Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 10-16 Rozdział 1

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

10.Człowiek z opaską na oku

Zadanie zleca: Greg. [TK 6] Greg prosi Cię o pomoc w dostaniu się do miasta. Daj mu ubranie farmera, a w tym przebraniu będzie mógł spokojnie ominąć strażników. Dostaniesz od niego za to 50 sztuk złota. Później spotkasz Grega przy gospodzie "Martwa Harpia". Zaoferuj mu swoją pomoc i daj pieniądze. Nie przyjmie ich, tylko poprosi Cię o pomoc w wykopaniu jego sakiewki z jaskini. Zrób to, a zleci Ci kolejne zadanie, czyli odnalezienie pozostałych zakopanych skarbów. Pierwszy z nich znajduje się na wysepce na jeziorze z dwoma wodospadami, drugi - na pastwisku za farmą Bengara, trzeci - obok wejścia do przełęczy w pobliżu wodospadów, czwarty - w jarze pod schodami, które prowadzą na pola Onara i Bengara (wszystkie miejsca zaznaczyłam na mapie). Gdy je odnajdziesz, odnieś je Gregowi, który czeka na Ciebie na skrzyżowaniu między polami. Później będziesz mógł liczyć na jego pomoc (quest 13).

1 - Zadania 10-16 | Rozdział I | Gothic II: Noc Kruka - Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry

 

11.Wodny Krąg

Zadanie zleca: Vatras. [K 8] Tylko Mag Wody może wprowadzić kogoś do Wodnego Kręgu. Vatras pozwoli Ci do niego wstąpić dopiero, gdy rozwiążesz zagadkę zaginionych ludzi (quest 13) i dostaniesz się do górnego miasta do Lorda Hagena (quest 14). Vatras poleci Ci również oddanie ornamentu Laresowi, którego znajdziesz w porcie. W drugim rozdziale, po wykonaniu zadań zleconych przez Vatrasa, dostaniesz od niego pierścień Wody, który musisz założyć, żeby inni członkowie Wodnego Kręgu mogli Cię rozpoznać. Udaj się na spotkanie Kręgu do gospody "Martwa Harpia" - dostaniesz zbroję oraz pikę. Zbroi Wodnego Kręgu nie możesz nosić w mieście, ani w miejscach publicznych.

 

12.Magowie Wody

Zadanie zleca: Vatras. [K 8] Magowie Wody badają ruiny starożytnej kultury na północny wschód od Khorinis. Aby dołączyć do ich ekspedycji, musisz zostać członkiem Wodnego Kręgu (quest 11). W drugim rozdziale, gdy zostaniesz przyjęty do Wodnego Kręgu, idź do Laresa - zaprowadzi Cię do Saturasa, któremu oddasz ornament od Vatrasa. Magowie poproszą Cię o odnalezienie wszystkich ornamentów (quest 98), a później za pomocą utworzonego z nich pierścienia, uruchomisz portal - przejście do Zapomnianej Doliny Budowniczych (szczegółowy opis znajdziesz w rozdziale drugim).

 

13.Gdzie są zaginieni ludzie

Zadanie zleca: Vatras. [K 8] Wielu mieszkańców Khorinis znikło, najwięcej w porcie. Zapytaj Hakona - kupca z targowiska, stolarza Thorbena, rybaka Farima, farmera Akila, Bengara, Coragona, handlarza rybami Halvora, Garvella, Nadję, Corda. Udzielą Ci informacji o zaginionych ludziach (quest 26). Później dowiesz się od Elvricha i Skipa, że to bandyci Dextera porywają ludzi, a piraci są z nimi w zmowie. Idź do obozu bandytów, porozmawiaj z Dexterem, a później go zabij. Jeżeli wykonałeś zadanie 10 pomoże Ci w tym Greg. Przeszukaj Dextera, znajdziesz przy nim list od jego szefa Kruka, na którego zlecenie bandyci porywali mieszkańców Khorinis. Nie zaszkodzi, oczywiście, opróżnić kufrów - u Dextera (kombinacja: LPLPP) oraz w chacie obok mostu (LPLPPPL). Idź do Vatrasa i daj mu ten list.

 

14.Dostać się do górnego miasta

Zadanie zleca: np. Lothar. [K 1] Aby dostać się do górnego miasta, musisz stać się obywatelem Khorinis. Obywatelem miasta może zostać osoba, która posiada jakąś pracę. Zatem musisz przyjąć się na czeladnika u jednego z mistrzów (quest 24). Do Lorda Hagena natomiast może się dostać tylko osoba należąca do jednej z trzech gildii: Magów Ognia, strażników miejskich lub najemników. Można też ominąć starania o obywatelstwo, czyli prace u któregoś z mistrzów, wstępując od razu do którejś z gildii (questy 15, 16, 17).

