Wydostań się z kanałów | Misja 5 - Kruk | Aliens Colonial Marines
Aktualizacja:
Wydostań się z kanałów

Po wyjściu z szybu wentylacyjnego skieruj się do pobliskiego przejścia. Na początek musisz pociągnąć za dwie dźwignie. Rozpocznij od pociągnięcia za dźwignię wyłączającą pompę w ściekach (powyższy screen), a następnie podejdź do dźwigni otwierającej bramę wejściową do kanałów. Ruszaj prosto, wysłuchując po drodze rozmowy z O'Nealem.


Na nową odmianę obcych po raz pierwszy wpadniesz w miejscu pokazanym na screenie 1. Potwory te potocznie nazywane są baniakami i cechują się przede wszystkim tym, że do lokalizowania potencjalnych ofiar wykorzystują wyłącznie zmysł słuchu. Oznacza to, że musisz bardzo powoli się przemieszczać, a w sytuacji nadmiernego zaalarmowania danego obcego całkowicie na chwilę się zatrzymać. Nie przejmuj się przy tym jeśli potwór maksymalnie zbliży się do Ciebie (screen 2), bo o ile nie wykonasz żadnych gwałtownych ruchów (możesz się do woli obracać) nic złego ci się nie stanie.

Nie próbuj uciekać "uśpionym" potworom, bo potrafią się one bardzo szybko przemieszczać i eksplodują w momencie kontaktu z głównym bohaterem, co może doprowadzić do utraty znacznej ilości punktów zdrowia lub pancerza. Skup się więc na bardzo powolnym przemieszczaniu, regularnie sprawdzając czy okoliczne ksenomorfy są aktywne czy też "w stanie spoczynku". Wybierz tunel prowadzący do dalszej części kanałów (powyższy screen).

Niedługo po uaktywnieniu nowego punktu kontrolnego znajdziesz się w sekcji kanałów okupowanej przez kilku nowych uśpionych obcych. Teoretycznie mógłbyś oczywiście próbować ostrożnie przemieszczać się i na bieżąco obserwować ich poczynania, ale lepiej będzie zastosować sztuczkę związaną z pozbyciem się ich na stałe. Podążaj mianowicie prosto, ale przy pierwszej możliwej okazji wkrocz na niewielki prawy balkonik. Pociągnij za tutejszą dźwignię (powyższy screen), uruchamiając okoliczną pompę. Rezultatem tej akcji będzie to, że każdy z ksenomorfów podbiegnie do pompy i przy niej eksploduje.

Możesz już wyruszyć dalej, nie martwiąc się przez kilkadziesiąt najbliższych sekund o konieczność unikania potworów. Polecam zbadać dokładnie wszystkie tunele, gdyż jedna z prawych odnóg skrywa bonusowy przedmiot, a mianowicie pokazaną na powyższym screenie lalkę Newt (z faktem jej odnalezienia jest związane osiągnięcie/trofeum). Ruszaj dalej, zatrzymując się po dotarciu do nowego obszaru z obcymi.

Wkrocz na metalowe balkoniki i zacznij się po nich bardzo powoli przemieszczać. Schemat działania jest tu bardzo zbliżony do poprzedniej lokacji, czyli musisz odnaleźć interaktywną dźwignię i za nią pociągnąć, zachęcając potwory do popełnienia samobójstwa przy aktywnej pompie.

Zlokalizuj interaktywne drzwi i użyj spawarki żeby je otworzyć (nie musisz się już martwić o to, że to głośna czynność). Po znalezieniu się w nowym obszarze podejdź do zniszczonego fragmentu balkoniku (powyższy screen). Przeskocz na sąsiedni balkonik i szybko dotrzyj do lewej dźwigni z zamiarem pociągnięcia za jeszcze jedną dźwignię. Zaczekaj aż parter zostanie "oczyszczony" z potworów.

Zeskocz na niższy poziom i po raz kolejny użyj na drzwiach spawarki. Wysłuchaj mało owocnej rozmowy z O'Nealem i wybierz lewy tunel. Zatrzymaj się po dotarciu do pokazanego na powyższym screenie obszaru, albowiem przebywa tu dość liczna grupa uśpionych obcych.


Ostrożnie wyrusz prosto, wykonując obowiązkowe postoje za każdym razem gdy odnotujesz aktywność obcych. Wybierz rampę prowadzącą na metalowe balkoniki. Możesz się tu zachować na dwa sposoby, czyli kontynuować podróż po górnych balkonikach (screen 1) lub zaczekać aż lewe drzwi otworzą się i wejść do bocznego pomieszczenia (screen 2). W obu przypadkach pamiętaj o tym żeby nie przyśpieszać nawet po oddaleniu się od ksenomorfów, bo w dalszym ciągu możesz je przypadkowo zaalarmować.

Obie opisane wyżej ścieżki prowadzą w to samo miejsce, a konkretnie do pokazanego na powyższym screenie przejścia. Skorzystaj z niego i skręć w prawo. Użyj spawarki na drzwiach odnalezionych na końcu korytarza, otrzymując jednocześnie uaktualnione wytyczne.
0
- Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry
- Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry
- Misja 5 - Kruk
- Uciekaj | Misja 5 - Kruk | Aliens Colonial Marines
- Wydostań się z kanałów | Misja 5 - Kruk | Aliens Colonial Marines
- Znajdź windę | Misja 5 - Kruk | Aliens Colonial Marines
- Dostań się do wieży przekaźnikowej i odnajdź Bellę oraz Reid | Misja 5 - Kruk
- Uratuj Reid | Misja 5 - Kruk | Aliens Colonial Marines
- Eskortuj Reid do wieży przekaźnikowej i nawiąż łączność | Misja 5 - Kruk
- Chroń Reid podczas próby nawiązania łączności | Misja 5 - Kruk
- Spotkaj się z Bellą i Reid w bazie wypadowej | Misja 5 - Kruk
- Odnajdź O'Neala | Misja 5 - Kruk | Aliens Colonial Marines
- Użyj ładownika, by pokonać ksenomorfa | Misja 5 - Kruk
- Misja 5 - Kruk - Sekrety | Misja 5 - Kruk | Aliens Colonial Marines
- Misja 5 - Kruk
- Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry
Komentarze czytelników
huloolo Junior
Ja czas emerytury spędzam na takich zabawach!Ceny gier w Polsce brane są z sufitu!! np.Andromeda 200zł a za rok 50zł!jak to nazwać?wyłudzanie kasy a jak nie idzie sprzedaż to wtedy cena spada do realnej!Czyli nie kupować w dniu wydania tylko poczekać z 2 lata i można nawet za 30 zł !
mastek18 Junior

Gra to crap, sojusznicy są tacy głupi jak nie wiem. Biegają wszędzie ale nie ma ich tam gdzie trzeba i trzeba samemu walczyć:/
kartofelek007 Pretorianin
Wbrew pozorom mi się całkiem ta gra podoba.Ma babole które czasami wnerwiają, ale bawię się przy niej całkiem ok.
Co do pytania Beheliare - klawisz B i wybór broni której chcesz używać
zanonimizowany879478 Junior
Ok, ja mam może głupie pytanie, ale czy da się zmienić w kampanii uzbrojenie inaczej, niż podnosząc legendarną broń? Szukałem wszędzie i opcji takiej nie znalazłem, a cały arsenał w menu kusi do użycia nie tylko w trybie rywalizacji...
MonAnaLiza Legionista
heh... poradnik do tego chłamu. Gratuluję samozaparcia! :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.