Dreamfall: Wciąż w niebezpieczeństwie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wciąż w niebezpieczeństwie

Cokolwiek mam zrobić... Zrobię to...

Zoe wychodząc z lotniska w Wati City, odbiera kolejny telefon od Liv. Tym razem zakłócenia w zasadzie uniemożliwiają rozmowę. Do dziewczyny dociera jedynie, że przyjaciółka pracuje nad odszyfrowaniem nazwiska drugiego kontaktu Rezy, a ona powinna w tym czasie dostać się do kompleksu korporacyjnego.

Rozejrzawszy się dookoła, stwierdza, że dotrzeć na drugą stronę kanionu, może tylko kursującą do muzeum kolejką linową, gdyż przejście na dole jest zablokowane (prawdopodobnie służy tylko pracownikom). W automacie obok wejścia do portu kupuje gumę (za pośrednictwem komórki) i rozpakowawszy ją, znajduje w środku naklejkę. Gdy jednak w drugim próbuje nabyć bilet, okazuje się, że jest on nieczynny, na dodatek kasa jest zamknięta.

Zastanawiając się, jak rozwiązać ten problem, dziewczyna wchodzi na górę i tam wdaje się w pogawędkę z czekającym na narzeczoną młodym mężczyzną. W zależności od tego, jak w imieniu Zoe poprowadzisz rozmowę, Kenji uszczęśliwiony widokiem Yuriko i wdzięczny za rady wręczy naszej bohaterce ich bilety lub odejdzie, wrzucając do kosza przedarty na pół blankiet. W pierwszym wypadku dziewczyna ma kłopot z głowy, na dodatek może pomóc małej Riko, marznącej na ławce w oczekiwaniu na powrót babci z muzeum. W drugim (zdecydowanie większe prawdopodobieństwo), musi szybko wyciągnąć oba kawałki biletu z kosza (śmieci są automatycznie spalane co jakiś czas), skleić je przy pomocy naklejki z gumy i niestety, będąc w posiadaniu tylko jednego biletu, pozostawić zasmuconą Riko na ławce. Tak czy siak, Zoe zaprezentowawszy swą przepustkę do muzeum czytnikowi, wsiada do wagonika i rusza na spotkanie z WATIcorp i jej tajemnicami.

1 - Wciąż w niebezpieczeństwie | Rozdział 5 - Alchera - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Po wyjściu z kolejki łapie ją kolejny telefon od Liv - Wciąż w niebezpieczeństwie | Rozdział 5 - Alchera - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Po wyjściu z kolejki łapie ją kolejny telefon od Liv. Przyjaciółka, aby mogły porozmawiać (wciąż zakłócenia), ryzykuje, wchodząc na tajny kanał Oka. Podaje jej nazwisko mężczyzny, którego Zoe musi odnaleźć. To Damien Cavanaugh, pracujący prawdopodobnie w dziale oprogramowania. Ze względu na osłony korporacji od tej pory dziewczyny umawiają się na w kontakt sms-owy.

W muzeum nasza bohaterka jest świadkiem karcenia małego Hiro z powodu prób nadmiernego zaprzyjaźniania się z eksponatami. Mimo to, sama nie może się oprzeć i wywołuje alarm przy jednym z robotów. Z krótkiej rozmowy ze strażnikiem, dowiaduje się, że zdarzały się już wypadki uruchomienia eksponatów przez zwiedzających. Obejrzawszy to i owo, stwierdza, że na końcu pomieszczenia znajdują się drzwi do dalszej części budynku, niestety, są chronione przez skaner biometryczny i próba ich otwarcia kończy się interwencją strażnika. Zoe wysyła wiadomość Liv i natychmiast otrzymuje odpowiedź. Przyjaciółka przesyła jej program umożliwiający złamanie blokady. Podaje jej także namiary na Damiena.

W tym momencie do sali wbiega Riko i wszczyna kłótnię z bratem. Podpuszczony przez nią chłopiec wskakuje do gabloty i włącza robota, a Zoe korzystając z powstałego zamieszania, przenika przez strzeżone drzwi, oczywiście uprzednio rozkodowawszy je przy pomocy komórki (tradycyjna łamigłówka).

