Total War Medieval 2: Budynki - Zamek
Aktualizacja:
Castle (Zamek)
Znajdują się tu kolejne poziomy zamków, jakie będzie można wybudować po osiągnięciu przez zamek odpowiedniego limitu ludności. Najwyższym poziomem jest cytadela, która z reguły umożliwia werbunek najsilniejszych jednostek dostępnych dla danej nacji. Najczęściej jednostki te nie są jednak warte inwestycji. W przypadku większości nacji już forteca oferuje jednostki na tyle silne, by bez problemów dominować na polu bitwy.
Improved Towers (Ulepszone wieże)
Wieże obronne służą podniesieniu zdolności obronnych murów. Początkowo można wybudować tylko wieże z balistami. Później również z działami. To czy warto w nie inwestować jest kwestią sporną. Nie są one tanie, a mogą być zniszczone równie łatwo jak mury. Z drugiej zaś strony ostrzał z wież potrafi skutecznie ochłodzić zamiary wojsk oblegających miasto lub zamek. Polecam sprawdzić w boju i ocenić samemu, czy jest to tylko zbędny gadżet.
Stables (Stajnie)
Stajnie umożliwiają werbunek jednostek konnych. Poziomy stajni powiązane są z poziomem zamku. Innymi słowy, stajnia drugiego poziomu może być wybudowana tylko po rozbudowie zamku na drugi poziom.
Barracks (Koszary)
Koszary umożliwiają werbunek jednostek piechoty. Podobnie jak i stajnie są one powiązane z poziomem zamku. W odróżnieniu od koszar miejskich, umożliwiają one werbunek nie tyle straży miejskiej, co jednostek frontowych.
Ranges (Strzelnice)
Strzelnice umożliwiają werbunek jednostek miotających. Podobnie jak i koszary i stajnie są one powiązane z poziomem zamku. Wyższe poziomy strzelnicy umożliwiają werbunek coraz lepszych jednostek miotających.
Siege (Warsztat machin oblężniczych)
W warsztacie machin oblężniczych powstają machiny, których celem jest niszczenie murów obronnych wroga. Można ich też używać do niszczenia wrogich wojsk, ale w Medie 2 są one wyjątkowo nieskuteczne. Jednostki powstające w tym budynku są takie same dla wszystkich nacji. Ich największą wadą jest bardzo niska mobilność i zerowe zdolności obronne.
Cannons (Działa)
W budynku tym można budować działa. Stanie się to możliwe po wprowadzeniu do powszechnego użycia prochu. Działa są futurystycznymi jak na swoje czasy machinami oblężniczymi. Są one wyjątkowo skuteczne przeciwko umocnieniom. Niestety mimo wysokich współczynników gorzej radzą sobie z jednostkami. Ich największą wadą jest bardzo niska mobilność i zerowe zdolności obronne.
Smiths (Zbrojmistrzowie)
Zbrojmistrzowie zajmują się ulepszaniem zbrój. Każdy kolejny poziom warsztatu zbrojmistrza umożliwia wyposażenie jednostek w lepszy pancerz, co zwiększa ich żywotność. Aby wyposażyć jednostki w lepszy pancerz należy skierować je do odpowiedniego garnizonu miejskiego i skorzystać z opcji "Retrain".
Ports (Porty)
Porty zamkowe umożliwiają werbunek jednostek morskich. Z reguły są one silniejsze niż te, które oferują porty miejskie. W przypadku kilku nacji, różnic jednak nie ma.
Roads (Drogi)
Znajdują się tu informacje o drogach, jakie można wybudować w Medie 2. Wszystkie nacje mogą stworzyć tylko drogi szutrowe i brukowane. Budowa dróg (szczególnie brukowanych) znacznie przyśpiesza przemieszczanie wojsk pomiędzy miastami i zamkami.
Farms (Farmy)
Zadaniem farm jest generowanie żywności dla miast i zamków. Im wyższy poziom farmy, tym więcej generowanej żywności. Warto pamiętać o tym, iż nadwyżki żywności są sprzedawane, co czyni rolnictwo dodatkową gałęzią przemysłu.
Mines (Kopalnie)
Kopalnie generują przychody z wydobycia surowców znajdujących się w pobliżu zamku. Wyższy poziom kopalni zwiększa liczbę florinów pozyskiwanych z pobliskiego złoża.
