranis - Okolice południowego monolitu. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Taranis - Piwnica Nergala w obozowisku magów. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Wybrzeże Krabów (Crab Coast) - Wschodnia wysepka, na której odnajduje się też m.in. legendarny przedmiot. |
Thief's Herb | +2 do Zręczności (Dexterity) | Wyspa Złodziei (Isle of Thieves) - Skalna półka w południowo-wschodniej częśći wyspy. |
Tree Strangler | +2 do Wpływu (Influence) | Calador - Przy wejściu do jaskini z kryształowym portalem. |
Tree Strangler | +2 do Wpływu (Influence) | Calador - Ruiny zamku w zachodniej części zatoki. |
Tree Strangler | +2 do Wpływu (Influence) | Kila - Okolice wielkiej bramy pilnowanej przez Barakę. |
Tree Strangler | +2 do Wpływu (Influence) | Tacarigua - Obszar na północny-zachód od latarni morskiej. |
Tree Strangler | +2 do Wpływu (Influence) | Taranis - Obozowisko Sharpa. |
Tree Strangler | +2 do Wpływu (Influence) | Taranis - Skalna półka znajdująca się niedaleko portu. |
Tree Strangler | +2 do Wpływu (Influence) | Wybrzeże Krabów (Crab Coast) - Świątynia. |
Tree Strangler | +2 do Wpływu (Influence) | Wyspa Złodziei (Isle of Thieves) - Jaskinia znajdująca się niedaleko wschodniego obozowiska goblinów. |
- Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry
- Risen 3: Władcy Tytanów: Poradnik do gry
- Risen 3: Opis mechanik rozgrywki
- Risen 3: Zestaw porad na start
- Risen 3: Walka wręcz
- Risen 3: Walka z użyciem broni dystansowej
- Risen 3: Walka w oparciu o magię
- Risen 3: Rozwój postaci
- Risen 3: Zdobywanie punktów chwały (doświadczenia)
- Risen 3: Jak zarabiać pieniądze?
- Risen 3: Na co wydawać pieniądze?
- Risen 3: Punkty duszy
- Risen 3: Kradzież kieszonkowa
- Risen 3: Kradzież rzeczy ze świata gry
- Risen 3: Załoga statku
- Risen 3: Mini-gry
- Risen 3: Frakcje
- Risen 3: Eksploracja świata gry
- Risen 3: Unikalne zioła
- Risen 3: Crafting
- Risen 3: Bestiariusz
- Risen 3: Opis mechanik rozgrywki
- Risen 3: Władcy Tytanów: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Ciekawe rozwiązanie jako dodatek :)
Ostatnio znalazłem na jednej stronie informacje o GR i podobno ma wychodzić jakiś nowy patch :)
mobilecheats.edu.pl/goldgnome-apps-on-google-play-cheatshack/ co myślicie, będzie coś z tego?
Poza zielonymi ogniami brakuje również opisu zadania kto lubi polly, a jest ono dość istotne bo daje nam ciężką zbroję, chyba najlepszy pancerz w grze.
Miałem wrażenie, że utknąłem w grze. Okazało się, że nie porozmawiałem z Eldriciem po dołączeniu do frakcji łowców demonów i nie dostałem questa na rytuał ducha. Także jakby ktoś miał podobny problem, że zwiedził wszystkie wyspy i zrobił wszystkie quest poboczne a nie wie co dalej - zagadajcie do Eldrica. Gra ma fatalnie prowadzony wątek główny i kompletnie nie wiadomo o co w grze w ogóle chodzi i co robić dalej. Ot pływamy po wyspach i robimy jakieś queściki.
Poradnik jest niewiele lepszy bo nie przedstawia prostej mapy progresji tylko rozrzuca questy główne po całym poradniku i trzeba samemu kombinować co prowadzi do czego. Przykładowo dobrze by było najpierw płynąć na antiguę po questa od alvareza, a w poradniku ta wyspa jest dopiero na samym końcu gry. Tymczasem jak nie weźmiemy questa to nie dojdziemy do 3 rozdziału i nie odblokujemy wielu ważnych miejsc np. obszaru za lawą.
Znalazłem nieopisany w instrukcji hunter's root na Caladorze - przy wielkim drzewie, centralnie za chatką myśliwego / przed którą również jest kolejny hunter's root/. To trzeci na tej wyspie. W ruinach na zachodzie, na jednej z wież /trzeba przelecieć papugą/ jest dodatkowy swordthorn - drugi na tej wyspie.
Nie wiem czy tylko ja tak mam ale poznikały mi znaczniki z map
Witam mam problem z monoklem zdobyciem go. Nie mam opcji dialogowej z Buddym. Pomoże ktoś?
Witam, ma ktoś do dyspozycji save'a po odwiedzeniu Antiqui i po śmierci głównego bohatera? Skopała mi się gra, nie chce mi zaliczyć zabitych demonicznych ogarów.
Mam na PS4 ten sam problem. Zrobilem wszystkie questy na wyspach.
I jest w grze jakiś error. Nie zaliczyło mi wszystkich piekielnych ogarów w Charbour , mam 3/4 a nic już więcej nje ma i nie moge rozmawiać z Admirałem. Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
Witam. Dotarłem już na Wyspę czaszek, natomiast nie mogę odkryć lokalizacji wyspy mgieł i wyspy złodziei. Czy mógłby mi ktoś pomóc jak uzyskać dostęp do tych lokacji?
Z góry dziękuję.
Wyspa Mgieł i Wyspa Złodziei odblokowują się PO UKOŃCZENIU PROLOGU,czyli po śmierci bohatera i odpłynięcie z pierwszej z wyspy Wybrzeże Krabów.Skoro jesteś już na samym końcu gry,to wnioskuje,że nie masz zainstalowanych PŁATNYCH DLC.Ja mam wersje premierową z pre-ordera i otrzymałem je za darmo.Tak więc musisz zakupić DLC.
W zadaniu "On the Warpath" warto dodatkowo pogadać z piratem-więźniem tubylców. Można dzięki temu uzyskać parę użytecznych przedmiotów. Jeszcze przed tym zadaniem warto też go zwyczajnie zlać z ogłuszonego można zabrać nowy ciekawy schemat, a tubylcom a ni nawet samemu piratowi to nie przeszkadza najwyraźniej ( wie że zasłużył na lanie )
na jakiej wyspie i kto uczy skradania się?
Mam pewien problem z wykuciem jakiejkolwiek broni. Gdy chce uzyc kowadla to pisze mi I'm not the smith .. jak to wykluc
witam mam problem z krysztalowym golemem,obudzonym przez straznika Horasa.Ciskam kajdanami,ale niewiem gdzie celowac.
aby zaliczyć skarb Graci należy położyć się spać bezimienny przenosi się w zaświaty gdzie spotyka ducha Graci ,po rozmowie z nim dowiadujemy się że skarb znajduje się na wyspie Kila ,oczywiście trzeba się dowiedzieć Hasła .
Przechodzę grę po raz 3-ci.Szukam skrzyni Graci.Nie lubie mini ger.Tak nie mam problemu,jest dobra i tyle. Dziadek1938
koruss musisz miec "lot papugi" ze swojego nowego statku w kierunku patty odpalasz czar i lecisz do niej ladujac jej na glowie z tekemarkiem , wracasz do swojej postaci zagadujesz do patyy i po sprawie.Lepiej kupic oare czarow bo moze nie pojsc za 1 razem
Dion18 rozwiazales problem bo mam ta sama sytuacje co ty
Witam, czy spotkał się może ktoś z czymś takim, że nie miał krzyżyków oznaczających miejsce położenia legendarnego przedmiotu? Dołączyłem już do łowców demonów, mam duży statek etc. ale fiolki w tacarigui wciąż nie mogę wykopać bo nie mam tam krzyżyka -_-
Ma ktoś pomysł bo ogółem mam problem z questem zrekrutowanie eldrica gdyż kiedy aktywuję teleporty to nie mam u niego żadnych dialogów i nie wiem co dalej a teleporty działają wszystko elegancko tylko ten dziad nie chce wyjechać z nowymi dialogami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