To możliwość dostępna dla tych, którym chciało się wysilić w rozmowie z Kenjim i dzięki temu Riko znalazła się w muzeum. Pozostali mają o tyle gorzej, że muszą postarać się samodzielnie odwrócić uwagę krążącego po sali służbisty, a dokładniej - pomóc Zoe namówić na to nadpobudliwego malca... Niestety, chłopczyk jest tak nieśmiały, że dopiero przekupienie go gumą do żucia pozwala nawiązać z nim kontakt, a wtedy niewiele już trzeba, by skłonić go do psoty.

2 - Wciąż w niebezpieczeństwie | Rozdział 5 - Alchera - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Zoe znalazłszy się po drugiej stronie drzwi, wchodzi do małego pomieszczenia i zauważa, że jedna z szafek jest otwarta - Wciąż w niebezpieczeństwie | Rozdział 5 - Alchera - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Zoe znalazłszy się po drugiej stronie drzwi, wchodzi do małego pomieszczenia i zauważa, że jedna z szafek jest otwarta. W środku leży kombinezon roboczy, który dziewczyna zakłada. Teraz musi tylko wyczekać moment aż robot sprzątający wróci, otwierając przejście do przewodu wentylacyjnego i wśliznąć się doń. Tak dociera do łącznika z oszklonym dachem prowadzącego do drugiego budynku. Tam przed windą zaczepia ją jedna z pracownic, ale dziewczynie udaje się jakoś wyłgać (mówienie prawdy stanowczo odradzam).

Dojechawszy na właściwe piętro, po przekroczeniu linii poczekalni odbywa bliskie spotkanie z kolejnym, zdecydowanie mniej przyjaznym robotem. Aby go przechytrzyć i bezpiecznie dotrzeć na miejsce, proponuję, kiedy tylko odleci, ruszyć jego śladem, czyli korytarzem w prawo. Za zakrętem schować się za automatem z żywnością i przeczekać aż wykrywacz intruzów minie naszą bohaterkę i zniknie. Teraz trzeba szybciutko biec w lewo i dotarłszy do oszklonych drzwi, przejść przez nie. Gdyby mechaniczny cerber pojawił się przy nich, radzę zawrócić, schować się ponownie i po chwili spróbować raz jeszcze.

Znalazłszy się w pomieszczeniu biurowym, Zoe wchodzi w drugi rząd stanowisk. Jedno z nich jest oświetlone i tam pracuje poszukiwany Damien. Pełna emocji rozmowa tych dwojga przynosi każdemu z nich nowe informacje. Mężczyzna zostaje zaskoczony wiadomością o śmierci koleżanki. Dziewczyna dowiaduje się wreszcie w co została wplątana.

Urządzenie, które kilkakrotnie widziała to Konsola Snów, mająca pojawić się na rynku jako rewelacyjny gadżet rozrywkowy, a naprawdę służyć do wyciągania najskrytszych informacji, prania mózgów i sterowania ludźmi. Oto cała tajemnica " Projektu Alchera". Na dodatek ktoś zainfekował go wirusem (stąd coraz większe zakłócenia przenoszące się na całą Sieć). Obawiając się, do czego to może doprowadzić, Damien i Rio postanowili zwrócić się do kogoś, kto umiejętnie nagłośni sprawę, jednocześnie chroniąc swe źródła informacji. Stąd ich kontakt z Jerycho i "Ręką Która Gryzie".

3 - Wciąż w niebezpieczeństwie | Rozdział 5 - Alchera - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Cavanaugh nie mając innego wyjścia (wspólniczka zginęła, Reza nie daje znaku życia), prosi o pomoc Zoe - Wciąż w niebezpieczeństwie | Rozdział 5 - Alchera - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Cavanaugh nie mając innego wyjścia (wspólniczka zginęła, Reza nie daje znaku życia), prosi o pomoc Zoe. Doprowadza ją do przejścia w głąb korporacji. Dziewczyna ma pół godziny, by zejść na poziom minus pięćdziesiąty ósmy i otworzyć drzwi.

Dotarłszy tam, nasza bohaterka odczekuje kilka minut aż zapali się zielone światło - znak, że Damien wyłączył alarm i wchodzi dalej. Pamięta, że musi uważać na pajęczaki i rozglądać się za panelem umieszczonym na jednej ze ścian. Kieruje się w prawo i mija pierwsze drzwi po lewej - to laboratorium medyczne, drugie drzwi po lewej - to główne laboratorium, wreszcie za nimi na ścianie po prawej znajduje panel. Za pomocą komórki wgrywa weń programy Damiena i w ten sposób odblokowuje drzwi do laboratoriów.

Teraz zawraca, cały czas unikając pajęczaków (trzeba chować się w szybach wentylacyjnych). Dotarłszy pod właściwe drzwi, wchodzi do środka i od razu widzi na stojaku rząd próbówek. Zabiera jedną i umieszcza w niej robaka, po czym kontynuuje wędrówkę w prawo do mijanych, jako pierwsze, drzwi do laboratorium medycznego. Tam wkłada próbówkę do małego skanera biometrycznego (po lewej), a po chwili sama wchodzi do skanera całego ciała (po prawej).

Zgodnie z wytycznymi Cavanaugh, Zoe musi teraz dotrzeć do pokoju ochrony i znaleźć klucz do pomieszczeń rdzenia. Po drodze mija laboratorium cybernetyczne, pełno w nim pajęczaków, a jeden z nich okaże się bardzo przydatny (po lewej). Otwarłszy drzwi do pokoju ochrony, Zoe zawraca i we wspomnianym laboratorium aktywuje jednego ze stworów za pomocą komórki. Zdalnie nim sterując, wysyła go do pokoju ochrony, by wyłączył tam alarm. Najpierw jednak robot musi usmażyć swego krążącego po korytarzu koleżkę, potrzebne jest bowiem jego oprogramowanie. Przy nieuniknionym spotkaniu wrogi automat pada łupem pobratymca (kliknij dwukrotnie LPM, gdy pojawi się symbol pajęczaka). Teraz maszyna likwiduje alarm w pokoju ochrony, stając w tym celu na kwadracie ze swym wizerunkiem (znów użyj LPM).

4 - Wciąż w niebezpieczeństwie | Rozdział 5 - Alchera - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Droga wolna - Wciąż w niebezpieczeństwie | Rozdział 5 - Alchera - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Droga wolna. Zoe biegnie do pokoju ochrony i z kieszeni przewieszonej przez fotel kurtki zabiera klucz. Kolejne drzwi (cały czas w tę samą stronę) prowadzą do pomieszczeń rdzenia. Tu może być bardziej gorąco, gdyż trzeba uważać na ludzi. Otwarłszy wejście do śluzy przy pomocy panelu po prawej, dziewczyna wchodzi do środka. Musi ostrożnie dostać się na drugi poziom, ale przy znajdujących się po obu stronach schodkach stoi akurat oboje naukowców. Zoe cierpliwie czeka, wreszcie zejście po lewej robi się wolne. Dziewczyna zbiega na dół i znalazłszy na ścianie tubę, instaluje w niej robaka. Teraz musi zaczekać na dogodne do ucieczki warunki, niestety, właśnie pani szefowa Gilmore przyszła na inspekcję i gani (delikatnie powiedziane) swych pracowników za brak postępów. Zoe, chcąc nie chcąc, wysłuchuje całego paternoster i zaczyna się nieco denerwować, przeczuwając, że najtrudniejsze dopiero przed nią...

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2007-06-22
15:44

kassiopestka Legionista

kassiopestka

elvirozo, dzieki za swietnego "bez ironii", za rzadko tu ostatnio zagladam, sorki, ale szczesliwie mirencjum wskazal dokladnie ten fragment, o ktory chodzi (thx rowniez)

mam nadzieje, ze dalej poszlo bez zgrzytow :)
pozdrowka wszystkim Dreamfallomaniakom

Komentarz: kassiopestka
2007-06-09
23:24

mirencjum Legend

Spróbuj jakoś inaczej się ustawić, może wtedy pojawi się odpowiednia opcja.

"Po dokładnych oględzinach Zoe zauważa na dole metalową sztabę blokującą koła. Zdejmuje ją i po czterokrotnym pchnięciu udaje jej się dotoczyć kontener dokładnie tam, gdzie chciała."

Komentarz: mirencjum
2007-06-09
23:21

zanonimizowany298186 Junior

hejo, w swoim swietnym (bez ironi,naprawde jest niezly!) poradniku piszesz zeby w rozdziale trzecim usunac blokade z kontenera po czym go przesunac. chwila moment- jak ja usunac?? Zoe mowi caly czas ze blokada, owszem, jest, ale nie pojawia mi sie ZADNA inna opcja, jednym slowem lipa bo nie moge tego za chiny ruszyc...

Komentarz: zanonimizowany298186
2007-01-28
12:04

frer Legend

frer

mirencjum --> Nie dziwię się, bo gra genialna. :)

Komentarz: frer
2007-01-28
12:02

mirencjum Legend

😊

zamienię Splinter Cell Double Agent za tę grę

Komentarz: mirencjum
2007-01-28
11:59

frer Legend

frer

karolcia musisz unikać tego robota tak żeby w ogóle cię nie zauważył jak patroluje okolicę. Wystarczy chować się za rogiem jakiegoś korytarza czy czymkolwiek zasłaniającym widok.

Komentarz: frer
2007-01-28
11:41

zanonimizowany429150 Junior

😐

Jestem w WATcorp w muzeum wjechalam na 4 pietro i sciga mnie robot razacy pradem co mam zrobic pomorzcie

Komentarz: zanonimizowany429150
2007-01-27
17:58

zanonimizowany429150 Junior

jetsem april i musze pojsc do jakiegos rusztowania wdo wiezy jak to zrobic??

Komentarz: zanonimizowany429150
2007-01-26
20:23

zanonimizowany429307 Legionista

Szkoda ze reszta płatna

Komentarz: zanonimizowany429307
2007-01-26
20:14

mirencjum Legend

W poradniku pisze, tylko musisz go wykupić sms-em i mieć dostęp do całego.

Komentarz: mirencjum
2007-01-26
20:01

zanonimizowany429150 Junior

ale tam nic nie pisze jak ten moment przejsc;/

Komentarz: zanonimizowany429150
2007-01-13
12:51

frer Legend

frer
😊

W sumie sam już nie jestem pewien gdzie Zoe się urodziła, ale na pewno mieszkała w Londynie i pewnie tam podłapała akcent. :)
Ja jakbym miał dobry sprzęt to sam bym może spróbował swoich sił w pisaniu poradników. :)

Komentarz: frer
2007-01-13
12:24

kassiopestka Legionista

kassiopestka

Zdaje się, że tam było coś o tym, że w okresie Awarii mieszkali w Londynie, ale... czy mieszkała tam od urodzenia...? Zastrzel mnie, nie pamiętam.
Prawdopodobnie też powrócę do Dreamfall'a, zwłaszcza że w odległej (ale jednak) przyszłości czeka mnie z powodów zawodowych powrót do NP :)

To cudowna praca :) choć nie bez mankamentów :P
Jednym z nich jest np. to, że odkąd piszę nie zdarzyło mi się grać dla przyjemnosci, tzn w grę inną niż ta, nad którę pracuję. Dopsz, jeśli dostajesz fajowe gry, gorzej, gdy robisz poradnik do nudziarstwa :P
Innym... Jeśli chcesz robić tylko to i się z tego utrzymać, to praktycznie walisz w klawiaturę od rana do wieczora, a to średnio zdrowe i po jakimś czasie mocno męczace...

Ale... i tak kocham to, co robię, tak jak przygodówki, a Dreamfall wciąż pozostaje moim nr 1 :)

Komentarz: kassiopestka
2007-01-12
15:58

frer Legend

frer
👍

kassiopestka --> Jestem na 99% pewny, że gdzieś w Dreamfallu była mowa o tym, że Zoe wychowała się w Anglii. Podejrzewam, że do Dreamfalla wrócę, bo to genialna gra, ale na pewno nie przed końcem sesji, więc może dopiero za jakiś miesiąc lub dwa. Tobie radzę spróbować angielskiej wersji, choćby tylko trochę, żeby usłyszeć oryginalną Zoe, bo naprawdę jest super.
Btw pisanie poradników do przygodówek to musi być niezłe zajęcie. Taką pracę to sam bym chciał mieć. ;)

Komentarz: frer
2007-01-12
14:19

kassiopestka Legionista

kassiopestka

Hm... nie pamietam, zeby byla mowa o korzeniach Zoe, ale jej typ urody tudziez miejsce zamieszkania wskazuja na Indie...
proponowalabym Ci, po dluuugim czasie, jesli zechcesz wrocic do Dreamfall'a, sprobowac przejsc go w polskiej wersji. Polonizacja to jedna z lepszych rzeczy, jaka sie przydarzyla temu tytulowi.

Powiem tylko, ze wszyscy wieszaja psy na jednej z przygodowek, a ja testuje wlasnie wersje polska, gdzie - jesli mnie sluch ne myli (musze to sprawdzic, ale raczej - tak), dubbinguja Grochowska wlasnie z mlodym Stuhrem i normalnie mam zajebista zabawe.

bbb lubie ten jej niepewny, urywany sposob mowienia... :) sorki, ale slodkiej Zoe chyba bym ne strawila, ta dziewczyna byla odwazna, myslaca, pelna rozterek... i dzielna, czyli prawdziwa kobieta, a nie jakies tam pitu-pitu :P

Komentarz: kassiopestka
2007-01-05
23:13

frer Legend

frer
👍

piokos --> No na padzie się gra nieźle w DF. Szczerze mówiąc to mi grało się o wiele lepiej niż na klawiaturze (którą odstawiłem po kilku minutach gry).
Co do języka to ja nie wiem jak w PL brzmi, bo grałem w ENG i imho głosy postaci i teksty były tak genialne, że nie potrzebowałem wersji PL i nawet bałbym się zobaczyć tłumaczenia niektórych tekstów jak choćby moja ulubiona rozmowa o WWWA czyli "Wicked Wizards and Witches Anonymous" i leczeniu z chęci władania światem (aż szkoda, że nie mam cytatu). ;)
Jednak podstawową rzeczą jaka naprawdę mnie przykuła do wersji angielskiej to ten słodki angielski akcent Zoe. To naprawdę warto usłyszeć i w końcu pasuje do fabuły, bo Zoe pochodzi z Anglii właśnie o ile pamięć do szczegółów mnie nie myli. :)

Komentarz: frer
2007-01-04
16:21

fan realu madryt i raula Legend

fan realu madryt i raula

przeba byc naprawde dobrym aby przechodzic takie dobre przygodowki.ja bez poranika za chiny ludowe bym tego nie zrobil

Komentarz: fan realu madryt i raula
2007-01-04
16:15

kassiopestka Legionista

kassiopestka

Eee tam... :P
Grochowska jest idealna jako Zoe. Jak glos slodkiej, infantylnej blondynki bedzie pasowal do ciemnowlosej, myslacej i niespecjalnie prostolinijnej dziewczyny? Nie jest seksowny? Moim zdaniem jest zajebiscie seksowny, ale fakt - mozna byc seksownym a'la Marylin Monroe i mozna byc seksownym w stylu Demi Moore, co kto woli. Dla mnie Grochowska z tym swoim zacinajacym sie, niepewnym, nieco gardlowym sposobem mowienia jest swietna i doskonale oddaje charakter i typ urody Zoe!

Komentarz: kassiopestka
2007-01-04
12:44

piokos Legend

piokos
😃

Judith => proszę nie mów, że to Ty wymyśliłeś tego "kota" :P. "Kotku" jeszcze mogę zrozumieć, "skarbie" oczywiście też, ale "kocie"? Błeee. Sam chyba przyznasz, że to dziwaczny zwrot do przyjaciółki/przyjaciela.

Zmieniać na Inglisz nie będę, chcę posłuchać aktorów do końca. Może za drugim podejściem do gry będę się wsłuchiwać w angielszczyznę.

A Fahrenheita grałem jak jeszcze sikałeś w pieluchy ;). Nie wywnioskowałeś tego z posta z 12:05?
Samo demo chyba przechodzłem 10 razy bo premiery nie mogłem się doczekać :) (no i oczywiście wypróbować wszystkie zachowania bohatera).

A ja o Heavy Rain słyszałem, że została wstrzymana na nie wiadomo jak długo. Tak czy siak - szkoda. :(

Komentarz: piokos
2007-01-04
12:28

zanonimizowany4207 Legend

😊

Piokos - zawsze możesz przełączyć na eng, jak ci się nie podoba :) A jak ci się podoba granie na poadzie w przygodówki to koniecznie dorwij Fahrenheita :)

Btw. a czy produkcja Heavy Rain nie została czasem anolowana? :/

Komentarz: zanonimizowany4207

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl