3. Burdigala | Kampania - Republika | Cezar IV
Aktualizacja:
Kampania Republika, Misja 3. Burdigala
Cele: Kultura 15, Bezpieczeństwo 30, Zamożność 25, Poważanie 40, Ludność 800
Wyzwania:
- Ataki Gallów. Pierwszy to 2 oddziały , każdy kolejny to 1 dodatkowy oddział. Pierwszy atak będzie przed upływem roku
- Żądania Wysłania Wojsk - przeciw 3 oddziałom barbarzyńców
- Rzeka przedziela mapę prawie w połowie
Atuty:
- dużo terenów uprawnych
- dużo możliwych szlaków handlowych
- dużo drewna

UWAGA: Misja jest znacznie trudniejsza niż dwie poprzednie!
Teren jest nieco kłopotliwy - po 2 stronach rzeki, nie ma dużego placu na którym z łatwością można budować.
Pierwszy etap:
Budowa rdzenia. Drugą kapliczkę poświęcamy Marsowi (koniecznie!) - po osiągnięciu I błogosławieństwa znacząco wpłynie to na tempo produkcji broni i zbroi.
Na tym etapie budujemy też 3 tartaki i jeden magazyn. Otwieramy szlak handlowy aby sprzedawać drewno. Potem dodajemy do niego 3 fabryki produkujące meble i otwieramy szlak, dzięki któremu będziemy je sprzedawać.
Drugi etap:
Po osiągnięciu względnie stabilnej gospodarczo sytuacji inwestujemy w obronę - ogradzamy całą południową część mapy murem.
Rozwijamy przemysł zbrojeniowy: fabryki broni i zbroi (najpierw po dwie, rozbudowujemy do przynajmniej 4 każdego rodzaju) - brakujące surowce kupujemy na zewnątrz, połowę broni sprzedajemy, drugą połowę gromadzimy. Pancerzy w miarę możliwości nie sprzedajemy, przydadzą się do wyposażenia armii i zadbania o względy Rzymu.
Budujemy nasze siły zbrojne:
2x ciężka piechota +1xlekka piechota to rozsądne minimum - forty stawiamy po północnej stronie rzeki. Takie siły pozwolą nam bez trudu pokonać atakujących barbarzyńców i powinny dać nam spore szanse na zwycięstwo w misji zlecanej przez Cezara.
Potem dalej inwestujemy w handel - szczególnie że możemy już bezpiecznie sprzedawać całą broń i pancerze (poza niewielkimi ilościami, które zostawiamy do uzupełniania ewentualnych strat).
Trzeci etap:
Budujemy niewielką dzielnicę willową. 4-5 willi na poziomie posiadłości powinno wystarczyć.
Jeśli zabrakło nam nieco Poważania- podnosimy je za pomocą podarków.
0
- Cezar IV - poradnik do gry
- Cezar IV - poradnik do gry
- Kampania - Republika
- 1. Syracusae | Kampania - Republika | Cezar IV
- 2. Narobo | Kampania - Republika | Cezar IV
- 3. Burdigala | Kampania - Republika | Cezar IV
- 4. Corinth | Kampania - Republika | Cezar IV
- 5. Narona | Kampania - Republika | Cezar IV
- 6. Condate Riedonum | Kampania - Republika | Cezar IV
- 7. Carthago | Kampania - Republika | Cezar IV
- Kampania - Republika
- Cezar IV - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany419122 Senator
Poradnik bardzo dobry,wszystko ciekawie opisane.POZDR0
bfo Junior
Spoko poradnik. Wszystko ładnie opisane, rady bardzo mi pomogły.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.