31 - FINAŁ - Murder Your Maker | Główny wątek fabularny Prototype 2
Aktualizacja:
31 - FINAŁ - Murder Your Maker
Dotarcie do miejsca pobytu Alexa Mercera
Uwaga! Pomimo tego, że jest to ostatnia misja gry, nie musisz się do niej jakoś szczególnie przygotowywać, albowiem po jej zaliczeniu możliwe będzie kontynuowanie zabawy w trybie swobodnej eksploracji miasta (Free Roam)!
![W celu rozpoczęcia tej misji musisz dotrzeć do lokacji [534, 94] - 31 - FINAŁ - Murder Your Maker | Główny wątek fabularny Prototype 2 - Prototype 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1235/-2132669625.jpg)
W celu rozpoczęcia tej misji musisz dotrzeć do lokacji [534, 94]. Celem podróży jest mianowicie dach jednego z drapaczy chmur i po dostatecznym zbliżeniu się do punktu docelowego gra wyświetli cut-scenkę ze spotkania z Mercerem.

Na początek kilka ważnych informacji na temat finałowego pojedynku z Alexem Mercerem:
- Pojedynek składa się z trzech części i na koniec pierwszej i drugiej części regenerowane są paski zdrowia Mercera i Hellera.
 - W każdej części pojedynku Mercer korzysta z innej mocy. W pierwszej części są ostrza (Blades), w drugiej części jest to bicz (Whipfist), a w trzeciej części są to pięści-młoty (Hammerfist). Nie możesz korzystać w danej fazie bitwy z tej samej mocy co boss, bo Mercer będzie niewrażliwy na tego typu ataki. Polecam dokonywać wyboru mocy na początku każdej fazy finałowej bitwy, tym bardziej, że przytrzymanie przycisku LB zatrzymuje czas.
 - Nie możesz opuścić dachu wieżowca, na którym toczy się pojedynek, tak więc energii życiowej musi Ci wystarczyć na każdą z części walki.
 - W trakcie pojedynku z Mercerem nie możesz korzystać ze specjalnych ataków, czyli Dewastatora oraz Lidera stada. Musisz w rezultacie polegać na standardowych mocach Hellera.
 
Pojedynek z Alexem Mercerem - część 1

Na początek kilka ogólnych wskazówek na temat tej oraz kolejnych dwóch części pojedynku z Mercerem. Musisz przede wszystkim wiedzieć, że Twój przeciwnik jest bardzo zwinny, w rezultacie czego musisz do perfekcji opanować wykonywanie uników. Nie radzę przeskakiwać nad Mercerem, tylko wykonywać uskoki na bok.

Mercer ma kilka stałych rodzajów ataków i najbardziej rozpoznawalnym z nich jest zawiśnięcie w powietrzu w połączeniu z doprowadzaniem do wysuwania się z ziemi kolców. Gdy tylko zauważysz, iż boss planuje tego typu atak przystąp do wykonywania długich skoków, dzięki czemu nie odniesiesz żadnych obrażeń.

Możemy już przejść do konkretów. Tak jak wcześniej wspomniałem, Mercer w pierwszej części bitwy korzysta z ostrzy (Blades), tak więc sam nie możesz wybrać tej mocy, tylko musisz zdać się na inne moce. Ja polecam korzystać przede wszystkim z pięści-młotów i najbardziej skuteczny jest ładowany atak z powietrza (powyższy screen). Za atakiem tym przemawiają trzy zasadnicze czynniki - Mercer bardzo rzadko go blokuje, Heller automatycznie namierza Mercera (nie musisz więc przytrzymywać dodatkowo lewego triggera) i zadaje on duże obrażenia na sporym dystansie (nie musisz więc dokładnie uderzyć w Mercera).

Nie musisz się oczywiście ograniczać do pięści-młotów. Równie dobrze możesz wyprowadzać ataki między innymi pazurami (Claws) i pnączami (Tendrils), jak również podnosić obiekty z otoczenia i rzucać nimi w Mercera. Tego typu ataki cechują się jednak większym stopniem ryzyka.

Mercer co pewien czas powinien również próbować wykonywać specjalne szarże. Za każdym razem gdy odpalił on taki atak wykonuj unik i następnie podbiegaj do bossa, wciskając przycisk widoczny nad jego głową (powyższy screen).

Kontynuuj wyprowadzanie ataków do momentu wyczerpania niemal całego paska zdrowia Mercera. Powinien on wtedy ponownie wykonać opisaną powyżej szarżę. Uniknij tego ataku, podbiegnij do bossa i go dobij. Gra załączy krótką cut-scenkę, po zakończeniu której automatycznie awansujesz do drugiej części pojedynku. Zauważ jednocześnie, że regeneracji uległy paski zdrowia Mercera oraz Hellera.
Pojedynek z Alexem Mercerem - część 2

W drugiej części pojedynku Mercer będzie korzystał z bicza (Whipfist) i to w moim przekonaniu sprawia, iż jest ona najtrudniejsza. Nie zapomnij o tym żeby nie korzystać samemu z bicza i staraj się jak najczęściej blokować jego ataki dystansowe, wciskając zgodnie z wyświetlaną na ekranie instrukcją przycisk bloku, czyli RB (powyższy screen).

W celu zadawania Mercerowi obrażeń w dalszym ciągu warto jest korzystać z pięści-młotów, przy czym niekoniecznie musisz polegać wyłącznie na ładowanym ataku z powietrza, gdyż równie dobrze możesz wyprowadzać zwykłe ataki z użyciem tej mocy.

Oprócz pięści-młotów warto zainteresować się między innymi ostrzami (Blades), które były niedostępne w poprzedniej części pojedynku. Są one doskonałym wyborem w sytuacji gdy znajdziesz się nagle w pobliżu Mercera i niekoniecznie planujesz od razu wykonać unik czy blok.

W opisywanej drugiej części bitwy Mercer będzie korzystał z niektórych z opisanych wcześniej ataków, przy czym dochodzą także dwa nowe. Pierwszy tego typu atak to szarża z użyciem bicza, którą należy zablokować (przycisk RB) i już po nieudanej akcji Mercera wykonać na nim kontratak (ikona przycisku widoczna nad jego głową). Drugi z nowych ataków to próby rzucania w Hellera łapanymi biczem śmigłowcami i na szczęście nie musisz się zbytnio stresować, bo wystarczy wciskać w odpowiednich momentach przycisk uniku.

Podobnie jak w przypadku pierwszej fazy opisywanej bitwy, kontynuuj prowadzenie walk do momentu wyczerpania całego paska zdrowia Mercera i przygotuj się do ponownego odparcia opisanej wcześniej szarży. Pokonanie bossa pozwoli Ci awansować do ostatniej trzeciej części pojedynku.
Pojedynek z Alexem Mercerem - część 3

W trzeciej części pojedynku Mercer przestawi się na pięści-młoty (Hammerfist), w rezultacie czego najważniejszą sprawą będzie to żeby trzymać go na dystans, ograniczając bezpośrednie starcia z nim do absolutnego minimum. Zacznij od skorzystania z ataku Dewastator żeby pozbyć się atakującego ptactwa (powyższy screen).

Nie przejmuj się tym, że sam nie możesz korzystać z pięści-młotów, bo bez żadnego problemu znajdziesz zastępstwo. Polecam mianowicie wybrać bicz (Whipfist). Odbijaj się i wykonuj ataki biczem z odległości (powyższy screen), które dla przypomnienia są odpalane poprzez przytrzymanie przycisku związanego z omawianą mocą. Mercer na tego typu ataki jest praktycznie bezbronny.

Podobnie jak w poprzednich częściach bitwy nie musisz się ograniczać do jednego rodzaju mocy. Nie radzę jednak korzystać ani z pazurów ani z ostrzy, tylko w razie potrzeby rozważyć korzystanie z pnączy (Tendrils). To również dobra kategoria mocy w sytuacji gdy zależy Ci na utrzymywaniu bezpiecznego dystansu od przeciwnika.

Mercer powróci w tej części bitwy do wykonywania skoków i mechanizm działania jest identyczny jak w pierwszej części pojedynku, a więc za każdym razem musisz wykonać standardowy unik. Po tym jak boss spudłuje nie zapomnij oczywiście do niego podbiec i wcisnąć przycisk widoczny nad jego głową.

Doprowadź do niemal całkowitego wyczerpania paska zdrowia Mercera i przygotuj się do uniknięcia jego ostatniej szarży oraz do wciśnięcia wyznaczonego przycisku (powyższy screen). Pozwoli Ci to awansować do ścisłego finału, a mianowicie do ostatecznego pokonania bossa.
Zabicie Mercera


Zaczekaj aż Mercer wykona większy skok w Twoją stronę i zablokuj go przytrzymując przycisk RB (screen 1). Po udanej akcji zacznij rytmicznie wciskać przycisk X w celu oderwania pierwszej kończyny bossa (screen 2).


Przygotuj się do powtórzenia opisanych wyżej czynności, czyli zablokuj atak bossa (przycisk RB) i oderwij drugą kończynę Mercera (rytmiczne wciskanie X).


Ostatnia sekwencja akcji minimalnie się różni, bo oprócz przytrzymania przycisku RB (screen 1) musisz zacząć rytmicznie wciskać przycisk Y (screen 2).

Na sam koniec zacznij zgodnie z wyświetloną instrukcją rytmicznie wciskać przycisk X.

I to już wszystko. Delektuj się ostatnim filmikiem przerywnikowym i nie zapomnij, że po wyświetleniu napisów końcowych możesz kontynuować eksplorację świata gry (lub rozpocząć nową kampanię w trybie Nowa Gra Plus).
0
- Prototype 2 - poradnik do gry
- Prototype 2 - Xbox 360 - poradnik do gry
	
- Główny wątek fabularny
		
- 1 - Meet Your Maker | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 2 - Resurrection | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 3 - The Strong Survive | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 4 - Operation Flytrap | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 5 - Brain Drain | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 6 - Project Long Shadow | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 7 - Feeding Time | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 8 - The Lab Rat | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 9 - Salvation | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 10 - The Mad Scientist | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 11 - Orion Phase Two | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 12 - Natural Selection | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 13 - The Airbridge | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 14 - Enemies and Allies | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 15 - A Stranger Among Us | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 16 - The White Light | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 17 - A Nest of Vipers | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 18 - Taking the Castle | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 19 - A Maze of Blood | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 20 - Alpha Wolf | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 21 - Fall from Grace | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 22 - The Descent | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 23 - Predator and Prey | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 24 - Burned from Memory | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 25 - Last Resort | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 26 - Fly in the Ointment | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 27 - Divine Intevention | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 28 - Operation Firehawk | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 29 - Lost in the System | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 30 - A Labor of Love | Główny wątek fabularny Prototype 2
 - 31 - FINAŁ - Murder Your Maker | Główny wątek fabularny Prototype 2
 
 
 - Główny wątek fabularny
		
 
 - Prototype 2 - Xbox 360 - poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
przez ten układ "nowej" strony czasem nie widać wszystkiego :] wiem że już jest recenzja i nawet ją skomentowałem :]
Stranger. Senator
A.l.e.X --> Tu https://www.gry-online.pl/ są na tej samej stronie linki do recenzji i poradnika. :)
Tak btw, od siebie dodam, że dwójka bardziej wciągnęła mnie od poprzedniej części. Nie podoba mi się tylko zbytnie prowadzenie za rączkę w niektórych miejscach (o, to jest taki atak, tak działa, tak najlepiej go stosować itp. itd.).
zanonimizowany707178 Legionista
faktycznie sporo tych zadan.
a sama gra srednio mnie interesuje, moze sie kiedys skusze jak wyjedze w jakiejs tanszej serii
Stranger. Senator
Harry M --> W poradniku będą też m.in. znajdźki, co nie zmienia faktu, że zadań jest dość dużo. :)
zanonimizowany769177 Legionista
Collectibles(znajdzki) sa bardzo proste do odszukania otoz wystarczy wejsc w menu przelaczyc na Collectibles i na wyswietlonej mapie NYZ na danym rejonie np.Chinatown wybierzemy Operation Field to zauwarzycie migajace kolka to sa wlasnie przyblizone lokalizacje tych operacji tak wiec wszystkie znajdzki sa zaznaczone migajacymi kolkami bardzo proste w zanlezieniu 
Chyba pomoglem 
zanonimizowany839993 Junior
Dzięki wiśnia25 twoja porada bardzo mi pomogła.
Stranger. Senator
Wisnia25 ma rację. Z tego co zauważyłem jedynie legowiska nie są w przybliżeniu oznaczane w ten sposób. Poza tym gra informuje o odległości od sekretu po tym jak się do niego dostatecznie zbliżysz. Tak czy siak poradnik powinien pomóc, bo oprócz mapek w wysokiej jakości szczegółowo opisuje każdy sekret (wraz z podaniem współrzędnych). :)
zanonimizowany1136649 Pretorianin
Nie mam gry ale zamierzam kupić zajebiście wygląda!
zanonimizowany1136649 Pretorianin
JEŚLI KTOŚ LUBI OTWARTY ŚWIAT I NIEZŁY WPIERDOL TO POLECAM GRĘ!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
