2. Alexandria | Kampania - Imperium | Cezar IV
Aktualizacja:
Kampania Imperium, Misja 2. Alexandria
Cele: Kultura 60, Bezpieczeństwo 25, Zamożność 35, Poważanie 40, Ludność 4500
Wyzwania:
- Teren pustynny - niewiele obszarów uprawnych
- Niewielka ilość surowców naturalnych - trzy podstawowe żywnościowe oraz glina i piasek. Resztę (w tym wszystkie do wyrobu surowców luksusowych) trzeba sprowadzać.
- Częste żądania i prośby Cezara dotyczące zboża i owoców
- Średnie zagrożenie militarne - bandytów najlepiej przekupić
- Brak bardzo zyskownych szlaków handlowych - będziemy sprzedawać głównie nieprzetworzone surowce --a więc i zyski będą mniejsze
- Często wybuchające pożary - konieczne jest budowanie 2x większej ilości prefektur i wznoszenie nowych w razie konieczności. W tym scenariuszu istnieje ryzyko utraty kontroli nad pożarami - nie można do takiej sytuacji dopuścić,
Atuty:
- Ogromny i płaski teren pod zabudowę
- Cezar nie oczekuje od nas nic innego niż zboże i owoce
- Łatwość uruchomienia pierwszych szlaków handlowych - wymagających nieprzetworzonych surowców (gliny i piasku) które możemy sprzedawać w ogromnych ilościach (po 150 rocznie)

Strategia:
Ze wszystkich celów jakie będziemy mieli najtrudniejszy to Kultura 60. Pozostałe relatywnie łatwo uzyskać. Do Zamożności 35 wystarczy niewielka (4-6 willi) dobrze rozwinięta dzielnica arystokracji. Nieco trudniejsze będzie dbanie o dostatecznie dużą ilość ekwitów - pewnym utrudnieniem jest konieczność sprowadzania surowców do wytworu dóbr luksusowych (najlepiej drewna bądź żelaza).
Tereny uprawne mimo, iż są relatywnie niewielkie spokojnie powinny wystarczyć - w tym scenariuszu nie będziemy mogli budować żadnych upraw/hodowli wykorzystywanych do celów przemysłowych (gaje oliwne, wino). Bardziej niż zwykle powinniśmy inwestować w dużą ilość upraw zboża i owoców - tak aby pokrywać zapotrzebowanie żywnościowe naszych obywateli + niewielka nadwyżka. Mięso jest najmniej ważnym z rodzajów żywności - ale 2-3 farmy wybudować na późniejszym etapie warto - szczególnie że będziemy chcieli osiągnąć pułap 4500 mieszkańców.

0
- Cezar IV - poradnik do gry
- Cezar IV - poradnik do gry
- Kampania - Imperium
- 1. Viminacium | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 2. Alexandria | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 3. Lugdunum | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 4. Caesarea | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 5. Ephesus | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 6. Tingis | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 7. Nicomedia (cz.1) | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 7. Nicomedia (cz.2) | Kampania - Imperium | Cezar IV
- 7. Nicomedia (cz.3) | Kampania - Imperium | Cezar IV
- Kampania - Imperium
- Cezar IV - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany419122 Senator
Poradnik bardzo dobry,wszystko ciekawie opisane.POZDR0
bfo Junior
Spoko poradnik. Wszystko ładnie opisane, rady bardzo mi pomogły.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.