Dreamfall: 201 (2)
Aktualizacja:
Rozbroiwszy kłódkę, Zoe wchodzi na teren hotelu. Natychmiast dostrzega drzemiącego psa, któremu nie przeszkadza nawet hałas jadącego pociągu. Faktem jest, że aby móc rozejrzeć się po podwórku, trzeba poruszać się skradając (Ctrl), na dodatek tylko w momentach, gdy słychać charakterystyczny odgłos przejeżdżającego składu. Mając to w pamięci, dziewczyna dociera do tylnego wejścia do hotelu, które zdobi krwawy ślad ręki, oczywiście - jest ono zamknięte. Uwagę jej zwraca mały budynek naprzeciwko (być może stróżówka), którego drzwi są uchylone.
![]() | ![]() |
Zoe ostrożnie, mijając psa, podchodzi do nich i wyczekawszy odpowiedni moment (pociąg) otwiera je. Uważając nadal na psa, wchodzi do środka. Tam zdejmuje ze ściany siekierę i wypróbowaną metodą przekrada się z powrotem za ogrodzenie hotelu. Mając stosowne narzędzie, ponownie wdrapuje się na kontener i wyrąbuje przejście w oknie, niestety, siekiera wpada jej do środka, a Zoe, nie zastanawiając się, wskakuje za nią.
Znajduje się chyba w kotłowni, wskazywałaby na to obecność kotła. Dziewczynę zaciekawia umiejscowiony na nim przycisk, który po sprawdzeniu okazuje się być zapalniczką. Rozejrzawszy się dookoła, zabiera starą szmatę i stwierdza, że jedna ze stojących tu puszek zawiera odrobinę benzyny. Z podłogi podnosi odłamany od siekiery trzonek. Próba wyjścia z pomieszczenia kończy się niepowodzeniem, na zewnątrz jest tak ciemno, że nie ma przebacz - trzeba skonstruować pochodnię.
![]() | ![]() |
Zoe obwiązuje trzonek siekiery szmatą, tę macza w resztce benzyny i podszedłszy do kotła, podpala ją zapalniczką. Teraz może udać się w dalszy rekonesans.
Po przejściu przez kolejne drzwi i piwniczny korytarz dociera do większego, oświetlonego już pomieszczenia. Na posadzce widać ślady krwi, które prowadzą do metalowych wrót, a te otwarłszy się automatycznie, wpuszczają Zoe do pokoju z monitorami. Tam na podłodze leży zapalniczka Rezy, dziewczyna podnosi ją i spojrzawszy na ekran, znów widzi wołające o pomoc dziecko. Mała wskazuje na pokój nr 201 i już wiadomo, że to właśnie lokum nasza bohaterka musi odnaleźć.
Po zniknięciu wizji na ekranach pojawia się obraz poprzedniej sali i prowadzących z niej schodów, u szczytu których znajdują się drzwi. Tam Zoe powinna się udać, musi tylko otworzyć przejście. Nie jest to trudne, zważywszy, że Liv wgrała jej na komórkę stosowny program.
![]() | ![]() |
Kolejna, tradycyjna już zagadka z łamaniem blokady. Stojąc naprzeciw monitorów, wyjmij telefon z inwentarza i kliknij na opcję "użyj" (symbol koła zębatego). Tym razem masz do odnalezienia cztery elementy, dokładnie według wzoru podanego przy rozbrajaniu drzwi do mieszkania Rezy.
Dokonawszy dzieła, Zoe wraca tam skąd przyszła, wbiega po schodach i przechodzi przez otwarte drzwi. Z daleka widzi faceta siedzącego na kanapie w pokoju obok. Wchodzi do starej zapuszczonej kuchni i przygląda się podgrzewającej się pizzy. Przyspiesza włączenie alarmu, odzywa się brzęczyk i...
Jak można się było spodziewać, mężczyzna wkracza do kuchni i wywiązuje się coraz mniej przyjemny dialog, która ma wszelkie prawdopodobieństwo zakończyć się wzajemnym okładaniem, a Zoe musi wyjść zeń zwycięsko, choć przeciwnik nie jest łatwy (co facet, to facet).
Jeśli jednak chcesz uniknąć bijatyki, porusz w rozmowie temat wolnych pokoi, zachowaj spokój i zapytaj o menedżera. Masz teraz niezbyt dużo czasu, gdyż prędzej czy później cieć zacznie szukać naszej bohaterki i wówczas Zoe nie uniknie rozstrzygnięcia siłowego.
Dziewczyna wchodzi do pokoju dozorcy i stamtąd kieruje się na drugie piętro, po czym skręca w prawo. W kolejnym obskurnym pomieszczeniu (ten pseudohotel wygląda gorzej niż najgorsza melina) znajduje leżącą na podłodze dziewczynę, podłączoną do identycznej aparatury, jak kobieta zabita w mieszkaniu Rezy. Zoe przygląda się przez moment urządzeniu, ale priorytetem jest odnalezienie rannego przyjaciela, więc wychodzi i kieruje się dalej.
![]() | ![]() |
Oto i są drzwi pokoju nr 201, cóż z tego, skoro nie można dostać się do środka... W międzyczasie dziewczyna ocknęła się i błąka się po korytarzu, ale nie ma szans, by się z nią porozumieć. Zoe wchodzi teraz do łazienki, tam na wszelki wypadek odkręca uchwyt od okna, po czym idzie do kolejnego pomieszczenia, gdzie zauważa, że przy tym oknie znajdują się schody przeciwpożarowe, za to nie ma w nim klamki. Doczepiwszy tę skradzioną przed chwilą z łazienki, otwiera je i po drabince dostaje się na trzecie piętro. Niestety, zdezelowane schodki natychmiast odpadają...
0
Komentarze czytelników
mirencjum Legend
W poradniku pisze, tylko musisz go wykupić sms-em i mieć dostęp do całego.
zanonimizowany429307 Legionista
Szkoda ze reszta płatna
zanonimizowany429150 Junior
jetsem april i musze pojsc do jakiegos rusztowania wdo wiezy jak to zrobic??
zanonimizowany429150 Junior
Jestem w WATcorp w muzeum wjechalam na 4 pietro i sciga mnie robot razacy pradem co mam zrobic pomorzcie
frer Legend
karolcia musisz unikać tego robota tak żeby w ogóle cię nie zauważył jak patroluje okolicę. Wystarczy chować się za rogiem jakiegoś korytarza czy czymkolwiek zasłaniającym widok.
mirencjum Legend
zamienię Splinter Cell Double Agent za tę grę
zanonimizowany298186 Junior
hejo, w swoim swietnym (bez ironi,naprawde jest niezly!) poradniku piszesz zeby w rozdziale trzecim usunac blokade z kontenera po czym go przesunac. chwila moment- jak ja usunac?? Zoe mowi caly czas ze blokada, owszem, jest, ale nie pojawia mi sie ZADNA inna opcja, jednym slowem lipa bo nie moge tego za chiny ruszyc...
mirencjum Legend
Spróbuj jakoś inaczej się ustawić, może wtedy pojawi się odpowiednia opcja.
"Po dokładnych oględzinach Zoe zauważa na dole metalową sztabę blokującą koła. Zdejmuje ją i po czterokrotnym pchnięciu udaje jej się dotoczyć kontener dokładnie tam, gdzie chciała."
kassiopestka Legionista
elvirozo, dzieki za swietnego "bez ironii", za rzadko tu ostatnio zagladam, sorki, ale szczesliwie mirencjum wskazal dokladnie ten fragment, o ktory chodzi (thx rowniez)
mam nadzieje, ze dalej poszlo bez zgrzytow :)
pozdrowka wszystkim Dreamfallomaniakom
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








