Europa Universalis 3: Budżet miesięczny - dochody
Aktualizacja:
Budżet miesięczny - dochody
Nasze dochody pochodzą z 4 głównych źródeł:
Podatki - ich wysokość zależy od liczebności ludności w danej prowincji, jej kultury i religii (patrz wyżej) oraz poziomu naszej stabilności. Pewne budynki (Urząd celny, Konstabl) podnoszą dochody w tej dziedzinie. Zazwyczaj przychody z tego tytułu do większość naszych dochodów.
Produkcja - każda prowincja wytwarza pewne dobra. Nasz poziom cechy produkcja uzależniony od efektu badań w dziedzinie produkcja i przez odpowiedni dobór Doktryn, ustawień polityki wewnętrznej i religii, określa jak dużo zysków ze sprzedaży tego dobra trafia do naszego budżetu.
Handel - zysk przynoszony przez kupców umieszczonych w Ośrodkach handlu. Jego wartość zależy od tego ilu i jak dobrze mamy rozstawionych kupców (więcej o tym w rozdziale Handel). W przypadku gier w których koncentrujemy się na handlu dochody w tej pozycji mogą wynosić więcej niż łączne dochody z podatków i produkcji. W państwach o niskiej skuteczności handlu mogą być nawet równe zeru.
Kopalnie złota - w przypadku gdy posiadamy prowincje z kopalniami złota, tutaj będą zyski jakie czerpiemy z ich eksploatacji. O ile poziom tych zysków jest w zasadzie niezależny od większości czynników wpływających na pozostałe elementy dochodu ma jedną wadę - zwiększa inflację. Poziom w jakim wydobywane złoto wpływa na naszą inflację zależy od stosunku zysku z kopalni do pozostałych źródeł dochodów. Innymi słowy, jeżeli złoto z kopalń to 10% naszego zysku to nie mamy się czym martwić. Jeżeli to 50% to mamy problem.
0
Komentarze czytelników
Ralion Generał
Poradnik dobry ale nie rewelacyjny. Brakuje dokładniejszego omówienia polityki wewnętrznej i znaczenia poszczególnych suwaków (w praktyce) oraz rodzajów ulepszeń/budynków, które mozemy wybudowac w prowincji.
Ale nie jest źle :-)
Miniu Senator
Patron sztuki jest jedna z najlepszych idei w grze jesli gramy malo agresywnie. Odblokowuje on sporo pozytywnych eventow miedzy innymi jeden dajacy manufakture za 500 monet i zwiekszajacy o +1 stabilnosc
Mr.Kalgan Legend
Poradnik prestał być aktualny juz po 2 pierwszych dodatkach, obecnie po Divine Wind + HTTT po prostu zawiera fałszywe informacje. Zmieniły sie ustroje (doszła republika rewolucyjna i cesarstwo), zmieniły sie wymagania ustrojowe i współzależnosci miedzy nimi (np. dyktatura republikańska nie daje juz dostępu do mariaży), Kompletnie przebudowano doktryny Np Rada Gabinetowa to -1 rocznie do niesławy a nie +1 do prestiżu, niegdyś nieuzyteczne doltryny stały sie potężne np Boska Supremacja. Mało tego, śladowe niegdys eventy sa uzaleznione obecnie od doktryn i zatrudnionych doradców, pojawiła sie ogromna rodzina poddoktryn np rozszerzona biurokracja. Zresztą lista zmian jest przeogromna.
Niniejszy podrecznik, jak wiele innych, ze wzgledu na praktykę ich nieudoskonalania i nieudostepnianie ich do moderowania przez graczy stał się zwykła emakulaturą a jego ewentualny zakup strata pieniedzy - można tu rozważyć wystąpienie o zwrot pieniedzy za przeterminowany towar.
zanonimizowany772829 Legionista
Przede wszystkim poradnik przestarzały. Nie adekwatny do najnowszej wersji EU III Divine Wind
zanonimizowany940876 Junior
ej,jak budować statki plemionami,gram plemieniem creek i nie wiem jak dopłynąć do europy (umiem tworzyć konkwistatorów i odkrywców)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