15.Ułatwione przyjęcie do straży

Zadanie zleca: Lares. [K 33] Nie trzeba zostawać czeladnikiem, a co za tym idzie obywatelem miasta, by dostać się do którejś z gildii. Idź porozmawiać z Laresem i zapytaj o pomoc w dostaniu się do straży. Poleci Ci udanie się do Martina, a ten poprosi Cię o przypilnowanie w nocy skrzyń, z których ciągle coś znika oraz o złapanie złodzieja. O północy skieruj się w miejsce, gdzie znajdują się skrzynie, a złapiesz na gorącym uczynku Rangara. Idź do gospody "Pod Kuternogą" i donieś o tym Martinowi. Dostaniesz list polecający do Lorda Andre, dzięki któremu zostaniesz przyjęty do straży bez żadnych dodatkowych zadań.

2 - Zadania 10-16 | Rozdział I | Gothic II: Noc Kruka - Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry

 

16.Ułatwione przyjęcie do klasztoru

Zadanie zleca: Lares. [K 33] Nie musisz najmować się na czeladnika, żeby stać się obywatelem miasta i później móc być przyjętym do którejś z gildii. Porozmawiaj z Laresem i zapytaj o pomoc w dostaniu się do klasztoru. Odeśle Cię do Vatrasa, a ten do Darona. Daronowi gobliny ukradły posążek Innosa - musisz go odzyskać, wówczas Daron pomoże Ci zostać nowicjuszem. Udaj się do gospody "Martwa Harpia" i najlepiej zgódź się pomóc Gregowi (jest to też jedno zadanie z questu 10). Idź z nim do jaskini, zabij gobliny. Przy jednym z czarnych goblinów znajdziesz posążek. Wróć do Darona, a ten poleci Ci odniesienie posażku do klasztoru. Wręczysz posążek Pedrowi przed drzwiami i wstąpisz do klasztoru bez konieczności składania daniny, czyli owcy i 1000 sztuk złota.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-02-05
22:09

zanonimizowany894824 Junior

śmierć18, a więc, żeby ruszyć cokolwiek w twojej sprawie musisz ukończyć zadanie 'Gdzie są zaginieni ludzie?'. Wykonać je możesz, zabijając dawnego skazańca z kolonii, a teraz herszta bandytów Dextera, zabierasz z jego ciała pewną wiadomość, czytasz, dowiadujesz się, że za porwania odpowiedzialny jest dawny magnat Kruk, wszystko... wracasz do Vatrasa i go informujesz... no i najważniejsze, musisz dostarczyć wiadomość Lordowi Hagenowi o swojej głównej misji, czyli dopiero w II rozdziale możesz udać się do Jarkendaru. :)

Komentarz: zanonimizowany894824
2013-11-03
14:35

kuvery Chorąży

Brak w poradniku opisu zadań "Sekstans" i "Sprawa Fernanda".

Komentarz: kuvery
2013-11-13
13:32

kuvery Chorąży

Brak opisu kolejnej króciutkiej misji: "Stara chata Cavalorna" (rozdział drugi-trzeci)

Komentarz: kuvery
2015-02-23
21:35

zanonimizowany934754 Junior

W zadaniu z Okiem Innosa jest błąd ponieważ tam pisze że idziemy zdobyć list do Kapitana Garona
a powinno być do Kapitana Garonda .

Komentarz: zanonimizowany934754
2015-09-15
20:04

zanonimizowany976620 Junior

Czy mógłby ktoś mi pomóc przejść 3 zadqnia próby ognia? Bylbym bardzo wdzieczny ;)

Komentarz: zanonimizowany976620
2015-11-08
13:12

ygyguyguygyutgh Junior

Jak można uwolnić więźniuw z obozu bandytuw. To znaczy co zrobić jak znajdą się w jaskini. Bo ja ciągle pytałem się Patrika a on ciągle
muwił cytuje ,,tak tylko czekamy na odpowiedni moment'' co zrobić żeby ten ,,odpowiedni moment''się stał. Jakiś quest trzeba wykonać ?

Komentarz: ygyguyguygyutgh
2015-11-09
11:47

elathir Legend

elathir

Zabić Bloodwina i dostarczyć jego głowę strażnikowi, który ich pilnuje.

Komentarz: elathir
2017-06-04
16:08

Nekrołuk Pretorianin

Uwaga! Możliwe że odkryłem nieopisane wcześniej zadanie, wykonałem je grając paladynem. W Rozdziale 5 na farmie Akila jeden z jego ludzi Randolph (z zadania Do dna) stwierdza że odstawił alkohol i prosi bezimiennego by, ten przyniósł mu od zielarki Sagitty, lekarstwo na jego bóle głowy z tym związane. Typowa misja typu idź do punktu A, kup przedmiot, wróć do zleceniodawcy. W dzienniku misja nosi tytuł "Brak", jest to potwierdzone na Gothicopedii, (w artykule dotyczącym Randolpha), ale nie mogłem odszukać zadania w żadnym poradniku, więc nie wiem czy ktoś go nie odkrył, czy pominął. Wykonywane w gothicu 2 złota edycja.

Komentarz: Nekrołuk
2022-04-20
14:04

sebapat Chorąży

https://youtu.be/uKSot1QmaBQ i tutaj sposoby na filmiku jak dostać się do Khorinis.

Komentarz: sebapat
2023-05-08
14:01

Kociara Junior

Czy jeśli wstapie do Kręgu wody będę mogła później wstąpić do Klasztoru i zostać Magiem Ognia???

Komentarz: Kociara

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl