Total War Medieval 2: Wojny i rozbudowa Imperium
Aktualizacja:
Znajdziecie tu informacje o tym jak grać, by stosunkowo szybko zwiększyć terytorium swojego imperium. Mam tu na myśli przede wszystkim działania taktyczne. O gospodarkę należy zadbać swoją drogą, zgodnie ze wskazówkami z wcześniejszych rozdziałów.
Pierwszym, co trzeba zrobić jest rozpoznanie najbliższej okolicy przy pomocy szpiega. Z reguły w pobliżu będzie kilka osad opanowanych przez buntowników. To one powinny być pierwszym łupem Waszego imperium. Z reguły już na początku gry do dyspozycji gracza oddana jest armia dowodzona przez jednego z członków rodu. Należy wybrać osadę z najsłabszym garnizonem i podbić ją siłą początkowej armii. Następnie zdobyć kolejne. Po przejęciu wszystkich zbuntowanych osad należy zadbać o rozwój swojego wątłego wciąż imperium.
Gdy to nastąpi należy zająć się rozbudową osad zgodnie ze wskazówkami znajdującymi się we wcześniejszych rozdziałach. Celem powinno być jak najszybsze wybudowanie fortecy. Gdy to nastąpi należy zwerbować armię w oparciu o jej możliwości i wskazówki z rozdziału jednostek. W międzyczasie rozpoznać należy kolejne cele dla ataku. Jest to niezbędne dla realizacji taktyki "rozpychania". Polega ona na tym, by nieustannie rozszerzać terytorium imperium. W pierwszej fazie realizacji, najlepiej w kierunku umożliwiającym likwidację wszelkiego zagrożenia. Chodzi o to, by jedna z granic imperium kończyła się na górach lub morzu. Pierwszym celem ataku powinny być miasta buntowników. Następnym najsłabsza z nacji. Kolejnym najsłabsza z dostępnych itd. W przypadku Hiszpanii przykładem tej taktyki będzie likwidacja prowincji portugalskiej na zachodzie Półwyspu Iberyjskiego i Maurów na południu, aż po Afrykę. Następnie Portugalczyków na zachodzie i kolejnych nacji. Pamiętać należy o tym, iż atakowane imperia muszą zostać zlikwidowane, co do żołnierza. Nie wolno zostawiać nawet jednej prowincji, chyba że będzie trudno dostępna. Jedyną receptą na szybki sukces w Medie 2 jest nieustanne atakowanie. Celem jest uniemożliwienie konkurencyjnym imperiom rozbudowy i jak najszybsze ograniczenie ich przychodów, kosztem zwiększenia swoich. Nic bowiem nie generuje tyle florinów co duża liczba miast.
ZASADY PROWADZENIA SKUTECZNYCH WOJEN
1) Od chwili opanowania pobliskich buntowniczych osad do chwili zaatakowania pierwszego imperium nie może minąć więcej niż 10 tur. Chodzi tu o to, by imperium to było nadal w bardzo początkowej fazie rozwoju.
2) Od zdobycia jednej osady, do zdobycia kolejnej osady nie powinno minąć więcej niż 5 tur. Jeśli miasta są od siebie oddalone, to należy przygotować szybką kampanię poprzez zdobycie odpowiednio dobrze położonego miasta lub zbudowanie blisko położonego fortu.
3) Przed rozpoczęciem ataku należy zwerbować przynajmniej dwie pełne armie (40). Mogą one prowadzić bądź dwa naprzemienne natarcia, bądź też dzielić się jednostkami. W takim przypadku osłabione wojska powinny zatrzymać się w zdobytych osadach i zregenerować siły, a świeże jednostki z drugiej armii kontynuować natarcie. W razie możliwości należy utworzyć 3 armie. Wtedy 2 będą mogły atakować, a trzecia będzie zabezpieczeniem i źródłem świeżych jednostek. Atakować można też i jedną armią. Starać się należy o to, by zawsze do dyspozycji była przynajmniej jedna armia.
4) Nie należy ani zajmować osady w stanie nietkniętym (górna opcja), ani też zabijać większości mieszkańców (opcja dolna). Najkorzystniejsze jest zniewolenie części mieszkańców i wysłanie ich do innych osad (opcja środkowa). Gwarantuje to szybki rozwój miast i zamków.
