Risen 3: Ernesto's Engraved Candle Holder (Świecznik Ernesto)
Aktualizacja:
Ernesto's Engraved Candle Holder (Świecznik Ernesto)
Sposób odblokowania zadania: Odbycie rozmowy z Nikodimem.
Zleceniodawca zadania: Nikodim (punkt 10 na mapie)

Zadanie to można rozpocząć na kilka sposobów, przy czym najlepiej jest tego dokonać spotykając się z Nikodimem przebywającym w pobliżu młyna w gospodarstwie Ernesto (punkt 10 na mapie). Za takim rozwiązaniem przemawia to, że od razu załączy się "nadrzędna" wersja tego questu. Od Nikodima dowiesz się, że z gospodarstwa zniknął w ostatnim czasie wartościowy złoty świecznik i że to on niesłusznie posądzany jest o jego kradzież. Mężczyzna poprosi Cię o oczyszczenie go z zarzutów i zasugeruje jednocześnie zbadanie wozu znajdującego się przy wejściu do gospodarstwa.

Zanim wyruszysz na poszukiwania świecznika dobrze byłoby porozmawiać z innymi postaciami przebywającymi w gospodarstwie. Ernesto (punkt 10a na mapie) jest właścicielem gospodarstwa. W trakcie spotkania dowiesz się, że nie do końca jest przekonany o winie Nikodima. Postać ta również poprosi Cię o odzyskanie świecznika stanowiącego rodzinną pamiątkę.

Mira jest pokojówką Ernesto i powinieneś ją spotkać w centralnej części gospodarstwa (punkt 10b na mapie). W trakcie rozmowy Mira zasugeruje ci możliwość alternatywnego zaliczenia tego questu. Kobieta poprosi mianowicie Bezimiennego o to żeby już po odnalezieniu świecznika obwinić o jego kradzież Nikodima. Pozwoli to pokojówce na stanie się spadkobierczynią gospodarstwa Ernesto, które obecnie jest zapisane właśnie na Nikodima.
Uwaga - Zajmij się teraz wykonaniem czynności związanych z dotarciem do skradzionego świecznika. Czas na podjęcie decyzji przyjdzie dopiero po powrocie do gospodarstwa z odzyskanym skarbem.
Uwaga - Mira jest jednym z trenerów umiejętności. Możesz ją w rezultacie poprosić w trakcie rozmowy o (płatny) trening.

Rozejrzyj się teraz w pobliżu południowego wejścia na teren gospodarstwa, czyli niedaleko miejsca, w którym powinien przebywać Ernesto. W pokazanym na powyższym obrazku miejscu znajduje się wóz i przy nim zauważysz podejrzane ślady (Suspicious Tracks). Zbadaj ślady i wysłuchaj komentarza Bezimiennego, z którego dowiesz się, że wypadałoby udać się na wschód.

W trakcie zaliczania tego zadania na całe szczęście trudno jest się pogubić, bo trasę do kolejnych interaktywnych punktów będą wyznaczały rozrzucone po ziemi monety. Kieruj się na wschód, a po dotarciu do cmentarza skręć na północ. Przejdź przez cmentarz, docierając po kilku chwilach do rozwidlenia dróg (punkt 10c na mapie). Rozpraw się z przebywającymi w tym miejscu czarnymi ghulami (Black Ghoul) i wybierz prawą odnogę, czyli tę, która prowadzi w stronę rzeki lawy.

Pilnuj się, bo po chwili drużyna zostanie zaatakowana przez piekielnego ogara (Hellhound). Zlikwiduj wspomnianą bestię i wznów przemarsz. Zatrzymaj się w pokazanym na powyższym obrazku miejscu. Warto zapisać sobie tu grę, bo łatwo możesz zginąć jeśli za chwilę się pomylisz. Musisz mianowicie nabrać rozbiegu i w odpowiednim momencie wcisnąć klawisz/przycisk odpowiedzialny za wykonanie skoku. Pozwoli to Bezimiennemu na ominięcie lawy. Zacznij teraz wspinać się na pobliskie półki.

Zachowaj czujność, bo po zbliżeniu się do dużych schodów drużynę napadną gobliny (Menacing Goblin). Za pokonanie wszystkich goblinów otrzymasz 100 punktów chwały. O wiele większe wyzwanie czeka Cię po wyjściu po schodach na górę, albowiem w miejscu tym przebywa golem z lawy (Lava Golem). Potwór ten zadaje bardzo poważne obrażenia, tak więc istotne jest unikanie jego ataków (m.in. silnych uderzeń w ziemię). Jeśli jest to Twoje pierwsze starcie z tym typem golema to warto też wiedzieć, że może on osłaniać się tymczasowo przed atakami dystansowymi. Nagroda za zlikwidowanie golema to aż 400 punktów chwały.
Uwaga - Jeśli nie radzisz sobie w ogóle z walce z golemem to możesz spróbować obok niego przebiec, zabrać artefakt i jak najszybciej opuścić to miejsce.

Poszukiwany świecznik (Engraved Candle Holder) zlokalizowany jest na prawo od schodów, którymi dotarłeś do miejsca stoczenia pojedynku z golemem (punkt 10d na mapie). Po zabraniu tego przedmiotu (200 punktów chwały) przejdź na zachód i odszukaj dźwignię, która odblokuje wyjście z "areny" (możesz też oczywiście zdecydować się na powrót tą samą ścieżką, którą tu przyszedłeś).

Wyrusz z powrotem do gospodarstwa i zagadaj do Ernesto (400 punktów chwały). Quest ten możesz zakończyć na dwa różne sposoby:
- Jeśli chcesz zachować się w porządku w stosunku do Nikodima to możesz wyjawić prawdę i powiedzieć, że to gobliny skradły świecznik (dodatnie punkty duszy). Po zakończeniu zadania powróć do Nikodima, od którego otrzymasz dodatkowych 50 sztuk złota.
- Jeżeli chcesz przypodobać się Mirze to musisz skłamać i powiedzieć, że to Nikodim był złodziejem (ujemne punkty duszy). Od pokojówki otrzymasz 150 sztuk złota i będziesz mógł rozpocząć krótkie poboczne zadanie "Cold Nights" (Chłodne noce).
Uwaga - Jeżeli wybrałeś pierwszy z opisanych wariantów to Mira będzie wściekła na Bezimiennego i utracisz szansę trenowania u niej umiejętności. Trening warto w rezultacie odbyć przed zaliczeniem tego questu.
Nagrody za zaliczenie zadania:
- 400 punktów chwały
- 300 sztuk złota (tylko jeśli powiedziałeś prawdę na temat goblinów)
- 50 sztuk złota (tylko jeśli skłamałeś dla Miry)
- Recipe for Gold Liquor (Receptura - Złoty likier)
- Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry
- Risen 3: Władcy Tytanów: Poradnik do gry
- Risen 3: Poboczne zadania - Calador
- Risen 3: Mapa Poboczne zadania - Calador
- Risen 3: Bony Situation (Koścista sytuacja)
- Risen 3: Follow Angus into the Fishing Village (Idź za Angusem do wioski rybackiej)
- Risen 3: The Long March (Długi marsz)
- Risen 3: Seafood (Owoce morza)
- Risen 3: The Treasure on the Beach of Calador (Skarb na plaży Calador)
- Risen 3: Capt'n Finch's Treasure (Skarb kapitana Fincha)
- Risen 3: On a Knife Edge (Na krawędzi noża)
- Risen 3: Letter for Harry (List do Harry'ego)
- Risen 3: A Good Throw (Dobry rzut)
- Risen 3: Cisco
- Risen 3: Peace and Quiet (Cisza i spokój)
- Risen 3: A Big Haul (Duży łup)
- Risen 3: Friends Brawl (Przyjacielska bójka)
- Risen 3: The Muscle Man (Muskularny mężczyzna)
- Risen 3: The Engagement Ring (Pierścionek zaręczynowy)
- Risen 3: Ernesto's Engraved Candle Holder (Świecznik Ernesto)
- Risen 3: Cold Nights (Chłodne noce)
- Risen 3: Road Toll (Opłata za przejście)
- Risen 3: Liquid Gold (Płynne złoto)
- Risen 3: Holding Your Drink (Mocna głowa)
- Risen 3: Awesome Deal (Wspaniała oferta)
- Risen 3: Dangerous Liaison (Niebezpieczny związek)
- Risen 3: Insidious Danger (Podstępne niebezpieczeństwo)
- Risen 3: The Price of Life (Cena życia)
- Risen 3: John's Treasure (Skarb Johna)
- Risen 3: The Gourmet (Smakosz)
- Risen 3: Message for Wilson (Wiadomość dla Wilsona)
- Risen 3: Advancing Among the Guardians (Awansowanie w szeregach strażników)
- Risen 3: A New Rank (Nowa ranga)
- Risen 3: New Armour (Nowa zbroja)
- Risen 3: Ghost Eyes (Oczy ducha)
- Risen 3: The Test of the Righteous (Test prawości)
- Risen 3: Defeat Yakov (Pokonanie Yakova)
- Risen 3: The Tower in the Shadows (Wieża w cieniu)
- Risen 3: Enjoy Your Meal! (Smacznego!)
- Risen 3: Same Old, Same Old (Wszystko po staremu)
- Risen 3: Poboczne zadania - Calador
- Risen 3: Władcy Tytanów: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Ciekawe rozwiązanie jako dodatek :)
Ostatnio znalazłem na jednej stronie informacje o GR i podobno ma wychodzić jakiś nowy patch :)
mobilecheats.edu.pl/goldgnome-apps-on-google-play-cheatshack/ co myślicie, będzie coś z tego?
Poza zielonymi ogniami brakuje również opisu zadania kto lubi polly, a jest ono dość istotne bo daje nam ciężką zbroję, chyba najlepszy pancerz w grze.
Miałem wrażenie, że utknąłem w grze. Okazało się, że nie porozmawiałem z Eldriciem po dołączeniu do frakcji łowców demonów i nie dostałem questa na rytuał ducha. Także jakby ktoś miał podobny problem, że zwiedził wszystkie wyspy i zrobił wszystkie quest poboczne a nie wie co dalej - zagadajcie do Eldrica. Gra ma fatalnie prowadzony wątek główny i kompletnie nie wiadomo o co w grze w ogóle chodzi i co robić dalej. Ot pływamy po wyspach i robimy jakieś queściki.
Poradnik jest niewiele lepszy bo nie przedstawia prostej mapy progresji tylko rozrzuca questy główne po całym poradniku i trzeba samemu kombinować co prowadzi do czego. Przykładowo dobrze by było najpierw płynąć na antiguę po questa od alvareza, a w poradniku ta wyspa jest dopiero na samym końcu gry. Tymczasem jak nie weźmiemy questa to nie dojdziemy do 3 rozdziału i nie odblokujemy wielu ważnych miejsc np. obszaru za lawą.
Znalazłem nieopisany w instrukcji hunter's root na Caladorze - przy wielkim drzewie, centralnie za chatką myśliwego / przed którą również jest kolejny hunter's root/. To trzeci na tej wyspie. W ruinach na zachodzie, na jednej z wież /trzeba przelecieć papugą/ jest dodatkowy swordthorn - drugi na tej wyspie.
Nie wiem czy tylko ja tak mam ale poznikały mi znaczniki z map
Witam mam problem z monoklem zdobyciem go. Nie mam opcji dialogowej z Buddym. Pomoże ktoś?
Witam, ma ktoś do dyspozycji save'a po odwiedzeniu Antiqui i po śmierci głównego bohatera? Skopała mi się gra, nie chce mi zaliczyć zabitych demonicznych ogarów.
Mam na PS4 ten sam problem. Zrobilem wszystkie questy na wyspach.
I jest w grze jakiś error. Nie zaliczyło mi wszystkich piekielnych ogarów w Charbour , mam 3/4 a nic już więcej nje ma i nie moge rozmawiać z Admirałem. Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
Witam. Dotarłem już na Wyspę czaszek, natomiast nie mogę odkryć lokalizacji wyspy mgieł i wyspy złodziei. Czy mógłby mi ktoś pomóc jak uzyskać dostęp do tych lokacji?
Z góry dziękuję.
Wyspa Mgieł i Wyspa Złodziei odblokowują się PO UKOŃCZENIU PROLOGU,czyli po śmierci bohatera i odpłynięcie z pierwszej z wyspy Wybrzeże Krabów.Skoro jesteś już na samym końcu gry,to wnioskuje,że nie masz zainstalowanych PŁATNYCH DLC.Ja mam wersje premierową z pre-ordera i otrzymałem je za darmo.Tak więc musisz zakupić DLC.
W zadaniu "On the Warpath" warto dodatkowo pogadać z piratem-więźniem tubylców. Można dzięki temu uzyskać parę użytecznych przedmiotów. Jeszcze przed tym zadaniem warto też go zwyczajnie zlać z ogłuszonego można zabrać nowy ciekawy schemat, a tubylcom a ni nawet samemu piratowi to nie przeszkadza najwyraźniej ( wie że zasłużył na lanie )
na jakiej wyspie i kto uczy skradania się?
Mam pewien problem z wykuciem jakiejkolwiek broni. Gdy chce uzyc kowadla to pisze mi I'm not the smith .. jak to wykluc
witam mam problem z krysztalowym golemem,obudzonym przez straznika Horasa.Ciskam kajdanami,ale niewiem gdzie celowac.
aby zaliczyć skarb Graci należy położyć się spać bezimienny przenosi się w zaświaty gdzie spotyka ducha Graci ,po rozmowie z nim dowiadujemy się że skarb znajduje się na wyspie Kila ,oczywiście trzeba się dowiedzieć Hasła .
Przechodzę grę po raz 3-ci.Szukam skrzyni Graci.Nie lubie mini ger.Tak nie mam problemu,jest dobra i tyle. Dziadek1938
koruss musisz miec "lot papugi" ze swojego nowego statku w kierunku patty odpalasz czar i lecisz do niej ladujac jej na glowie z tekemarkiem , wracasz do swojej postaci zagadujesz do patyy i po sprawie.Lepiej kupic oare czarow bo moze nie pojsc za 1 razem
Dion18 rozwiazales problem bo mam ta sama sytuacje co ty
Witam, czy spotkał się może ktoś z czymś takim, że nie miał krzyżyków oznaczających miejsce położenia legendarnego przedmiotu? Dołączyłem już do łowców demonów, mam duży statek etc. ale fiolki w tacarigui wciąż nie mogę wykopać bo nie mam tam krzyżyka -_-
Ma ktoś pomysł bo ogółem mam problem z questem zrekrutowanie eldrica gdyż kiedy aktywuję teleporty to nie mam u niego żadnych dialogów i nie wiem co dalej a teleporty działają wszystko elegancko tylko ten dziad nie chce wyjechać z nowymi dialogami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
