Total War Medieval 2: Mauretania - Armie
Aktualizacja:
SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:
8 x Berber Spearmen ( 21 )
4 x Desert Cavalry ( 19 )
4 x Arab Cavalry ( 26 )
2 x Desert Archers ( 13,5 )
2 x Sudanese Javelinmen ( 16 )
Łączna siła armii: 407
Jako, że Mauretania nie dysponuje w pierwszej fazie gry ani jednym oddziałem przyzwoitej piechoty, taktyka będzie różnić się od ogólnie przyjętej. Trzonem armii nie jest jak widać piechota, a jednostki miotające. Mauretania oferuje, bowiem dużą gamę niewiele wartych łuczników i również niezbyt silnych jednostek oszczepniczych. Aby cokolwiek osiągnąć tą nacją należy używać włóczników w ciasnych szeregach, najlepiej podwójnych lub potrójnych. Natarcie powinny przyjmować oddziały w 4-6 szeregach (4-6 linii żołnierzy). Za nimi mała przestrzeń i oddział kolejny. Wojska należy tak ustawiać, by wróg nie atakował szeroko, bo po rozciągnięciu linii niewiele zostanie z włóczników. Gdy Berberowie zwiążą wroga, należy uruchomić łuczników i oszczepników. Ci drudzy powinni obrzucać wroga oszczepami zza Berberów. Arabska Kawaleria powinna próbować rozbijać wroga od flanek i od tyłu. Natomiast Pustynna Kawaleria krążyć za wrogiem i prowadzić ostrzał z łuków. Potem ew. zaatakować od tyłu. Armia ta nie ma praktycznie większych szans z silniejszymi wojskami. Z komputerem wygra przy dobrym dowodzeniu. Z dobrze dowodzącym człowiekiem byłaby bezsilna. Liczyć się tu należy z dużymi stratami po każdej bitwie.
SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:
8 x Dismounted Arab Cavalry ( 23 )
2 x Granadine Jinetes ( 24 )
6 x Granadine Lancers ( 26 )
4 x Peasant Crossbowmen ( 13,5 )
Łączna siła armii: 442
Po wybudowaniu fortecy sytuacja Mauretanii ulega nieznacznej poprawie. Gracz może sięgnąć po włóczników, którzy wytrzymają kilka minut w starciu ze średnią piechotą. Wciąż jednak polegać trzeba na ostrzale i jeździe. Z racji dostępności całkiem przyzwoitej jazdy takiej jak Granadine Lancers, można już próbować konwencjonalnych ataków z flanek i na tyły. Stąd też i zwiększenie proporcji. Jednostki strzeleckie powinny ostrzeliwać wroga. Konni z kręgu, a kusznicy zza piechoty. Po wybudowaniu cytadeli należy zainwestować w jednostki Christian Guard. Po wdrożeniu wersji zarówno konnej, jak i pieszej gra Mauretanią nabierze sensu. W przypadku wcześniejszych walk z jednostkami konnymi należy rozważyć jednostkę Tuareg Camel Spearmen. Jest droga i przeciętna, ale łatwo dostępna i płoszy konie.
- Medieval II: Total War - poradnik do gry
- Medieval II: Total War - poradnik do gry
- Total War Medieval 2: NACJE
- Total War Medieval 2: Ogólnie
- Total War Medieval 2: Anglia - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Anglia - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Anglia - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Anglia - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Anglia - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Anglia - Armie
- Total War Medieval 2: Francja - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Francja - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Francja - Miasto (3)
- Total War Medieval 2: Francja - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Francja - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Francja - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Francja - Zamek (4)
- Total War Medieval 2: Francja - Armie
- Total War Medieval 2: Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Zamek (4)
- Total War Medieval 2: Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Armie
- Total War Medieval 2: Hiszpania - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Hiszpania - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Hiszpania - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Hiszpania - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Hiszpania - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Hiszpania - Zamek (4)
- Total War Medieval 2: Hiszpania - Armie
- Total War Medieval 2: Wenecja - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Wenecja - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Wenecja - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Wenecja - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Wenecja - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Wenecja - Armie
- Total War Medieval 2: Sycylia - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Sycylia - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Sycylia - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Sycylia - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Sycylia - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Sycylia - Armie
- Total War Medieval 2: Milan - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Milan - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Milan - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Milan - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Milan - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Milan - Zamek (4)
- Total War Medieval 2: Milan - Armie
- Total War Medieval 2: Szkocja - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Szkocja - Miasto (3)
- Total War Medieval 2: Szkocja - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Szkocja - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Szkocja - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Szkocja - Zamek (4)
- Total War Medieval 2: Szkocja - Armie
- Total War Medieval 2: Bizancjum - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Bizancjum - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Bizancjum - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Bizancjum - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Bizancjum - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Bizancjum - Armie
- Total War Medieval 2: Ruś - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Ruś - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Ruś - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Ruś - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Ruś - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Ruś - Armie
- Total War Medieval 2: Mauretania - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Mauretania - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Mauretania - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Mauretania - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Mauretania - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Mauretania - Armie
- Total War Medieval 2: Turcja - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Turcja - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Turcja - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Turcja - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Turcja - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Turcja - Armie
- Total War Medieval 2: Egipt - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Egipt - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Egipt - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Egipt - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Egipt - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Egipt - Zamek (4)
- Total War Medieval 2: Egipt - Armie
- Total War Medieval 2: Dania - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Dania - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Dania - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Dania - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Dania - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Dania - Zamek (4)
- Total War Medieval 2: Dania - Armie
- Total War Medieval 2: Portugalia - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Portugalia - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Portugalia - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Portugalia - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Portugalia - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Portugalia - Armie
- Total War Medieval 2: Polska - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Polska - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Polska - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Polska - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Polska - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Polska - Armie
- Total War Medieval 2: Węgry - Miasto (1)
- Total War Medieval 2: Węgry - Miasto (2)
- Total War Medieval 2: Węgry - Miasto (3)
- Total War Medieval 2: Węgry - Zamek (1)
- Total War Medieval 2: Węgry - Zamek (2)
- Total War Medieval 2: Węgry - Zamek (3)
- Total War Medieval 2: Węgry - Armie
- Total War Medieval 2: NACJE
- Medieval II: Total War - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Nerka Generał
Granie innymi frakcjami jest możliwe dopiero po ich zniszczeniu przez gracza
Gaweł1 Pretorianin
a ja zniszczyłem Państwo Papieskie (tzn. podbiłem Rzym) i nie wiem gdzie się przenieśli bo frakcja cały czas istnieje. Można totalnie podbić tą frakcje ?
zanonimizowany639772 Legionista
Gaweł1: tak, i wszyscy przejda na heretyctwo ;)
Nie mozna zniszczyc Panstwa Papieskiego, ich siedziba dalej jest w Rzymie, tylko ze ty masz we wladaniu miasto. Wiadomo, ze Koscoil mial wieksza wladze niz obecnie.
zanonimizowany939201 Junior
Poradnik bardzo fajny iż jako przeszedłem medival 2 Total War jako Polska,Anglia,Turcy,Szkocja,i teraz przechodzę jako Mediolan to zgadzam się z nim tylko mam 1 uwagę warto na samym początku gry gdy już się wybierze frakcje i już zacznie się grać warto wejść na ikone swojej frakcji w dolnym prawym rogu i na dole jest suwak Zaoszczędź<----------->Wydaj Domyślnie jest ustawione na wydaj więc wydaje ci więcej nawet jeżeli sam miasta konstruujesz pamiętam jak nie mogłem zebrać 5000Florenów a jak zaoszczędź to w ciagu 10 tur zarobiłem ponad 100000 Florenów
alivederchi Junior
Witam. Mam pytanie jak dostac sie na nowy lad i podbic majów?
alivederchi Junior
A, i jeszcze jedno pytanie. Nie wiem czemu ale w samouczku nie mogę przesunac Rufusa na statek gdyż wyświetla mi, że wykonal on juz swoj ruch w turze. Czy u innych tez tak jest? Czy to błąd gry?
napster20 Junior
Czy tylko ja mam ogromny problem z nędzą w miastach? Dosłownie tragedia, wszędzie muszę dawać niskie podatki a i tak zadowolenie na poziomie 90-110 %
kermicik Junior
żeby nie wybuchły zamieszki wystarczy 70 %, musisz budować nie tylko budynki do rekrutacji wojsk ale też dbać o gospodarkę :)
kermicik Junior
Pytanie: Po którymś uruchomieniu gry przestały mi się wyświetlać nazwy miast/dochód/zadowolenie itp a w zamian za to mam widoczne imiona/nazwiska bohaterów. Oczywiście po najechaniu myszką wszystkie informacje tak jak poprzednio się wyświetlają. Czy ktoś wie jak wrócić do poprzednich ustawień?
artorn Pretorianin
Witam.
Gram Polską na modzie stainless steel.
1. Proszę o info - w czym jest lekka piechota lepsza od ciężkiej i na odwrót? To samo pytanie tyczy się konnicy.
2. Po czym poznać że przykładowo jest to ciężka piechota (te info znalazłem tylko w oknie bitwy)
3. Co daje cecha "może szarżować bez rozkazu"?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