5) Po zdobyciu osady należy natychmiast uruchomić werbunek garnizonu miejskiego. Z reguły 6 jednostek miejskich i kilka frontowych zapewni spokój w zdobytej osadzie. Należy też możliwie najszybciej naprawić budynki odpowiedzialne za generowanie premii do porządku społecznego i zadowolenia mieszkańców.
6) Nie wolno zatrzymywać natarcia o ile atakowane imperium ma jeszcze w pobliżu niezdobyte prowincje. Stany osobowe można uzupełniać częściowo z drugiej armii, a częściowo z koszar zdobycznych fortec lub zamków. Wojnę należy zaplanować tak, by dostawy posiłków były bieżące. Innymi słowy, tuż za linia frontu musi znaleźć się forteca.
7) Po zlikwidowaniu całego imperium należy przegrupować armie, ustanowić garnizony miejskie i wybrać cel do kolejnego natarcia. Należy pamiętać o ciągłym wsparciu szpiegowskim i zmianie zamków na miasta, gdy staną się już bezużyteczne.
Po zastosowaniu się do powyższych zasad, Wasze imperium powinno rozrosnąć się w szybkim tempie. Musicie być jedynie konsekwentni.
Komentarze czytelników
Nerka Generał
Granie innymi frakcjami jest możliwe dopiero po ich zniszczeniu przez gracza
Gaweł1 Pretorianin
a ja zniszczyłem Państwo Papieskie (tzn. podbiłem Rzym) i nie wiem gdzie się przenieśli bo frakcja cały czas istnieje. Można totalnie podbić tą frakcje ?
zanonimizowany639772 Legionista
Gaweł1: tak, i wszyscy przejda na heretyctwo ;)
Nie mozna zniszczyc Panstwa Papieskiego, ich siedziba dalej jest w Rzymie, tylko ze ty masz we wladaniu miasto. Wiadomo, ze Koscoil mial wieksza wladze niz obecnie.
zanonimizowany939201 Junior
Poradnik bardzo fajny iż jako przeszedłem medival 2 Total War jako Polska,Anglia,Turcy,Szkocja,i teraz przechodzę jako Mediolan to zgadzam się z nim tylko mam 1 uwagę warto na samym początku gry gdy już się wybierze frakcje i już zacznie się grać warto wejść na ikone swojej frakcji w dolnym prawym rogu i na dole jest suwak Zaoszczędź<----------->Wydaj Domyślnie jest ustawione na wydaj więc wydaje ci więcej nawet jeżeli sam miasta konstruujesz pamiętam jak nie mogłem zebrać 5000Florenów a jak zaoszczędź to w ciagu 10 tur zarobiłem ponad 100000 Florenów
alivederchi Junior
Witam. Mam pytanie jak dostac sie na nowy lad i podbic majów?
alivederchi Junior
A, i jeszcze jedno pytanie. Nie wiem czemu ale w samouczku nie mogę przesunac Rufusa na statek gdyż wyświetla mi, że wykonal on juz swoj ruch w turze. Czy u innych tez tak jest? Czy to błąd gry?
napster20 Junior
Czy tylko ja mam ogromny problem z nędzą w miastach? Dosłownie tragedia, wszędzie muszę dawać niskie podatki a i tak zadowolenie na poziomie 90-110 %
kermicik Junior
żeby nie wybuchły zamieszki wystarczy 70 %, musisz budować nie tylko budynki do rekrutacji wojsk ale też dbać o gospodarkę :)
kermicik Junior
Pytanie: Po którymś uruchomieniu gry przestały mi się wyświetlać nazwy miast/dochód/zadowolenie itp a w zamian za to mam widoczne imiona/nazwiska bohaterów. Oczywiście po najechaniu myszką wszystkie informacje tak jak poprzednio się wyświetlają. Czy ktoś wie jak wrócić do poprzednich ustawień?
artorn Pretorianin
Witam.
Gram Polską na modzie stainless steel.
1. Proszę o info - w czym jest lekka piechota lepsza od ciężkiej i na odwrót? To samo pytanie tyczy się konnicy.
2. Po czym poznać że przykładowo jest to ciężka piechota (te info znalazłem tylko w oknie bitwy)
3. Co daje cecha "może szarżować bez rozkazu"?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
