Total War Medieval 2: Na polu bitwy cz.1
Aktualizacja:
W rozdziale tym znajdziecie porady względem dowodzenia na polu bitwy. Będą one ujmować zarówno zachowanie standardowe, jak i taktyki w szeregu typowych przypadków.
Bitwy dzielą się na lądowe i morskie. Do bitew lądowych dochodzi, gdy: dwie wrogie armie spotkają się na tym samym heksie mapy strategicznej i zdecydują się walczyć; armia zaatakuje wrogą osadę z poziomu mapy strategicznej. Do bitew morskich dochodzi, gdy wrogie armie morskie spotkają się na tym samym heksie mapy strategicznej i jedna z nich zdecyduje się walczyć. Należy pamiętać, iż definitywne zniszczenie jednostek morskich w pierwszym ataku jest możliwe tylko po szczelnym obstawieniu wrogiej armii własnymi okrętami. W innym przypadku wróg najprawdopodobniej ucieknie.
Wbrew obiegowym opiniom bitwy w Total War, a w tym w Medie 2 nie są bardzo skomplikowane. Mamy tu podobną zależność jak w piłce nożnej - nie liczy się wykwintna taktyka, a tylko odpowiedni ludzie, realizacja standardowych założeń taktycznych i to, kto pierwszy popełni błąd. Najistotniejszymi elementami podczas bitwy są: morale jednostek i ich kondycja. W przypadku złamania morale jednostek, wpadną one w panikę i wycofają się w popłochu z pola bitwy. Z drugiej strony, uskrzydlone wojska będą walczyć dużo skuteczniej. Na morale wpływ ma bezpośrednia sytuacja na froncie. Na piechotę szczególnie negatywnie wpływają szarże jazdy. Na jazdę natomiast ataki pikinierów. Morale ulega poprawie przede wszystkim dzięki bliskości uzdolnionego generała. Na morale negatywnie wpływają też duże straty w obrębie oddziału. Kondycja ulega redukcji w wyniku biegu. Zmęczone jednostki są mniej skuteczne w walce i znacznie powolniejsze.
Do dyspozycji gracza jest też kilka formacji. Najpopularniejsze to: klin (wedge), schiltrom, ściana włóczni (pike wall) i strzelający krąg (firing circle). Klin to charakterystyczna formacja jazdy. Umożliwia ona sprawne wbicie się w szereg wroga. Schiltrom to jednostka włóczników. Żołnierze tworzą okrąg najeżony pikami. Dzięki temu trudno jest ich pokonać w konwencjonalny sposób. Stają się jednak bardzo wolni, a i obrona jest punktowa. Podobną formacją jest ściana włóczni. Żołnierze ustawiają się w kilku szeregach tworząc najeżoną pikami ścianę. Są wtedy wolni i podatni na atak z tyłu, ale i bardzo silni od frontu. Strzelający krąg jest natomiast główną formacją konnych łuczników. Po jej aktywowaniu łucznicy krążą w wyznaczonej lokacji i ostrzeliwują wroga.
Atak dzienny vs atak nocny
Niektórzy generałowie i członkowie rodu potrafią atakować w nocy. Przydatność tych ataków jest jednak sprawą dyskusyjną. Zyskać możemy tylko wtedy, gdy do bitwy chce się dołączyć generał, który nie posiada takiej umiejętności. Wtedy możemy wykluczyć go z bitwy i walczyć z mniejszą liczbą jednostek. Czasami jest to przydatne i z pewnością nie zaszkodzi szczególna opieka nad generałami dysponującymi tą umiejętnością.
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Witam.
Gram Polską na modzie stainless steel.
1. Proszę o info - w czym jest lekka piechota lepsza od ciężkiej i na odwrót? To samo pytanie tyczy się konnicy.
2. Po czym poznać że przykładowo jest to ciężka piechota (te info znalazłem tylko w oknie bitwy)
3. Co daje cecha "może szarżować bez rozkazu"?
Pytanie: Po którymś uruchomieniu gry przestały mi się wyświetlać nazwy miast/dochód/zadowolenie itp a w zamian za to mam widoczne imiona/nazwiska bohaterów. Oczywiście po najechaniu myszką wszystkie informacje tak jak poprzednio się wyświetlają. Czy ktoś wie jak wrócić do poprzednich ustawień?
żeby nie wybuchły zamieszki wystarczy 70 %, musisz budować nie tylko budynki do rekrutacji wojsk ale też dbać o gospodarkę :)
Czy tylko ja mam ogromny problem z nędzą w miastach? Dosłownie tragedia, wszędzie muszę dawać niskie podatki a i tak zadowolenie na poziomie 90-110 %
Jest na to sposób:
Wybij ich wszystkich, dostaniesz premie 25% która zmniejsza sie o 5% na ture i niweluje religijne bunty
A, i jeszcze jedno pytanie. Nie wiem czemu ale w samouczku nie mogę przesunac Rufusa na statek gdyż wyświetla mi, że wykonal on juz swoj ruch w turze. Czy u innych tez tak jest? Czy to błąd gry?
Witam. Mam pytanie jak dostac sie na nowy lad i podbic majów?
musisz poczekać aż pojawi sie wiadomość ok 1390 rok
Poradnik bardzo fajny iż jako przeszedłem medival 2 Total War jako Polska,Anglia,Turcy,Szkocja,i teraz przechodzę jako Mediolan to zgadzam się z nim tylko mam 1 uwagę warto na samym początku gry gdy już się wybierze frakcje i już zacznie się grać warto wejść na ikone swojej frakcji w dolnym prawym rogu i na dole jest suwak Zaoszczędź<----------->Wydaj Domyślnie jest ustawione na wydaj więc wydaje ci więcej nawet jeżeli sam miasta konstruujesz pamiętam jak nie mogłem zebrać 5000Florenów a jak zaoszczędź to w ciagu 10 tur zarobiłem ponad 100000 Florenów
Gaweł1: tak, i wszyscy przejda na heretyctwo ;)
Nie mozna zniszczyc Panstwa Papieskiego, ich siedziba dalej jest w Rzymie, tylko ze ty masz we wladaniu miasto. Wiadomo, ze Koscoil mial wieksza wladze niz obecnie.
a ja zniszczyłem Państwo Papieskie (tzn. podbiłem Rzym) i nie wiem gdzie się przenieśli bo frakcja cały czas istnieje. Można totalnie podbić tą frakcje ?
Totalnie nie. Państwo Papieskie nie ginie, bo zaraz po śmierci papieża pojawi sie kolejny. Wiec nie da sie go zniszczyć
A ja mam pytanko bo dopiero od nie dawna w to gram MTW 2 po wygranej Kampanij są jakieś inne Kraje do zagrania ? w Rome total war Można było grać Grecją a tu ????
No i ??? Spacji zabrakło !!! xDD
Chyba nie ma takiego słowa jak frakcjamitakimi, nie?
Gierka jest Spoko. Powinna być jeszcze możliwość bycia frakcjamitakimi jak Mongołowie, Tatarzy czy Państwo Papieskie. Z Mongołami i Tatarami poprostu by było tak że zaczynasz gre którąś z tych 2-óch frakcji i masz ograniczoną liczbę tur na podbicie i osadzenie się na stałe w jakimś mieście czy zamku. Tak by było fajnie. Jeżeli ktoś z was grał w Rome Total War: Barbarian Invasion i przy okazji był Hunami to wie o czym mowa :))))))))
Kto to pisał??? W angli piszę
SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:
10 x Dismounted Feudal Knights (37)
6 x Mailed Knights (30)
4 x Longbowmen (12,5)
Jak rycerze feudalni są dostępni po wybudowaniu fortecy!
dzipsi ----> najlepszym sposobem na zrzucenie ekskomuniki jest śmierć papieża , zwykle nowy papa chce się z tobą pojednać no chyba że stałeś już takim degeneratem że nic ci nie pomoże :). Możesz za pomocą dyplomaty starać się o pojednanie jeśli papież jest jeszcze młody i próżno czekać na jego śmierć ( chyba że wyślesz zabójce ). Walka z muzułmanami też da troche plusa u papieża.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
