Europa Universalis 3: Najemnicy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Najemnicy

Oddziały najemne to dość desperackie rozwiązanie.

  1. Po pierwsze ich wynajęcie kosztuje coraz więcej wraz z każdym kolejnym oddziałem. Koszty ich zatrudnienia mogą błyskawicznie wyczerpać nawet całkiem niezłe oszczędności.
  2. Po drugie - są znacznie droższe w utrzymaniu niż nasze narodowe oddziały.
  3. Po trzecie - w przypadku unowocześniania naszych armii, odziały najemne nie zmieniają się w ogóle, do końca swojej służby korzystając z wyposażenia z jakim ich wynajęliśmy.

Mają jednak dwie bardzo duże zalety:

  1. Po pierwsze są dostępni od razu - zakupiony oddział pojawia się na mapie w chwili gdy za niego zapłacimy, nie ma więc konieczności czekania kilkudziesięciu dni aż zostanie zwerbowany. Nie znaczy to jednak, że najemnicy wchodzą do gry od razu z maksymalnym poziomem morale - podobnie jak konwencjonalne oddziały potrzebują czasu nim osiągną poziom który pozwoli im na walkę na froncie.
  2. Po drugie - można ich powoływać w pełnym składzie nawet gdy nasz limit siły ludzkiej wynosi zero. Najemnicy są czerpani ze specjalnej puli, dostępnych w danym regionie oddziałów - jest więc możliwe też iż gdy powołamy ich dostatecznie dużo pod broń to i ta pula się wyczerpie. Szczerze mówiąc zazwyczaj dużo wcześniej wyczerpią się nasze możliwości finansowe i po prostu zabraknie nam złota na powołanie kolejnych regimentów.

Na koniec warto dodać jeszcze jedną ważna informację - wszelkie straty najemnicy odtwarzają w ten sam sposób w jaki robią to nasze oddziały. W sytuacji więc gdy nie mamy już ludzi, których można powołać pod broń, nawet najemnicy nie będą prawdopodobnie w stanie uzyskać pełnego stanu osobowego swoich regimentów. Co dodatkowo irytujące odziały najemne otrzymują uzupełnienia przed naszymi narodowymi!

Z tych względów najemników należy powoływać tylko wtedy gdy nie mamy innego wyjścia i po zakończeniu konfliktu rozwiązywać ich oddziały. Pozbywanie się najemników jest jednak nieco ryzykowne.

W sytuacji gdy są oni jedynie uzupełnieniem naszych sił zbrojnych nie musimy tego robić w pierwszej kolejności, choć gdy nie przewidujemy w najbliższym czasie konfliktu zbrojnego, nie ma potrzeby wydawać na nich bez sensu pieniędzy - w takiej sytuacji najlepiej rozwiązać wszystkie najemnicze oddziały.

Gdy jednak większość naszej armii to najemnicy należy ich rozwiązać sukcesywnie. Zwolnienie ich wszystkich ze służby od razu doprowadzi do tego, że nagle zostaniemy bez żadnych armii - co uczyni nas wyjątkowo łakomym kąskiem dla większości z sąsiadów. Oddziały najemne powinniśmy więc zwalniać powoli - tak aby wciąż być w stanie obronić nasze terytorium przed nieprzyjacielem.

I ostatnia rada dotycząca najemników - zawsze (nawet w trakcie wojny) likwidujemy te regimenty najemników które osiągnęły zerową liczebność. Nie stanowią one dla nas co prawda żadnego obciążenia finansowego (dopóki nie zaczną regenerować swoich strat), ale niepotrzebnie będą tylko odbierać rekrutów pozostałym oddziałom.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2007-04-21
09:17

Ralion Generał

Ralion
👍

Poradnik dobry ale nie rewelacyjny. Brakuje dokładniejszego omówienia polityki wewnętrznej i znaczenia poszczególnych suwaków (w praktyce) oraz rodzajów ulepszeń/budynków, które mozemy wybudowac w prowincji.
Ale nie jest źle :-)

Komentarz: Ralion
2007-04-21
09:40

Miniu Senator

Miniu

Patron sztuki jest jedna z najlepszych idei w grze jesli gramy malo agresywnie. Odblokowuje on sporo pozytywnych eventow miedzy innymi jeden dajacy manufakture za 500 monet i zwiekszajacy o +1 stabilnosc

Komentarz: Miniu
2012-10-22
10:10

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Poradnik prestał być aktualny juz po 2 pierwszych dodatkach, obecnie po Divine Wind + HTTT po prostu zawiera fałszywe informacje. Zmieniły sie ustroje (doszła republika rewolucyjna i cesarstwo), zmieniły sie wymagania ustrojowe i współzależnosci miedzy nimi (np. dyktatura republikańska nie daje juz dostępu do mariaży), Kompletnie przebudowano doktryny Np Rada Gabinetowa to -1 rocznie do niesławy a nie +1 do prestiżu, niegdyś nieuzyteczne doltryny stały sie potężne np Boska Supremacja. Mało tego, śladowe niegdys eventy sa uzaleznione obecnie od doktryn i zatrudnionych doradców, pojawiła sie ogromna rodzina poddoktryn np rozszerzona biurokracja. Zresztą lista zmian jest przeogromna.

Niniejszy podrecznik, jak wiele innych, ze wzgledu na praktykę ich nieudoskonalania i nieudostepnianie ich do moderowania przez graczy stał się zwykła emakulaturą a jego ewentualny zakup strata pieniedzy - można tu rozważyć wystąpienie o zwrot pieniedzy za przeterminowany towar.

Komentarz: Mr.Kalgan
2013-04-15
22:52

zanonimizowany772829 Legionista

Przede wszystkim poradnik przestarzały. Nie adekwatny do najnowszej wersji EU III Divine Wind

Komentarz: zanonimizowany772829
2013-11-23
17:28

zanonimizowany940876 Junior

ej,jak budować statki plemionami,gram plemieniem creek i nie wiem jak dopłynąć do europy (umiem tworzyć konkwistatorów i odkrywców)

Komentarz: zanonimizowany940876

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl