Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 1-9 Rozdział 1
Aktualizacja:
Rozdział pierwszy: Zagrożenie
Porozmawiaj z Xardasem, a później przeszukaj jego wieżę. Jeżeli masz dobrą pamięć :-), od razu zauważysz, że jest w niej więcej przedmiotów do zebrania niż w podstawowym Gothicu II. Idź do pomieszczenia z kominkiem, użyj prawie niewidocznego przycisku (wysunięta cegła z prawej strony kominka), a otworzy się wielka metalowa brama na lewo od Xardasa - zabierz rzeczy z kufra. Udaj się na górę i przeczytaj księgi. Gdy już zbierzesz wszystkie przedmioty, wyjdź z wieży i skieruj się na ścieżkę. Najpierw udaj się nad jezioro, które znajduje się po lewej stronie. Przeszukaj lewy brzeg, a znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów, następnie wejdź do tunelu po prawej stronie jeziora. Zabij gobliny i młode polne bestie, a gdy wyjdziesz z tunelu - skieruj się do doliny. Spotkasz tam swojego starego znajomego Lestera (quest 2), poleć mu, żeby udał się na rozmowę do Xardasa. Potem wróć z powrotem na ścieżkę i idź dalej. Spotkasz kolejnego znajomego - Cavalorna. Pomożesz mu zabić bandytów, ale jeszcze nie w tej chwili. Najpierw idź i sam rozpraw się z jednym z nich, stojącym przy schodach. Wróć do Cavalorna i udajcie się razem do kryjówki bandytów (quest 3). W drodze do miasta trafisz na farmę Lobarta (questy 4-9), spotkasz też Grega i Canthara. Gdy już znajdziesz się w Khorinis, najważniejszą sprawą jest dostanie się do górnego miasta przed oblicze Lorada Hagena (quest 14). Najpierw jednak musisz zostać szanowanym obywatelem, co oznacza konieczność zdobycia obywatelstwa, a później przystąpienie do jednej z potężnych gildii - Magów Ognia, najemników lub strażników miejskich. Gdy obierzesz którąś z dróg - nowicjusza, strażnika czy najemnika Twoja decyzja będzie nieodwołalna. Aby zostać obywatelem Khorinis musisz nająć się na czeladnika u jednego z mistrzów (quest 24). Istnieje też łatwy sposób ominięcia starań o obywatelstwo i od razu przystąpienie do którejś z gildii (questy 15 - 17). Kolejnym ważnym zadaniem w tym rozdziale będzie rozwiązanie zagadki zaginionych ludzi (quest 13). Dzięki temu będziesz mógł w rozdziale drugim dołączyć do Wodnego Kręgu (quest 11) oraz do ekspedycji Magów Wody (quest 12). W tym rozdziale będziesz miał też możliwość rozprawienia się z gildią złodziei lub możliwość przyłączenia się do niej (opis znajdziesz w queście 44). Rozdział pierwszy kończy się w momencie, gdy dostaniesz się do Lorda Hagena i przyjmiesz od niego zadanie (quest 93).
1.Oko Innosa
Zadanie zleca: Xardas. [TK 1] Xardas poleca Ci przekonanie paladynów, aby oddali w Twoje ręce potężny artefakt, czyli Oko Innosa. W tym celu w rozdziale pierwszym musisz dostać się do Lorda Hagena, w drugim - zdobyć list od Kapitana Garona, a w trzecim - dostarczyć list Lordowi Hagenowi i udać się do klasztoru po artefakt. Tam dowiesz się, że Oko Innosa zostało skradzione i będziesz musiał wyruszyć w pogoń za złodziejem. Idąc tropem złodzieja dopadniesz poszukiwaczy, którzy zdołali akurat zniszczyć artefakt. Będziesz musiał go naprawić, a dokładny opis, jak to zrobić, znajdziesz we wstępie do rozdziału trzeciego.
2.Zioła dla Constantina
Zadanie zleca: Lester. [TK 3] Zbierz 10 roślin tego samego rodzaju, będziesz mógł powiedzieć strażnikom, że przynosisz je dla alchemika Constantina i zostaniesz bez problemu wpuszczony do miasta.
3.Bandyci Cavalorna Zadanie zleca: Cavalorn. [TK 4] Cavalorn prosi Cię o pomoc w zabiciu bandytów. Gdy to zrobisz, Cavalorn da Ci wiadomość, którą masz przekazać Vatrasowi w Khorinis. Nie czytaj jej, bo za dostarczenie otwartej wiadomość dostaniesz od Vatrasa o wiele mniej punktów doświadczenia. Oczywiście istnieje banalnie łatwy sposób, żeby zaspokoić swoją ciekawość - po prostu najpierw zapisz stan gry, przeczytaj list i z powrotem wczytaj poprzedni zapis. | ![]() |
4.Jak się dostać do miasta Khorinis
Zadanie zleca: np. Maleth. [TK 5] Do miasta można się dostać na cztery sposoby. Można powiedzieć, że przynosi się zioła dla Constantina (quest 2). Można podać się za pracownika farmy, który potrzebuje pomocy kowala - jednak wtedy trzeba wyglądać jak farmer, więc nie wolno pomagać Gregowi (quest 10). Można skorzystać z glejtu, który proponuje nam Canthar - później za to trzeba będzie mu wyświadczyć pewną przysługę (quest 29). Albo po prostu zapłacić strażnikom 100 sztuk złota.
5.Ubiór roboczy Lobarta
Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Farmer Lobart może sprzedać Ci ubranie robocze. Początkowo będzie żądał za nie 70 sztuk złota, ale obniży cenę, gdy wykonasz kilka prac na jego farmie (questy 6-9). Można zbić cenę maksymalnie do 30 sztuk złota.
6.Zebrać rzepę z pola
Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Zbierz rzepę rosnącą na polu po prawej stronie i odnieś ją Lobartowi, który poprosi Cię o następną przysługę (quest 7).
7.Zanieść rzepy Hildzie
Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Po prostu masz zanieść zebraną rzepę Hildzie, która poprosi Cię o kolejną przysługę (quest 8).
8.Patelnia dla Hildy
Zadanie zleca: Hilda. [TK 5] Hilda poprosi Cię, abyś kupił dla niej u Canthara patelnię. Da Ci na to 20 sztuk złota. Po wykonaniu zadania, możesz liczyć raz dziennie na posiłek u niej.
9.Za butelkę wina
Zadanie zleca: Vino. [TK 5] Vino powie Lobartowi, że mu pomogłeś, pod warunkiem, że dostanie wino. Powinieneś już mieć przy sobie butelkę, którą dostałeś od Maletha. Jeżeli jednak nie masz, to możesz po prostu kupić u Canthara.
0
- Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry
- Gothic 2: Noc Kruka - poradnik do gry
- Gothic 2 Noc Kruka: Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 1-9 Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 10-16 Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 17-26 Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 27-38 Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 39-48 Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 49-61 Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 62-77 Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Zadania 78-94 Rozdział 1
- Gothic 2 Noc Kruka: Rozdział 1
- Gothic 2: Noc Kruka - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany894824 Junior
śmierć18, a więc, żeby ruszyć cokolwiek w twojej sprawie musisz ukończyć zadanie 'Gdzie są zaginieni ludzie?'. Wykonać je możesz, zabijając dawnego skazańca z kolonii, a teraz herszta bandytów Dextera, zabierasz z jego ciała pewną wiadomość, czytasz, dowiadujesz się, że za porwania odpowiedzialny jest dawny magnat Kruk, wszystko... wracasz do Vatrasa i go informujesz... no i najważniejsze, musisz dostarczyć wiadomość Lordowi Hagenowi o swojej głównej misji, czyli dopiero w II rozdziale możesz udać się do Jarkendaru. :)
kuvery Chorąży
Brak w poradniku opisu zadań "Sekstans" i "Sprawa Fernanda".
kuvery Chorąży
Brak opisu kolejnej króciutkiej misji: "Stara chata Cavalorna" (rozdział drugi-trzeci)
zanonimizowany934754 Junior
W zadaniu z Okiem Innosa jest błąd ponieważ tam pisze że idziemy zdobyć list do Kapitana Garona
a powinno być do Kapitana Garonda .
zanonimizowany976620 Junior
Czy mógłby ktoś mi pomóc przejść 3 zadqnia próby ognia? Bylbym bardzo wdzieczny ;)
ygyguyguygyutgh Junior
Jak można uwolnić więźniuw z obozu bandytuw. To znaczy co zrobić jak znajdą się w jaskini. Bo ja ciągle pytałem się Patrika a on ciągle
muwił cytuje ,,tak tylko czekamy na odpowiedni moment'' co zrobić żeby ten ,,odpowiedni moment''się stał. Jakiś quest trzeba wykonać ?
elathir Legend
Zabić Bloodwina i dostarczyć jego głowę strażnikowi, który ich pilnuje.
Nekrołuk Pretorianin
Uwaga! Możliwe że odkryłem nieopisane wcześniej zadanie, wykonałem je grając paladynem. W Rozdziale 5 na farmie Akila jeden z jego ludzi Randolph (z zadania Do dna) stwierdza że odstawił alkohol i prosi bezimiennego by, ten przyniósł mu od zielarki Sagitty, lekarstwo na jego bóle głowy z tym związane. Typowa misja typu idź do punktu A, kup przedmiot, wróć do zleceniodawcy. W dzienniku misja nosi tytuł "Brak", jest to potwierdzone na Gothicopedii, (w artykule dotyczącym Randolpha), ale nie mogłem odszukać zadania w żadnym poradniku, więc nie wiem czy ktoś go nie odkrył, czy pominął. Wykonywane w gothicu 2 złota edycja.
sebapat Chorąży
https://youtu.be/uKSot1QmaBQ i tutaj sposoby na filmiku jak dostać się do Khorinis.
Kociara Junior
Czy jeśli wstapie do Kręgu wody będę mogła później wstąpić do Klasztoru i zostać Magiem Ognia???
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

