6. Tingis | Kampania - Imperium | Cezar IV
Aktualizacja:
Kampania Imperium, Misja 6. Tingis
Cele: Kultura 50, Bezpieczeństwo 40, Zamożność 50, Poważanie 80, Ludność 10.000
Wyzwania:
- Liczne żądania Rzymu które pojawiają się od 2 roku naszych rządów. Najpierw to broń (30 - pierwsze od sierpnia 159), potem pancerze (30 - luty 160), potem oliwa (60 - sierpień 160), mięso (75 - luty 161), wino (60, sierpień 161)
- Kartagińczycy (Desert raiders) - pierwsi kwiecień 161. 3x lekka piechota. Uwaga: nie będzie możliwości ich przekupienia!
- Prośby dotyczą tych samych towarów których i żądania - często jednocześnie (pierwsza sierpień 162 - zborze, 60 w ciągu 18 miesięcy)
- Tylko 3 surowce egzotyczne dostępne w handlu - znacząco ograniczy możliwości rozwoju posiadłości patrycjuszy.
Atuty:
- Wspaniały teren. Płaski, ogromne pole uprawne i dużo drzew do wycinania.
- Sporo dostępnych surowców.
- Liczne i zyskowne szlaki handlowe.
- Łatwość budowy systemu transportu żywności - pola uprawne mogą być nieopodal domów mieszkalnych
- Łatwość budowy przemysłu - dobry teren i szybki dostęp do wszystkich potrzebnych surowców.
- Liczne prośby Cezara - niekiedy uciążliwe, ale dające sporo możliwości do podniesienia Poważania

Strategia:
Początek gry wymaga dużej ostrożności. Naszym pierwszym zadaniem będzie budowa lekko ograniczonego rdzenia miasta (18 insuli + 2xdomus) - tak aby możliwe było utrzymanie od razu rozbudowanego przemysłu zbrojeniowego. Przez pierwszy rok będzie on naszym głównym źródłem dochodów - szlak handlowy otwieramy zaraz po budowie fabryk.
Świątynie: Jupiter i Mars i Cares.
Najpierw budujemy 2 kopalnie żelaza, 2 tartaki, 4 fabryki broni i jeden magazyn.
WAŻNE: nie budujemy na tym etapie akweduktów i rezerwuaru - przez pierwsze 1,5-2 lata nasi mieszkańcy będą musieli sobie poradzić z wodą ze studni. Mamy spore inwestycje na początku a koszt akweduktu + rezerwuaru na tej mapie może wynieść ponad 1000 dinarów.
Po uruchomieniu handlu bronią i pierwszych zyskach, budujemy w miarę możliwości najpierw 2xhodowle owiec a dopiero gdy pojawi się wełna - wznosimy fabryki zbroi i 2 dodatkowe kopalnie żelaza.
Razem z bronią zaczynamy sprzedawać pancerze.
Budujemy też fort - do obrony wystarczy na razie 1 lekka piechota i 1 ciężka. To wystarczy na bandytów.
Gdy nasza gospodarka stanie na nogi konsekwentnie rozwijamy kolejne gałęzie przemysłu, szlaki handlowe i budujemy następne Insula. Kolejność jest następująca: oliwa, mięso, wino - najlepiej tak z pół roku nim Rzym zażyczy sobie transportów. Zarówno oliwą jak i winem można również handlować.
Dalszy rozwój to budowanie na fundamencie jaki w ten sposób stworzyliśmy. Po otwarciu wszystkich możliwych szlaków handlowych złoto popłynie do naszego skarbca szerokim strumieniem. Sukcesywnie osiągamy wszystkie cele scenariusza - kulturę (po doświadczeniach z Efezem osiągnięcie Kultury 50 nie jest specjalnie wymagające), Zamożność wymagać będzie nieco więcej wysiłku (minimum 11 willi + sporo maksymalnie rozwiniętych domów ekwitów). Ludność i Poważanie to kwestia czasu - ten etap nie będzie już zbyt wymagający - niewielkie siły bandytów nasze oddziały pokonają bez problemu, pragnienia Cezara nasza gospodarka zaspokoi równie łatwo.

0
- Cezar IV - poradnik do gry
- Cezar IV - poradnik do gry
- Kampania - Imperium
- 1. Viminacium | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 2. Alexandria | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 3. Lugdunum | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 4. Caesarea | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 5. Ephesus | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 6. Tingis | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 7. Nicomedia (cz.1) | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 7. Nicomedia (cz.2) | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 7. Nicomedia (cz.3) | Kampania - Imperium | Cezar IV
- Kampania - Imperium
- Cezar IV - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany419122 Senator
Poradnik bardzo dobry,wszystko ciekawie opisane.POZDR0
bfo Junior
Spoko poradnik. Wszystko ładnie opisane, rady bardzo mi pomogły.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.