Tworzenie Talii | Elementy gry Might & Magic Duel of Champions
Aktualizacja:
Tworzenie Talii
Budując swoją talię musisz pamiętać o kilku rzeczach:
Im mniej kart w talii tym lepiej. Minimalna liczba kart to 59, w tym obowiązkowo 1 Bohater oraz 8 kart wydarzeń, tak więc kart na których zbudujemy naszą talię jest minimum 51. Podczas pojedynków pierwszym elementem po którym poznasz poziom swojego przeciwnika jest właśnie liczba kart w talii. Często niedoświadczeni gracze nie mogąc się zdecydować na konkretną taktykę lub konkretne karty dodają je wszystkie do swojej talii, rozszerzając ją tym samym do rozmiarów nawet 200 kart. Im mniej kart mamy w talii tym większa szansa na wylosowanie takiej karty, której aktualnie potrzebujemy. Pozwala nam to nie tylko na maksymalnym wykorzystaniu tych kart, ale także na zastosowanie konkretnej, przyjętej przez nas taktyki.
Pamiętaj o odpowiedniej liczbie jednostek. Liczba ta powinna zależeć od naszej frakcji oraz przyjętej przez nas taktyki. Należy przyjąć że talia powinna zawierać od 25 do 30 kart jednostek. Więcej jednostek znajdzie się w taliach nastawionych na frontalny atak (Inferno) niż tych nastawionych na wykorzystywanie odpowiednich technik i strategii (Świątynia). Trzonem twojej talii powinny być jednostki o koszcie 3 i 4, gdyż to z nich najczęściej będziesz korzystał. Właśnie z tego powodu wybierz więcej jednostek o takim koszcie oraz dokładnie przemyśl typ tych jednostek. Nie zapominaj jednak o początkowej fazie rozgrywki, a więc o jednostkach o koszcie 1 i 2. Silnych jednostek o koszcie 5+ dobierz do swojej talii maksymalnie kilka. Przykładowe rozłożenie liczby jednostek do ich poziomu może wyglądać następująco: 6 kart poziomu 1; 5 kart poziomu 2; 7 kart poziomu 3; 4 karty poziomu 4; 2 karty poziomu 5; maksymalnie 2 karty poziomu 6-7.
Bardzo ważnym wyborem jest dobranie kart Czarów oraz Łutów Szczęścia. Powinieneś zdecydować się na dominującą rolę jednego rodzaju kart. Wybór może zależeć od tego jakie karty aktualnie posiadasz, jaki styl gry preferujesz oraz od tego jakimi statystykami początkowymi dysponuje twój bohater. Jeśli bohater dysponuje na starcie 2 punktami Many oraz 1 punktem Przeznaczenia, naturalnym wyborem będzie skupienie się na kartach Czarów. Maksymalny poziom kart dodawanych do naszych talii powinien wynosić 4. Karty o większym koszcie będą bardzo rzadko używane oraz są często nastawione na konkretne taktyki. Suma maksymalnego kosztu kart Czarów i Łutów Szczęścia nie powinien przekraczać 6, czyli możemy brać karty czarów o maksymalnym koszcie 4, ale wtedy dodawajmy do naszej talii karty Łutów Szczęścia o koszcie maksymalnie 2. Jeśli nie możesz zdecydować się który rodzaj kart jest lepszy dobierz karty Czarów oraz Łutów Szczęścia o maksymalnym koszcie 3.
Suma maksymalnych kosztów wszystkich kart, czyli Jednostek, Czarów i Łutów Szczęścia nie powinna przekraczać 12. Przykładowa talia może się składać z kart Jednostek o maksymalnym koszcie 6, kart Czarów o maksymalnym koszcie 4 oraz kart Łutów Szczęścia o maksymalnym koszcie 2. Karty budynków możesz używać zarówno jako zamienniki kart Czarów jak i Łutów Szczęścia.
Myśl o swojej talii kompleksowo. Nie patrz na poszczególne zdolności pojedynczych kart, ale na ich zastosowanie w całej talii. Nawet talia złożona z samych kart rzadkich i epickich nie zapewni ci zwycięstwa jeśli karty nie będą ze sobą współgrały.
Stawiaj na karty przypisane twojej frakcji. W czasie budowania talii staraj się nie korzystać z kart neutralnych, zazwyczaj są one gorsze od swoich odpowiedników frakcyjnych. Przydatne karty neutralne można wyliczyć na palcach jednej ręki. Oczywiście w początkowym etapie rozgrywki możesz być, z powodu małej ilości kart w swojej kolekcji, zmuszony do korzystania z kart neutralnych.
Nie bój się eksperymentować oraz rozgrywaj jak najwięcej pojedynków. Dzięki temu lepiej poznasz swoje karty, ich przydatność oraz zastosowanie na polu bitwy.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany794081 Generał
Poradnik do DoCh-a :
Inferno - kup sobie podstawowy zestaw, dorzuć ze 5 commonów z podstawki i masz talie, którą grają ludzie od ELO 1 do 1500, taktyka : wystawiasz jak najszybciej Jurga albo Ravagera jak ci sie nie uda to jestes trup - ogólnie frakcja dla ludzi, którzy nie chca nic wydawać na grę i grać lata tym samym deckiem (2 dodatki i nic się nie zmienił) - farkacja dla noobów - jeżli się z tym nie zgadzasz to wywal Altar of Destruction z deck :D
Nekropolia - generalnie jak jesteś biedny to bierzesz Nergala i grasz od 1 do 1500 tak jak 98% ludzi a jak masz Puppety i Shadow Image to weź Ariane - aha jeżeli uda Ci się przegrać Arianą lepiej przerzuć się z powrotem na Farm Ville
Sanktuarium - bierzesz Imusha (czy jak jej tam - 2 dmg przy hipnozie), nie masz jej daj sobie spokój graniem tą frakcją
Haven - generalnie szajs - aż taki szajs, że musieli dostać kartę, która blokuje wszystkie czary Dark Magic zapominając, że inne czary roznoszą tą frakcje totalnie
Stronghold - bierzesz herosa na kocie i grasz przyjdzie Wywrena i kolesie od counterów wygrałeś nie przyjdą - nie ma cie w 5 turze
A no i dla onanistów - no-lifów z bezkresnymi pokładami czasu są jeszcze decki OTK, gdzie każda partia trwa 20 minut niesety, większość graczy olewa nas w 3 turze i się rozłączają potem - aha nikt was nie doda do friendsów. Nigdy.
Proszę bardzo poradnik do naszej ulubionej karcianki w 1 komentarzu. Pozdrawiam.
zanonimizowany935256 Junior
Według mnie jest o całkiem przydatne. Sam miałem problemy z kilkoma misjami.
@berial6 - Pamiętaj, że utrzymanie takiego serwisu kosztuje. Nic nie ma za darmo.
zanonimizowany934387 Junior
A jak, drogi GOLu, sypnę kasą jak Ubisoft, to zrobicie poradnik i cosplaye do "3D Sex Villa"?
BTW. Propo sponsorowania i zarabiana na "darmowych MMO". Ładnie się zarabia na tym serwisie "portmmo.com". Ten cyklop Rock rozlokował masę linków na swoim twitchu:
http://www.twitch.tv/rockalone
Oczywiście ukrył poprzez bit.ly żeby nikt się nie połapał gdzie w rzeczywistości prowadzi link i ze cyklop na tym sporo zarabia :)
Kliknijcie PPM na dowolny obrazek, wybierzcie "Kopiuj adres odnośnika", przykładowo na Duel of Champions:
http://bit.ly/15v6yrM
A potem wklejcie ten link tutaj, by zobaczyć co zostało pod nim ukryte:
http://www.xposition.co.uk/bitly-decoder.asp
I co mamy?
http://panel.portmmo.com/scripts/click.php?aid=Rock&bid=a6ac96d6&chan=code2
Gdyby Rock miał honor, to nie ukrywałby tego, że zarabia na tym. A Rock honoru po prostu nie ma. Zwykła dziwka pazerna na kasę :)
3zł za zarejestrowanego użytkownika. Policzcie więc ilość gimbazy na filmach Rocka, Roja i spółki. Kasa się kręci :) Sami spróbujcie jak nie wierzycie :)
zanonimizowany934387 Junior
Niektóre gdy, takie jak League of Legends (firma RIOT) nie prowadzą polityki płacenia za rejestrację i wypłaty $$$ za polecanie gry. Dlatego też banda Rocka nie promuje tych gier na swoich kanałach, a jedynie tylko te, gdzie można żywą gotówkę zarobić na jeleniach :)
berial6 Legend
Panie
@konnato
Idź pan spać, jesteś pijany.
Przemyśl co napisałeś.
Relax13 Centurion
Świetną kontrą na tą taktykę jest karta "skok w czasie"
zanonimizowany794081 Generał
Time jump jest uznana za najbardziej lamerską kartę ever - tak polecam :D Generalnie Dule of Champions jest tak niezbalansowany jak karcianka chyba tylko może być. 90% decków jakie tam spotkacie jest kopią z jakiejś strony. Faktycznie czasami można zobaczyć fajne decki (np. na wysoko-levelowe criczery) ale to rzadkość - 99% czasu gracie przeciwko tak samo złożonymi 3-4 deckami na krzyż bo są generalnie najlepsze i tyle.
gobbla Junior
Co to taktyk w kampanii to urągająco ubogie te porady, ja rozumiem że różne talie, że ciężko, ale skoro ktoś się decyduje stworzyć poradnik to wypadałoby się przyłożyć. Taki Fleshbane niejednemu początkującemu zalazł za skórę, a porada dla necro mnie rozjeb…
Po pierwsze Flesh ma 5 miliardów „Pokutujacy duch” i „Udręczony Ghul” są to jego podstawowe jednostki przy czym „Pokutujący duch” ma 3hp, Twój ma 2, więc starcie bezpośrednie przegrywasz zawsze bez względu kto pierwszy kartę wystawił. Nie wiem czy on ma jakiś limit na typ karty, ale raczej nie, zalewa nas i jedyne co można zrobić to blokować go kartami z dużą ilością hp: „Drzewo wisielców”, „Zombie plagi”, „Kościotrup łucznik” i mistrz na Flesha „Rycerz wampirów”, nie będę wymieniał wszystkich kart z większym hp. Gdyby nie to że dopiero zaczynamy grę i nie mamy wszystkich kart jakie potrzebujemy, to gra byłaby banalna dzięki takim kartom jak „Rycerz wampirów”. Ze względu na typ tali Flesha czyli tania masówka, celem jest wyprowadzenie takich kart jak „Lich-spijacz dusz”, jeden zablokuje i będzie skutecznie mordował całą linię. Jeżeli się dobrze bronisz to czas jest twoim sprzymierzeńcem, Lich,rycerz + kilka zaklęć jak „Agonia”, „Pieczęć śmierci” powolutku wykończą jego plewy i zostanie z pustą ręką.
zanonimizowany1011117 Junior
no dobra,zatrzymałem sie na Rozstaje Vradka i za cholerę nie wiem co dalej,mam 1\6 i co???,wybrałem talie
twierdzy i nie wiem - głupi jestem-mam stworzyć własno talie?,cośtam dokupić?-ni cholery-nie mam zmiaru
inwestować w coś czego nie kumam- a gram w Magic of Gathering od lat i wiem ile czasu i monet może
pochłonoć karcianka
zanonimizowany1011117 Junior
a już wiem,nawet pisało
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