Churches (Kościoły)
Głównym zadaniem kościołów jest poprawa nastrojów społecznych i zabezpieczanie miasta przed atakami innowierców (co może zaowocować rebelią). Można przy ich pomocy werbować kapłanów. Liczba kościołów w imperium wpływa też na ocenę nacji w oczach papieża. Decyduje to nie tylko o stosunkach z Państwem Kościelnym, ale i zwiększa szansę na nominację papieską.
Mosques (Meczety)
Głównym zadaniem meczetów jest poprawa nastrojów społecznych i zabezpieczanie miasta przed atakami innowierców (co może zaowocować rebelią). Można przy ich pomocy werbować imamów. Jest to islamska wersja kościołów.
Tourney (Turniej)
Budynki turniejowe umożliwiają szkolenie jednostek rycerskich stacjonujących w zamku. Generują też premię do doświadczenia dla jednostek rycerskich.
Caravans (Karawany)
Karawany są dostępne dla nacji arabskich. Zwiększają one przychody z handlu i umożliwiają werbunek wielbłądzich jednostek strzeleckich.
Sworsmiths Guild (Gildia zbrojmistrzów)
Kolejne poziomy gildii zbrojmistrzów umożliwiają ulepszenie uzbrojenia wojsk piechoty. Najwyższy poziom gildii zbrojmistrzów generuje premię do doświadczenia dla jednostek rycerskich.
Komentarze czytelników
Nerka Generał
Granie innymi frakcjami jest możliwe dopiero po ich zniszczeniu przez gracza
Gaweł1 Pretorianin
a ja zniszczyłem Państwo Papieskie (tzn. podbiłem Rzym) i nie wiem gdzie się przenieśli bo frakcja cały czas istnieje. Można totalnie podbić tą frakcje ?
zanonimizowany639772 Legionista
Gaweł1: tak, i wszyscy przejda na heretyctwo ;)
Nie mozna zniszczyc Panstwa Papieskiego, ich siedziba dalej jest w Rzymie, tylko ze ty masz we wladaniu miasto. Wiadomo, ze Koscoil mial wieksza wladze niz obecnie.
zanonimizowany939201 Junior
Poradnik bardzo fajny iż jako przeszedłem medival 2 Total War jako Polska,Anglia,Turcy,Szkocja,i teraz przechodzę jako Mediolan to zgadzam się z nim tylko mam 1 uwagę warto na samym początku gry gdy już się wybierze frakcje i już zacznie się grać warto wejść na ikone swojej frakcji w dolnym prawym rogu i na dole jest suwak Zaoszczędź<----------->Wydaj Domyślnie jest ustawione na wydaj więc wydaje ci więcej nawet jeżeli sam miasta konstruujesz pamiętam jak nie mogłem zebrać 5000Florenów a jak zaoszczędź to w ciagu 10 tur zarobiłem ponad 100000 Florenów
alivederchi Junior
Witam. Mam pytanie jak dostac sie na nowy lad i podbic majów?
alivederchi Junior
A, i jeszcze jedno pytanie. Nie wiem czemu ale w samouczku nie mogę przesunac Rufusa na statek gdyż wyświetla mi, że wykonal on juz swoj ruch w turze. Czy u innych tez tak jest? Czy to błąd gry?
napster20 Junior
Czy tylko ja mam ogromny problem z nędzą w miastach? Dosłownie tragedia, wszędzie muszę dawać niskie podatki a i tak zadowolenie na poziomie 90-110 %
kermicik Junior
żeby nie wybuchły zamieszki wystarczy 70 %, musisz budować nie tylko budynki do rekrutacji wojsk ale też dbać o gospodarkę :)
kermicik Junior
Pytanie: Po którymś uruchomieniu gry przestały mi się wyświetlać nazwy miast/dochód/zadowolenie itp a w zamian za to mam widoczne imiona/nazwiska bohaterów. Oczywiście po najechaniu myszką wszystkie informacje tak jak poprzednio się wyświetlają. Czy ktoś wie jak wrócić do poprzednich ustawień?
artorn Pretorianin
Witam.
Gram Polską na modzie stainless steel.
1. Proszę o info - w czym jest lekka piechota lepsza od ciężkiej i na odwrót? To samo pytanie tyczy się konnicy.
2. Po czym poznać że przykładowo jest to ciężka piechota (te info znalazłem tylko w oknie bitwy)
3. Co daje cecha "może szarżować bez rozkazu"?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
