Might & Magic 9: Wyspa Popiołów
Aktualizacja:
01 - WYSPA POPIOŁÓW

1.) Tutaj rozpoczynamy za każdym razem swoja przygodę na wyspie, gdy przypływamy na nią statkiem (na samym początku po katastrofie naszej łodzi lub nieco później, gdy wracamy na wyspę, aby wykonać przydzielone nam zadania)
Po przybyciu na wyspę po raz pierwszy, przydzielone nam zostaną dwa zadania do wykonania:
Zadanie: ZNAJDŹCIE KOGOŚ, KTO MIESZKA NA TEJ WYSPIE
Rozwiązanie: Aby zaliczyć to zadanie wystarczy porozmawiać z stojącym obok mostku (3) Foradem Darre.
Zadanie: ZNAJDŹCIE SPOSÓB NA OPUSZCZENIE WYSPY
Rozwiązanie: Najprostszy sposób na opuszczenie wyspy to: Porozmawiać z Foradem Darre (3); odszukać Yrsa Troll (4) i spełnić jej prośbę ("Pomóżcie Yrsa Troll"); Przyłączyć Forada Darre do drużyny; wziąć od Yrsy klucz do wieży; udać się do wieży (7) i użyć znajdującej się tam księgi.
2.) Kapliczka +10 do Mocy (tymczasowo)
3.) Forad Darre - podczas pierwszej rozmowy i pytania dotyczącego sposobu opuszczenia wyspy zaproponuje nam abyśmy odnaleźli Yrsę Troll
Zadanie: ZNAJDŹCIE YRSĘ TROLL
Rozwiązanie: Yrsę Troll znajdziemy w chatce na północnym zachodzie wyspy (4). Zadanie zostanie zaliczone, gdy wykonamy dane nam przez nią zadanie ("Pomóżcie Yrsa Troll")
Stojący nieopodal Forada kociołek daje +10 do Odporności na Magię Żywiołów (tymczasowo)
Po wizycie u Yrsy Troll i przyjęciu jej zadań dostaniemy od niego kolejny problem do rozwiązania, dodatkowo przyłączy się on do naszej drużyny.
Zadanie: ZABIJCIE ŁAMACZY KOŚCI
Rozwiązanie: Należy dostać się do zamkniętej wieży (7), użycie znajdującej się tam księgi zniszczy mauzoleum Łamaczy Kości. Klucz potrzebny do otwarcia drzwi (Klucz do wieży ) da nam Yrsa Troll, gdy z nią porozmawiamy po przydzieleniu nam tego zadania.
4.) Yrsa Troll - pomoże nam wydostać się z wyspy, jeżeli wykonamy dla niej zadanie.
Zadanie: POMÓŻCIE YRSA TROLL
Rozwiązanie: wystarczy zabić wszystkie Ważki na znajdującej się nieopodal polance (5).
Znajdująca się obok chaty Yrsy studnia ulecza, P.Ż. +5, można używać jej wielokrotnie.
Po wykonaniu pierwszego zadania dostaniemy od Yrsy kolejne.
Zadanie: ZJEDNOCZCIE KLANY
Rozwiązanie: Jest to zadanie, którego poszczególne etapy będziemy wykonywać przez ponad połowę gry. Całą dostępną krainę zamieszkuje sześć klanów i aby je zjednoczyć będziemy musieli wykonać po dwa zadania dla każdego z przywódców klanów, pogodzić dwa wojujące ze sobą klany a następnie doprowadzić do spotkania ich wszystkich na naradzie wojennej.
Od Yrsy dostaniemy również Klucz do wieży , którym będziemy mogli otworzyć drzwi prowadzące do zamkniętej komnaty (7) jednak będzie to możliwe dopiero wtedy, gdy dołączy do naszej drużyny Forada Darre i tym samym otrzymamy od niego odpowiednie zadanie ("Zabijcie łamaczy kości").
5.) Polana z Ważkami - o nich wspomina Yrsa Troll w swoim pierwszym zadaniu.
6.) RUINY VERHOFFINA - Zarówno Forad Darre jak i Yrsa Troll zapytani o ruiny wieży odpowiadają, że jest tu zbyt niebezpiecznie. Rzeczywiście tak jest, potwory, które tu znajdziemy są zbyt mocne, jeżeli jednak posiadamy w drużynie osobę potrafiącą rozbrajać pułapki warto spróbować rozbroić znajdującą się nieopodal wejścia skrzynię, w środku znajdziemy trochę rzeczy, które możemy później drogo sprzedać.
7.) Zamknięta wieża - aby dostać się do środka musimy mieć odpowiedni klucz. Dostaniemy go od Yrsy Troll (4) po tym jak do naszej drużyny przyłączy się Forad Darre (3). Użycie znajdującej się wewnątrz księgi spowoduje zniszczenie znajdującego się na sąsiedniej wyspie mauzoleum łamaczy kości. Będziemy mogli wtedy opuścić wyspę (a właściwie uczynimy to automatycznie) i udać się do Sturmford.
8.) Annud Czerwonooki - przewoźnik, pojawi się później, gdy wrócimy na wyspę, aby wykonać kolejne zadania.
Dzień tygodnia: | Transport do: |
Poniedziałek | - |
Wtorek | Sturmford |
Środa | Sturmford |
Czwartek | Sturmford |
Piątek | - |
Sobota | Sturmford |
Niedziela | Sturmford |
Ruiny Verhoffina

Ruiny Verhoffina to jeden z trudniejszych labiryntów i raczej niewskazane jest zapuszczanie się tutaj podczas pierwszej wizyty na wyspie, gdyż znajdujące się tu potwory w mgnieniu oka pozbawią nas życia. Wrócimy tutaj później podczas wykonywania promocji na Maga (ale to tylko ci, którzy zdecydują się wykonać tą promocję) lub w poszukiwaniu tytułowego Pisma Przeznaczenia bez którego nie będzie możliwe ukończenie gry. Podczas pierwszej wizyty na Wyspie Popiołów można pokusić się jedynie o otwarcie znajdującej nieopodal wejścia skrzyni (na mapce na prawo od wejścia (1)). Znajdujące się w środku przedmioty można sprzedać za dość sporą jak na początek ilość gotówki.
1.) Wejście/wyjście
2.) Klucz do biblioteczki
3.) Drzwi , do ich otwarcia potrzebny jest klucz do biblioteczki.
4.) Księga Verhoffina
5.) Karta z sekwencją kolorów : czerwony - żółty - niebieski - zielony - pomarańczowy
6.) Zablokowane drzwi - można je otworzyć jedynie od strony cel więziennych, niszcząc blokującą je belkę.
7.) Pentagram - musimy przejść po jego ramionach (kolorowe ognie) w takiej samej kolejności jak na karcie z sekwencją kolorów (5), będziemy mogli wtedy otworzyć znajdujące się obok drzwi.
8.) Postument , na którym należy położyć Zwieńczenie Porządku, wtedy na stole obok (9) pojawi się Pismo Przeznaczenia.
9.) Pismo Przeznaczenia
0
- Might & Magic IX: Writ of Fate - poradnik do gry
- Might & Magic IX: Writ of Fate - poradnik do gry
- Might & Magic 9: Profesje i umiejętności
- Might & Magic 9: Lista dostępnych czarów
- Might & Magic 9: Wyspa Popiołów
- Might & Magic 9: Sturmford
- Might & Magic 9: Drangheim
- Might & Magic 9: Guberland
- Might & Magic 9: Thronheim
- Might & Magic 9: Frosgard
- Might & Magic 9: Thjorgard
- Might & Magic 9: Lindisfarne
- Might & Magic 9: Yorwick
- Might & Magic 9: Po wykonaniu zadań dla jarlów
- Might & Magic 9: Arslegard
- Might & Magic IX: Writ of Fate - poradnik do gry
Komentarze czytelników
_Luke_ Legend
Ze wszystkimi poradnikami tak bedzie? Tzn ze beda niepelne wersje dla zwyklych ludzi? A mialo byc tylko tak, ze dla MAYclubu poradniki beda w pdf'ach. Ehhh...
_Luke_ Legend
AHa - juz wiem. Dlugo trzeba bedzie czekac na reszte?
FAJEK Generał
_Luke_ - - - > proces publikacji poradników jest bardzo żmudny i pracochłonny. Dlatego też w pierwszej kolejności są one przerabiane do formatu PDF i publikowane dla członków MayClub. Publikacja poradników w częściach jest wyjściem w stronę użytkownika, gdyż już teraz może on skorzystać z pierwszej części poradnika, zamiast czekać tydzień czy dwa na publikację całości.
lusiek Chorąży
Fajek ->
1. Nie przesadzajmy z ta zmudnoscia i trudnoscia. W sytuacji, gdy gre serwis otrzymuje gre przed premiera od dystrybutora, nie jest zadnym problemem stworzyc poradnik na kilka dni po premierze, szczegolnie w przypadku przecietnie zmudnej gry jak M&M IX (co innego np Morrowind). Tego typu poradnik powienien zajac autorowi ok 10 dni. Za publikowaniem w czesciach moim zdaniem stoja WYLACZNIE cele Maya Clubu, nie jak to ujales "wyjscie w strone uzytkownikow"
2. Pytanko z czystej ciekawosci: nie wiesz moze, kto tak nieudolnie tlumaczyl nazwy wlasne przedmiotow i imiona NPC'ow? "Everstrike" jako "Wiecznie Napiety" setnie mnie ubawil :-))
zanonimizowany24642 Junior
Mam problem z M&M 9. Pomocy!
W Anskram Keep trzeba wylaczyc wszystkie portale impów. Zrobilem to i... nic.
Szefo w Sturmford nie zalicza mi zadania.
Kto mi poradzi cos na to?
Mr.Kalgan Legend
fajek --->>> GOL jest włascicielem poradników i może je dystrybuować jak chce. Pdfy tylko odpłatnie, trudno. Ale uważam to za sknerstwo poniżej obowiązujących w necie standardów. Taki gigant poradnikowy jak the-spoiler.com, który wprawdzie w pdf poradników nie zamieszcza a i funkcji pobierania brak, zamieszcza je jednak w pełnych wersjach i zarówno czytać, drukować, jak skopiowac na dysk i przerobiać na pdf samemu można dowoli. Moim zdaniem przesadzacie, ale każdy ma prawo ogrodzić swój ogródek i psu sąsiadów wara.
zanonimizowany13812 Generał
Witam wszystkich czy ktos wie moze jak przekonac barona DOOKa do opuszczenia wyspy bo ja nie moge nawet z nim pogadac :( gdy do niego podchodze to jedyne co moge robixc to z nim walczyc a nie wdawac sie w jakies gadki :(
dziadek Pretorianin
Kochani siedem zlotych miesiecznie/ab. brazowy/ to nie taka duza kasa/jedno pismo komputerowe/. Idziemy ku zachodowi.Jest klub ma swoje bonusy.Rozdawanie tego co klubowe uwazam za nieuczciwe.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
