Icewind Dale 2: Zasady Ogólne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zasady Ogólne

Tu znajdziecie zasady ogólne grania w ID2, jako że sprawdzają się one przez całą grę. Kierujcie się nimi, a na pewno nie zabłądzicie.

Drużyna

Choć można wybrać z gotowych już przykładów, znacznie lepiej samemu zrobić swą drużynę marzeń. W twej drużynie pierwszą postacią powinien być ktoś z wysoką Charyzmą i umiejętnościami przekonywania (Blef, Zastraszanie, Dyplomacja) tak, abyś nim zawsze rozmawiał (im lepiej gadasz, tym więcej masz korzyści - jak w życiu). Pierwsza profesja zależy od ciebie - może to być np. paladyn, czarodziej itp.

W twej drużynie powinien koniecznie znaleźć się czarodziej lub czarownik, gdyż potężne czary są często jedynym sposobem na naprawdę trudnych przeciwników. Do najczęściej używanych zaklęć należą: Magiczny Pocisk, Zobaczenie Niewidzialnego, Kwasowa Strzała Melfa, Ognista Kula, Kula z Witriloem, Ogień Słońca, Lodowy Stożek, Opóźniona Kula Ognista, Wyładowanie Łańcuchowe, Dezintegracja, Plugawy Uwiąd, Zawodzenie Banshee. Czytaj opisy czarów, to będziesz wiedział, który wybrać. Jeśli chodzi o walkę - tylko broń na odległość, żadnych kijów bojowych itp. Najlepsze tu są bronie, które nie wyczerpują amunicji (np. powracające strzałki, czy Łuk z Wieczystą Strzałą).

Drugi niezbędnik to kapłan, posiadający czary leczące i ochronne. Oprócz ofensywnych (Stożek Ognia, Płonąca Kula Sola) bardzo często rzucał też będziesz defensywne - wszelkie Psalmy, Modlitwy itp. (podnoszące statystyki całej drużynie), ochronne - Swoboda Ruchu, Przełamanie Strachu czy Ochrona przed Złem (sprawiające, iż zaklęcia lub umiejętności wrogów nie będą działać). Bardzo dobrą parą czarów jest Wskrzeszenie (nie działa na elfy) i Zmartwychwstanie. Dzięki temu nawet gdy twój bohater zginie, będziesz mógł po chwili go wskrzesić. No i na koniec - czary leczące. Od leczenie lekkich, średnich itp. ran, po Uzdrowienie, aż do najlepszego czaru w tym panteonie - Grupowego Uzdrowienia. Co do walki - identycznie jak z czarodziejem.

Obecność złodzieja zależy od tego, na jakim poziomie grasz. Po prostu na niższych poziomach trudności pułapki wyrządzają naprawdę mało szkód. Inwestuj w Złodziejstwo, gdyż czasami będzie trzeba użyć Otwierania Zamków lub Ukrywania się w Cieniu. Jeśli chodzi o walkę, to tak samo, jak wyżej.

Ostatnia część drużyny, to "siła główna", czyli wojownicy. Barbarzyńca (umiejętność Wiedza o Pustkowiach może się przydać), Wojownik lub Paladyn. Najlepsi są oczywiście Wojownicy, ale pozostali mają specjalne zdolności. W mojej drużynie byli wszyscy trzej.

Jak grać

Po pierwsze - grając używaj klawisza ALT. Podświetla on pozostawione na ziemi rzeczy i miejsca, które można przeszukać. Staraj się zawsze podnieść wszystko i wziąć wszystko od zabitych wrogów, gdyż później możesz to sprzedać.

Po drugie - staraj się wykonać jak największą ilość zadań i zdobyć jak najwięcej doświadczenia. Im większe doświadczenie, tym lepsza postać, a to z kolei prowadzi do łatwiejszej gry.

Po trzecie - czytaj opisy, gdyż często możesz po prostu nie wiedzieć, co (umiejętność, przedmiot itp.) do czego służy. Tak czy inaczej jednak - wszystko dotyczące questów znajduje się w rozdziałach.

Po czwarte - zapisuj grę. To naprawdę bardzo się przydaje.

Walka

Walka zajmuje w Icewind Dale II główną rolę. A ponieważ przeciwnicy są bardzo do siebie podobni, kierując się poniższymi zasadami nie masz szans na przegraną (no - chyba, że z Czarnym Smokiem lub w finałowej walce).

Wrogów można podzielić na trzy grupy. Walczący w zwarciu, łucznicy i rzucający czary. Podczas każdej potyczki z grupą wrogów (zazwyczaj wszystkie trzy rodzaje) wojownikami zaatakuj wojowników przeciwnika. Łucznikami - magów (są słabi i kilka celnych strzałów powinno ich zdjąć, celne strzały przerywają poza tym rzucane zaklęcia, a te zazwyczaj nie mają miłych efektów), natomiast magami - łuczników (kilku stojących w grupie wrogich łuczników na pewno nie oprze się Ognistej Kuli lub dwóm).

Korzystaj też z tego, że wrogowie atakują pierwszą zobaczoną istotę (dlatego najlepiej wysuwaj na początek drużyny albo kogoś wytrzymałego, albo szybkiego - najlepiej z Butami Szybkości) oraz z tego, iż do niektórych zaklęć nie trzeba widzieć wroga, by go trafić (np. Ognista Kula). Walcząc z magami uważaj na czary, które unieruchamiają twoje postacie. Są one różne: Groza, Unieruchomienie Osoby, Bluźnierstwo, Dominacja itp., ale efekt jest ten sam - nie możesz sterować postacią. Nie dopuść, aby twoja postać pod wpływem zaklęcia Dominacja (jej kółko staje się czerwone) została zaatakowana przez inną postać.

Icewind Dale II

27 sierpnia 2002

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2010-08-19
19:42

zanonimizowany644892 Legionista

Witam! Chciałbym pogra w tą grę przez internet z kimś ale nie mam nikogo znajomego kto w tą grę gra także jakby ktoś chciał przez internet w to pogra piszcie na moje gadu 10027045 ;] dziękuje i pozdrawiam ;]

Komentarz: zanonimizowany644892

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl