Cezar 4: Rdzeń miasta

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Etap I - Rdzeń miasta

Budowę każdego miasta powinniśmy rozpocząć od stworzenia tego co nazwałem "rdzeniem" - zalążka naszej przyszłej metropolii. To kilkuset mieszkańców, parę pól uprawnych, świątyń i nieco przemysłu - wszystko ma na celu zapewnić nam stały dochód i samowystarczalność.

10.000 dinarów z jakimi zaczynamy każdy etap wystarcza na krótko i bez szybkiego zapewnienia sobie dochodów błyskawicznie okaże się, że mamy pustą kasę, wściekłych mieszkańców i wojska wysłane z Rzymu które maszerują w naszą stronę aby dokonać zmiany na stanowisku gubernatora.

Posługując się metaforą zegara - rdzeń to wskazówka godzinowa - zapewnia pełnienie przez nasze dzieło jego podstawowej funkcji. Gdy to będzie zapewnione będziemy mogli spokojnie bawić się w dodawanie kolejnych elementów nie ryzykując, iż wyżej opisana sytuacja stanie się naszym udziałem.

Rdzeń musi pełnić 3 funkcje:

Zapewnić żywność dla mieszkańców - dość oczywista sprawa. Bez tego daleko nie zajdziemy. Kilka pól uprawnych + spichlerz i targ żywności będą niezbędne.

Zagwarantować dostęp do podstawowych usług - przede wszystkim świątyni Jowisza (jedyny bóg który gdy poczuje się niedostatecznie czczony karze nas piorunami), medyka (bez niego wybuch zarazy w mieście mamy jak w banku), prefekturę i inżyniera (pierwsza zapewnia ochronę przed przestępczością i ogniem, druga chroni budynki przed zawaleniem się) i bieżącą wodę

Zapewnić zyski - te najłatwiej uzyskać z handlu. W tym celu będzie nam potrzebna chociażby zupełnie podstawowa infrastruktura wytwarzająca dobra i przynajmniej jeden otwarty szlak handlowy.

Budynki, w których mieszkają nasi mieszkańcy najłatwiej jest organizować w kwartały - grupy kilku budowli, które są otoczone przez drogi. Proponowany tutaj układ budynków nie jest idealny - taki o ile mi wiadomo nie istnieje, ale zapewnia stosunkowo wydajne wykorzystanie przestrzeni i dobry dostęp do każdego z domów.

Insula - a więc mieszkanie naszego plebsu organizujemy w następujący sposób jak widać obok - Rdzeń miasta | Budowa i zarządzanie miastem | Cezar IV - Cezar IV - poradnik do gry

Insula - a więc mieszkanie naszego plebsu organizujemy w następujący sposób jak widać obok.

Taki układ 8 budynków zapewnia łatwy dostęp ich mieszkańców do innych miejsc w mieście, a jednocześnie pozwala na dobrą organizację przestrzeni - bo ma dokładnie takie same rozmiary jak drugi rodzaj kwartału.

Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Caesar IV

26 września 2006

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2007-02-26
11:31

bfo Junior

👍

Spoko poradnik. Wszystko ładnie opisane, rady bardzo mi pomogły.

Komentarz: bfo
2007-01-30
10:00

zanonimizowany419122 Senator

👍

Poradnik bardzo dobry,wszystko ciekawie opisane.POZDR0

Komentarz: zanonimizowany419122

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl