Europa Universalis 3: Koniec wojny - negocjacje pokojowe

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Koniec wojny - negocjacje pokojowe

Niezależnie od wyniku działań wojennych, wcześniej czy później będziemy musieli zasiąść z nieprzyjacielem do stołu rokowań. Gra określa za pomocą procentowego wskaźnika wynik działań wojennych - co w zamyśle ma być pomocne w określeniu czy dana propozycja pokojowa jest dla naszego przeciwnika do przyjęcia.

Niestety ten wskaźnik nie jest zbyt precyzyjny - Koniec wojny - negocjacje pokojowe | Na zakończenie | Europa Universalis III - Europa Universalis III - poradnik do gry

Niestety ten wskaźnik nie jest zbyt precyzyjny. AI wielokrotnie nie będzie chciała się zgodzić na warunki o sumarycznej wartości bardziej dla niej korzystnej niż wynik wojny. Czasem będzie to pewnie dlatego, iż komputer będzie oceniał że taki wynik jest jedynie chwilowo niekorzystny dla niego (a właśnie rozpoczął kontrofensywę), innymi razy - z uporem maniaka będzie odrzucał nawet dość hojne propozycje pokoju licząc najwyraźniej na cud.

Mimo wielu nielogiczności w zachowaniach się naszych komputerowych przeciwników można zauważyć szereg dość przydatnych zależności

  1. Gdy właśnie zadaliśmy komputerowi miażdżącą klęskę, ale wciąż ma sojuszników którzy prowadzą z nami działania wojenne będzie znacznie bardziej uparty niż gdy zostanie sam, lub jego sojusznicy również zostaną rozbici. Z tego względu gdy tylko jest to możliwe warto rozbijać walczące z nami sojusze zawierając separatystyczne pokoje ze słabszymi członkami sojuszu nim zaczniemy rozmawiać z przywódcą.
  2. Do zmuszenia komputera do pełnej uległości potrzeba nie tylko zając większość (idealnie wszystkie) prowincji, które do niego należą, ale trzeba też zadać śmiertelne ciosy jego armii - tak aby nie miał żadnej nadziei na zmianę sytuacji.
  3. Różnica między wynikiem wojny na 99% i 100% może być sporo większa niż miedzy 0% a 99%. Wynik 100% mamy osiągnięty w zasadzie wyłącznie w sytuacji gdy wszystkie armie wroga zostały rozbite a my kontrolujemy 100% jego terytorium. Wtedy jest możliwe uzyskanie wyników negocjacji o wartości powyżej 100%. Rekordowo udało mi się uzyskać ponad 260%. 150% można uznać za bardzo prawdopodobne.
  4. Bardzo przydatnym osiągnięciem działań wojennych jest zmuszenie wroga do hołdu lennego. Wasalizacja zmusi go oddawania nam połowy jego dochodów i w przypadku mniejszych państw otworzy przed nami szanse na dyplomatyczną aneksję. W przypadku dużych państw dostaniemy sporą część jego dochodów, nie plącąc jednocześnie ceny za powiększenie naszego terytorium. Oczywiście pamiętajmy że lojalność takiego wasala jest bardzo ograniczona.
  5. Militarna aneksja wrogiego państwa jest dobrym rozwiązaniem w sytuacji gdy zależy nam na jego stołecznej prowincji a sama nacja zbyt wiele razy nam bruździła. W pozostałych sytuacjach lepsza jest jego wasalizacja (szczególnie jeśli jest to państwo zarabiające sporo na handlu) i późniejsza ewentualna aneksja dyplomatyczna (co oczywiście będzie wymagało wielu dukatów łapówek)
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2007-04-21
09:17

Ralion Generał

Ralion
👍

Poradnik dobry ale nie rewelacyjny. Brakuje dokładniejszego omówienia polityki wewnętrznej i znaczenia poszczególnych suwaków (w praktyce) oraz rodzajów ulepszeń/budynków, które mozemy wybudowac w prowincji.
Ale nie jest źle :-)

Komentarz: Ralion
2007-04-21
09:40

Miniu Senator

Miniu

Patron sztuki jest jedna z najlepszych idei w grze jesli gramy malo agresywnie. Odblokowuje on sporo pozytywnych eventow miedzy innymi jeden dajacy manufakture za 500 monet i zwiekszajacy o +1 stabilnosc

Komentarz: Miniu
2012-10-22
10:10

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Poradnik prestał być aktualny juz po 2 pierwszych dodatkach, obecnie po Divine Wind + HTTT po prostu zawiera fałszywe informacje. Zmieniły sie ustroje (doszła republika rewolucyjna i cesarstwo), zmieniły sie wymagania ustrojowe i współzależnosci miedzy nimi (np. dyktatura republikańska nie daje juz dostępu do mariaży), Kompletnie przebudowano doktryny Np Rada Gabinetowa to -1 rocznie do niesławy a nie +1 do prestiżu, niegdyś nieuzyteczne doltryny stały sie potężne np Boska Supremacja. Mało tego, śladowe niegdys eventy sa uzaleznione obecnie od doktryn i zatrudnionych doradców, pojawiła sie ogromna rodzina poddoktryn np rozszerzona biurokracja. Zresztą lista zmian jest przeogromna.

Niniejszy podrecznik, jak wiele innych, ze wzgledu na praktykę ich nieudoskonalania i nieudostepnianie ich do moderowania przez graczy stał się zwykła emakulaturą a jego ewentualny zakup strata pieniedzy - można tu rozważyć wystąpienie o zwrot pieniedzy za przeterminowany towar.

Komentarz: Mr.Kalgan
2013-04-15
22:52

zanonimizowany772829 Legionista

Przede wszystkim poradnik przestarzały. Nie adekwatny do najnowszej wersji EU III Divine Wind

Komentarz: zanonimizowany772829
2013-11-23
17:28

zanonimizowany940876 Junior

ej,jak budować statki plemionami,gram plemieniem creek i nie wiem jak dopłynąć do europy (umiem tworzyć konkwistatorów i odkrywców)

Komentarz: zanonimizowany940876

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl