Risen 3: Become a Voodoo Master (Stanie się mistrzem voodoo)
Aktualizacja:
Become a Voodoo Master (Stanie się mistrzem voodoo)
Sposób odblokowania zadania: Odbycie rozmowy z Hirutu (wyspa Kila)
Zleceniodawca zadania: Hirutu
Uwaga - Zadanie to staje się dostępne po dołączeniu do frakcji tubylców!

Quest ten mogłeś odblokować w trakcie pobytu na wyspie Kila, a konkretnie po spotkaniu się z wodzem Hirutu. Jedna z części tego questu zakłada złożenie wizyty na wyspie Taranis z zamiarem zlokalizowania lidera "małych ludzi" władającego magią voodoo. Postacią tą jest Abbas, który jest przywódcą gnomów zgromadzonych na Taranis. Abbas przebywa w obozowisku magów, a konkretnie w jego części wyznaczonej dla gnomów (punkt 17 na mapie). Spotkaj się z gnomem, który poprosi Bezimiennego o pomoc w rozwiązaniu problemu niesłusznego oskarażania gnomów o kradzieże. Od rozmówcy otrzymasz włosy (Bunch of Nose Hairs), które będą potrzebne do zaliczenia opisywanego zadania.

Kolejny krok jest słabo wytłumaczony w dzienniku Bezimiennego. Musisz mianowicie własnoręcznie stworzyć laleczkę voodoo. Zanim cokolwiek zrobisz raz jeszcze upewnij się, że bohater dysponuje biegłością Craft Spells (Wytwarzanie czarów) z kategorii Magic (Magia), bo bez niej nic nie zdziałasz. Jeśli nie masz tej umiejętności to odwiedź jednego z trenerów (np. Tenyę na wyspie Kila) i opłać szkolenie (2000 sztuk złota).
Jeżeli posiadasz już biegłość Wytwarzanie czarów to możesz rozejrzeć się za Kamieniem Przodków (Ancestral Stone), czyli za swego rodzaju stanowiskiem do przygotowywania zaklęć voodoo. Najwygodniej jest w mojej ocenie powrócić na kilka chwil na wyspę Kila i skorzystać z Kamienia znajdującego się w wiosce tubylców, niedaleko miejsca pobytu Tenyi (powyższy obrazek).

Wejdź w interakcję z Kamieniem Przodków i wybierz z listy pozyskane niedawno włosy (Bunch of Nose Hairs). W celu przygotowania laleczki voodoo Bisiego (Voodoo Doll of Bisi) musisz dysponować czterema rodzajami składników:
- Włosami (Bunch of Nose Hairs) - Włosy zdobyłeś w trakcie spotkania z Abbasem.
- Jednym nefrytem (Jade) - Powinieneś dysponować dużym zapasem nefrytów, ale w razie potrzeby możesz rozejrzeć się po świecie gry, zbadać jakąś jaskinię/kopalnię lub w ostateczności zakupić nefryt u jednego z handlarzy.
- Jednym okiem (Eye) - Oczy pozostawiają po sobie niektóre z pokonywanych potworów i jeśli badałeś ich zwłoki (nawet bez stosownych umiejętności łowieckich) to powinieneś mieć ich teraz kilka lub nawet kilkanaście w zapasie. W przeciwnym wypadku odwiedź jednego z handlarzy oferujących drobne przedmioty (lista handlarzy jest w odrębnym rozdziale poradnika).
- Jedną czaszką małpy (Monkey Skull) - Czaszki najlepiej jest pozyskiwać dzięki zabijaniu małp i najwięcej z nich spotkasz w dżungli na wyspie Kila. Jeśli nie chcesz tracić czasu na poszukiwania to możesz też udać się do jednego z handlarzy oferujących drobne przedmioty (np. do Tenyi).
Jeśli posiadasz wymagane składniki to potwierdź chęć stworzenia laleczki voodoo. Od razu wybierz ją z inwentarza (zakładka Magia) i przeciągnij na pasek szybkiego wyboru.

Możesz już powrócić do obozowiska magów na wyspie Taranis. Tym razem wejdź do głównego budynku magów (punkt 16 na mapie). Odszukaj tu gnoma Bisiego, który zazwyczaj przebywa gdzieś na parterze lub pierwszym piętrze. Zbliż się do gnoma i aktywuj przygotowaną laleczkę voodoo (wybierz właściwy obiekt z paska szybkiego wyboru). Wykonanie tej akcji pozwoli ci przejąć kontrolę nad Bisim.

Grając już jako Bisi zacznij od spotkania się z magiem Lumbrokiem, który powinien przebywać gdzieś na pierwszym piętrze budynku magów (200 punktów chwały). Lumbrok zleci ci kilka różnych zadań i pierwszym z nich będzie odniesienie księgi (Astral Orbits), której już nie potrzebuje. Zejdź na parter i zacznij badać półki z książkami zlokalizowane po lewej stronie. Wejdź w interakcję z ostatnią z nich (tą najbliżej wyjścia z budynku), dzięki czemu będziesz mógł odłożyć książkę (100 punktów chwały).
Uwaga - W trakcie kontrolowania Bisiego możesz odbywać opcjonalne rozmowy. Mają one często zabawny przebieg oraz pozwalają na pozyskanie dodatkowych (mało wartościowych) przedmiotów. W kilku przypadkach pojawi się też możliwości okradzenia rozmówcy i dobrze jest jej używać, bo nie jest wymagane dysponowanie ściśle określonymi zdolnościami żeby kradzież zakończyła się sukcesem.

Powróć do Lumbroka i wysłuchaj szczegółów kolejnego zadania. Tym razem Bisi poproszony zostanie o zabranie ważnego dokumentu z pomieszczenia maga Ilvara. Wspomniane pomieszczenie znajduje się na pierwszym piętrze budynku magów. Oprócz dokumentu (Bill of Loading) wskazanego przez Lumbroka (100 punktów chwały) możesz też zabrać książkę (Crystals, Reactors, Titans!), ale nie jest to wymagane. Powróć z dokumentem do Lumbroka (100 punktów chwały).

Ostatnie zadanie od Lumbroka zakłada wykradzenie pięczeci będącej w posiadaniu maga Faruco. Jako że Faruco ma pieczęć przy sobie musisz go najpierw odnaleźć (powinien być na parterze lub na pierwszym piętrze budynku). Zainicjuj rozmowę z magiem i następnie wybierz opcję dialogową powiązaną z kradzieżą. Ze zdobytą pieczęcią (The Signet Ring) powróć do Lumbroka (100 punktów chwały).

Gra po dostarczeniu pieczęci Lombrukowi automatycznie powinna załączyć scenkę przerywnikową z rozmowy Erasmusa z Lumbrokiem (400 punktów chwały). Zaczekaj na zakończenie tej rozmowy i pogadaj z Erasmusem. Musisz oskarżyć Erasmusa o kradzieże i wspomnieć, że gnomy są o nie niesłusznie posądzane (200 punktów chwały). Erasmus w ramach zadośćuczynienia podaruje ci 500 sztuk złota. Jako że wykonałeś już wszystkie czynności w ciele Bisiego powróć do miejsca, w którym "pozostawiłeś" Bezimiennego i przejmij nad nim ponownie kontrolę.

Na sam koniec ponownie spotkaj się z gnomem Abbasem (punkt 17 na mapie) i powiedz mu, że problem został rozwiązany. W zależności od upodobań możesz podzielić się z Abbasem informacją o tym, że Bisi otrzymał od Erasmusa 500 sztuk złota i podarować je gnomowi lub zachować złoto dla siebie. Od Abbasa otrzymasz wtedy 350 sztuk złota.
Uwaga - Jeśli nie zaliczyłeś jeszcze pozostałych części opisywanego questu to musisz odwiedzić wyspy Tacarigua i Antigua. W przeciwnym wypadku możesz powrócić na Kilę celem odbycia końcowej rozmowy z Tenyą.
- Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry
- Risen 3: Władcy Tytanów: Poradnik do gry
- Risen 3: Poboczne zadania - Taranis
- Risen 3: Mapa Poboczne zadania - Taranis
- Risen 3: Speak to Baker (Porozmawiaj z Bakerem)
- Risen 3: Paperwork (Robota papierkowa)
- Risen 3: Tour of Taranis (Wycieczka po Taranis)
- Risen 3: Harbour Thieves (Złodzieje z portu)
- Risen 3: Rum for Rumold (Rum dla Rumolda)
- Risen 3: The Treasure in the Woods of Taranis (Skarb w lesie Taranis)
- Risen 3: The Cleaner (Czyściciel)
- Risen 3: Paula Hears Noises (Paula słyszy odgłosy)
- Risen 3: They All Look the Same (Wszystkie wyglądają tak samo)
- Risen 3: Gnom w dziurze cz.1
- Risen 3: Clear Rules (Jasne zasady)
- Risen 3: The Private Store (Prywatny składzik)
- Risen 3: One Made It (Jeden przeżył)
- Risen 3: The Shadow Lord of Betrayal (Lord Zdrady)
- Risen 3: Throwing Education (Lekcja rzucania)
- Risen 3: Dead On (Prosto w cel)
- Risen 3: Squashed (Rozgnieciony)
- Risen 3: Strong Arms (Silne ramiona)
- Risen 3: The Shirker (Bumelant)
- Risen 3: Nightcap (Drink przed snem)
- Risen 3: Huge Responsibility, Huge Thirst (Ogromna odpowiedzialność, ogromne pragnienie)
- Risen 3: Back to Work (Powrót do pracy)
- Risen 3: Herbs and Tinctures (Zioła i nalewki)
- Risen 3: The Swordmaster's Treasure (Skarb mistrza mieczy)
- Risen 3: The Nameless Captain's Treasure (Skarb bezimiennego kapitana)
- Risen 3: The Treasure on the Beach of Taranis (Skarb na plaży Taranis)
- Risen 3: Language Lessons (Lekcje języka)
- Risen 3: Bring Zakir's Auri Culci Back (Przynieś Zakirowi jego kolczyk)
- Risen 3: We're a Band of Brothers (Jesteśmy kompanią braci)
- Risen 3: Gnom w dziurze cz.2
- Risen 3: Crazy Homis (Szaleni homi)
- Risen 3: The Most Dangerous Gnome in the World (Najgroźniejszy gnom na świecie)
- Risen 3: Maverick Housing (Mieszkanie dla samotnika)
- Risen 3: From Days of Yore (Z dawnych czasów)
- Risen 3: John's Treasure (Skarb Johna)
- Risen 3: The Treasure in the Deadlands of Taranis (Skarb na pustkowiach Taranis)
- Risen 3: Destroyed Camp (Zniszczone obozowisko)
- Risen 3: Especially Big Haul (Wyjątkowo duża zdobycz)
- Risen 3: The Mushroom Gatherer (Zbieracz grzybów)
- Risen 3: Forgotten Treasures (Zapomniane skarby)
- Risen 3: The Legacy (Spuścizna)
- Risen 3: Crystals in the Shadows (Kryształy w cieniu)
- Risen 3: Speak to Ilvar (Porozmawiaj z Ilvarem)
- Risen 3: Evil Eye (Oko zła)
- Risen 3: Advancing Among the Guardians (Awansowanie w szeregach strażników)
- Risen 3: A Guardian's Armor (Pancerz strażnika)
- Risen 3: Easy Prey (Łatwa zdobycz)
- Risen 3: Waterproof (Wodoodporny)
- Risen 3: Become a Voodoo Master (Stanie się mistrzem voodoo)
- Risen 3: A New Rank (Nowa ranga)
- Risen 3: Bring Zakir's Auri Culci Back Again (Ponownie przynieś Zakirowi jego kolczyk)
- Risen 3: The Gourmet (Smakosz)
- Risen 3: Poboczne zadania - Taranis
- Risen 3: Władcy Tytanów: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Ciekawe rozwiązanie jako dodatek :)
Ostatnio znalazłem na jednej stronie informacje o GR i podobno ma wychodzić jakiś nowy patch :)
mobilecheats.edu.pl/goldgnome-apps-on-google-play-cheatshack/ co myślicie, będzie coś z tego?
Poza zielonymi ogniami brakuje również opisu zadania kto lubi polly, a jest ono dość istotne bo daje nam ciężką zbroję, chyba najlepszy pancerz w grze.
Miałem wrażenie, że utknąłem w grze. Okazało się, że nie porozmawiałem z Eldriciem po dołączeniu do frakcji łowców demonów i nie dostałem questa na rytuał ducha. Także jakby ktoś miał podobny problem, że zwiedził wszystkie wyspy i zrobił wszystkie quest poboczne a nie wie co dalej - zagadajcie do Eldrica. Gra ma fatalnie prowadzony wątek główny i kompletnie nie wiadomo o co w grze w ogóle chodzi i co robić dalej. Ot pływamy po wyspach i robimy jakieś queściki.
Poradnik jest niewiele lepszy bo nie przedstawia prostej mapy progresji tylko rozrzuca questy główne po całym poradniku i trzeba samemu kombinować co prowadzi do czego. Przykładowo dobrze by było najpierw płynąć na antiguę po questa od alvareza, a w poradniku ta wyspa jest dopiero na samym końcu gry. Tymczasem jak nie weźmiemy questa to nie dojdziemy do 3 rozdziału i nie odblokujemy wielu ważnych miejsc np. obszaru za lawą.
Znalazłem nieopisany w instrukcji hunter's root na Caladorze - przy wielkim drzewie, centralnie za chatką myśliwego / przed którą również jest kolejny hunter's root/. To trzeci na tej wyspie. W ruinach na zachodzie, na jednej z wież /trzeba przelecieć papugą/ jest dodatkowy swordthorn - drugi na tej wyspie.
Nie wiem czy tylko ja tak mam ale poznikały mi znaczniki z map
Witam mam problem z monoklem zdobyciem go. Nie mam opcji dialogowej z Buddym. Pomoże ktoś?
Witam, ma ktoś do dyspozycji save'a po odwiedzeniu Antiqui i po śmierci głównego bohatera? Skopała mi się gra, nie chce mi zaliczyć zabitych demonicznych ogarów.
Mam na PS4 ten sam problem. Zrobilem wszystkie questy na wyspach.
I jest w grze jakiś error. Nie zaliczyło mi wszystkich piekielnych ogarów w Charbour , mam 3/4 a nic już więcej nje ma i nie moge rozmawiać z Admirałem. Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
Witam. Dotarłem już na Wyspę czaszek, natomiast nie mogę odkryć lokalizacji wyspy mgieł i wyspy złodziei. Czy mógłby mi ktoś pomóc jak uzyskać dostęp do tych lokacji?
Z góry dziękuję.
Wyspa Mgieł i Wyspa Złodziei odblokowują się PO UKOŃCZENIU PROLOGU,czyli po śmierci bohatera i odpłynięcie z pierwszej z wyspy Wybrzeże Krabów.Skoro jesteś już na samym końcu gry,to wnioskuje,że nie masz zainstalowanych PŁATNYCH DLC.Ja mam wersje premierową z pre-ordera i otrzymałem je za darmo.Tak więc musisz zakupić DLC.
W zadaniu "On the Warpath" warto dodatkowo pogadać z piratem-więźniem tubylców. Można dzięki temu uzyskać parę użytecznych przedmiotów. Jeszcze przed tym zadaniem warto też go zwyczajnie zlać z ogłuszonego można zabrać nowy ciekawy schemat, a tubylcom a ni nawet samemu piratowi to nie przeszkadza najwyraźniej ( wie że zasłużył na lanie )
na jakiej wyspie i kto uczy skradania się?
Mam pewien problem z wykuciem jakiejkolwiek broni. Gdy chce uzyc kowadla to pisze mi I'm not the smith .. jak to wykluc
witam mam problem z krysztalowym golemem,obudzonym przez straznika Horasa.Ciskam kajdanami,ale niewiem gdzie celowac.
aby zaliczyć skarb Graci należy położyć się spać bezimienny przenosi się w zaświaty gdzie spotyka ducha Graci ,po rozmowie z nim dowiadujemy się że skarb znajduje się na wyspie Kila ,oczywiście trzeba się dowiedzieć Hasła .
Przechodzę grę po raz 3-ci.Szukam skrzyni Graci.Nie lubie mini ger.Tak nie mam problemu,jest dobra i tyle. Dziadek1938
koruss musisz miec "lot papugi" ze swojego nowego statku w kierunku patty odpalasz czar i lecisz do niej ladujac jej na glowie z tekemarkiem , wracasz do swojej postaci zagadujesz do patyy i po sprawie.Lepiej kupic oare czarow bo moze nie pojsc za 1 razem
Dion18 rozwiazales problem bo mam ta sama sytuacje co ty
Witam, czy spotkał się może ktoś z czymś takim, że nie miał krzyżyków oznaczających miejsce położenia legendarnego przedmiotu? Dołączyłem już do łowców demonów, mam duży statek etc. ale fiolki w tacarigui wciąż nie mogę wykopać bo nie mam tam krzyżyka -_-
Ma ktoś pomysł bo ogółem mam problem z questem zrekrutowanie eldrica gdyż kiedy aktywuję teleporty to nie mam u niego żadnych dialogów i nie wiem co dalej a teleporty działają wszystko elegancko tylko ten dziad nie chce wyjechać z nowymi dialogami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
