Cooking Simulator: Jak sprawnie pracować?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zbiór porad, trików i dodatkowych informacji o mechanikach występujących w Cooking Simulator, pozwalających znacznie lepiej poradzić sobie z trudami pracy w kuchni.

Porządek pracy i przygotowania potraw

Okej, zaczynamy pracę na kuchni - super - tylko co teraz? Jak sobie poradzić? Otóż warto byłoby się do tego dobrze przygotować gdyż jak kiedyś rzekł Abraham Lincoln "Jeśli dasz mi 6 godzin na ścięcie drzewa to pierwsze 4 spędzę na ostrzeniu siekiery". Właściwe przygotowanie to w Cooking Simulator właściwie "alfa i omega" modelu rozgrywki jeśli interesuje nas dotarcie do "końca" kariery.

Zaczniemy jednak od tego jak sobie w ogóle sprawnie radzić w kuchni:

  1. Nie jest niczym dziwnym czy nierealistycznym, że większość błędów i katastrof (kończących się lądowaniem jedzenia na podłodze, talerzy na ścianie i generalnym rzucaniu mięsem) wynika z pośpiechu. I niejednokrotnie wkurzycie się, gdy wykonacie za szybki, taktyczny 180* noscope i część tego co mieliście na talerzu wyląduje na ziemi. Jak temu zaradzić? To proste: "śpiesz się powoli". Innymi słowy, więcej czasu i punktów stracisz zażegnując kryzysy wynikłe z pośpiechu, zamiast po prostu robiąc rzeczy (mniej więcej) na spokojnie. Nie obracaj się szybko, ZWŁASZCZA kupując składniki na talerz \ naczynie i nie odsuwaj się za szybko. I będzie dobrze.
  2. Gdy przepis twierdzi, że masz coś pokroić i dopiero WTEDY to doprawić (solą, pieprzem, czymkolwiek) to bądź mądrzejszy i tego nie posłuchaj; bo potem rodzą się pytania "Jak przyprawić równo 6 kawałków ziemniaka 3 g soli?". Otóż jedynym słusznym sposobem na rozwiązanie problemu równego doprawiania krojonych składników jest DOPRAWIAĆ SKŁADNIKI PRZED KROJENIEM. Chociażby dlatego, że jak sami developerzy przyznają jest to najlepszy i najprostszy sposób by mechanika gry równo "rozdysponowała" przyprawę po kawałkach ziemniaka.
  3. Wlałeś za dużo oleju na patelnię? Nie bój nic! Wystarczy nacisnąć klawisz E "celując" w patelnię by "spróbować" (jak zupy) co to za mikstura jest na tej patelni, co odejmuje 1 ml płynu. Można tak robić dowolną ilość razy. W przypadku większych pojemników \ innych płynów (np. zup) działa to podobnie, aczkolwiek znikające porcje są nieznacznie większe.
  4. Powyżej dnia 5, NIE ODDAWAJ GOTOWYCH ZAMÓWIEŃ DOPÓKI NA LICZNIKU NIE ZOSTANIE MINUTA. Z jednego prostego powodu: w dniach kariery powyżej piątego, jeżeli nie masz do czynienia z ostatnim gościem w restauracji, oddanie gotowego dania oznacza, że zaraz dostaniesz nowe zamówienie. A to oznacza, że warto MAKSYMALNIE TO OPÓŹNIĆ gdy jeszcze pracujesz nad np. dwoma innymi, które jeszcze nie są równie gotowe. ZWLEKAJ PÓKI MOŻNA.
  5. Nie wszystko równo się przypieka \ smaży \ gotuje \ opieka \ podgrzewa, ze względu na wagę i rozmiar: miej na uwadze, że ćwierć-kilowy stek przypieka się dłużej niż jedna pieczarka; oraz ze względu na złe ułożenie na patelni (składniki leżące na innych przypieką się wolniej).

Jak temu zaradzić?

  1. Nie piecz wszystkiego razem, na jednej patelni. Naprawdę lepiej (z czasem i postępami, naturalnie) zainwestować w dwie-trzy patelnie, które ułożysz obok siebie na kuchence.
  2. W razie potrzeby podnieś daną rzecz (do salaterki; lub rąk jeżeli posiadasz zdolność "rękawice") i odłóż ją ponownie na wolne miejsce na patelni używając "dokładnej manipulacji";
  3. Po smażeniu nie zapomnij wylać z patelni starego oleju i nalać nowego!
Ma to zastosowanie ZWŁASZCZA w temacie opiekania czegoś w piekarniku, ze względu na to, że bez zdolności Wizja Termalna nie jesteśmy w stanie sprawdzić temperatury bez otwierania drzwiczek piekarnika (co wydaje się mieć faktycznie ujemny wpływ na prędkość przygotowania potrawy) - Jak sprawnie pracować w Cooking Simulator? - Cooking Simulator - poradnik do gry
  1. Stopery (czyli takie zegareczki do mierzenia czasu) to dobry sposób na pilnowanie się z czasem potraw. Chociaż z czasem dźwięk tych małych drani wywoływać u was będzie szok pourazowy, korzystanie z nich jest wskazane gdy robisz kilka rzeczy naraz: czyli z czasem praktycznie zawsze. Z racji, że można je ustawiać z dokładnością do 10 sekund w chwili, gdy wiele potraw potrzebuje by je grzać np. 45 sekund, dobrym zwyczajem jest ustawiać NIŻSZĄ wartość (mniej czasu) niż jest potrzebne do faktycznego finiszu procesu smażenia czy opiekania - choćby dlatego, że musimy jeszcze zdążyć zareagować jednocześnie nie rujnując tego czym się zajmowaliśmy w chwili gdy dzwoneczek stopera zadzwonił.

Ma to zastosowanie ZWŁASZCZA w temacie opiekania czegoś w piekarniku, ze względu na to, że bez zdolności "Wizja Termalna" nie jesteśmy w stanie sprawdzić temperatury bez otwierania drzwiczek piekarnika (co wydaje się mieć faktycznie ujemny wpływ na prędkość przygotowania potrawy).

1 - Jak sprawnie pracować w Cooking Simulator? - Cooking Simulator - poradnik do gry
  1. W razie, gdyby klienci czepiali się, że w potrawie było za dużo jakiejś przyprawy: albo operujecie na brudnych talerzach i deskach do krojenia, albo system gubił "ułamki" przypraw gdy doprawialiście daną rzecz (zazwyczaj na krawędziach potrawy). Czasem nawet mimo idealnego doprawienia i czystych "przyborów" klient i tak stwierdzi, że czegoś było za dużo - ciężko niestety określić, czy są to indywidualne fochy klienta czy bug, niemniej poza sprzątaniem, rozwiązaniem jest następnym razem ewentualne użycie 1 grama danej przyprawy (o którą klient się czepiał) mniej.
  2. Nie zapomnij nagrzać piekarnika na krótko przed użyciem.
  3. Multitasking: robienie kilku rzeczy naraz. Z czasem nie da się inaczej. Nie stój bezczynnie patrząc jak ładnie piecze się mięsko; zabierz się za przygotowanie kolejnych składników, do kolejnego dania, które trzeba przygotować.
Podobało się?

0

Cooking Simulator

6 czerwca 2019

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl