Spiker - StarCraft, Unreal Tournament, GTA. Would you kindly, czyli słynne hasła i cytaty z gier komputerowych

Michał Grygorcewicz

Spiker - StarCraft, Unreal Tournament, GTA

Porównywalną satysfakcję mógł dawać tylko napis „Godlike!” - 2014-04-13
Porównywalną satysfakcję mógł dawać tylko napis „Godlike!”
  1. “Nuclear launch detected” – StarCraft
  2. “Monster kill!” – Unreal Tournament
  3. “Respect is everything!” – Grand Theft Auto 2

W starusieńkim StarCrafcie, gdy zostaliśmy przyparci do muru, a naszą bazę oblegały siły wroga, istniała jeszcze ostatnia deska ratunku – atak nuklearny, obwieszczany komunikatem „Nuclear launch detected”. Pozostawało rozsiąść się wygodnie i oczekiwać anihilacji wroga. Chyba, że to my byliśmy celem ataku. Wtedy już tak przyjemnie nie było. Warto jednak dodać, że to nie StarCraft był pierwszym produktem, w którym usłyszeliśmy tę kultową frazę. Pierwszeństwo należy przypisać innemu RTS-owi, mianowicie Dune 2: The Building of a Dynasty.

Tak jak dziś nie ustają wojny między fanami Call of Duty i Battlefielda, tak ponad dekadę temu podobne spory toczyły się między zwolennikami Unreal Tournament i Quake III: Arena. Cóż, pod jednym względem poczciwy UT górował – głos spikera informujący nas o udanych sekwencjach zabójstw wywoływał nie lada satysfakcję. O dwa zabicia było stosunkowo łatwo, trzy wymagały już pewnej finezji, cztery sporych umiejętności, pięć wykręcali tylko najlepsi. Nagrodą za nie był jednak soczysty „M-M-M-Monster Kill!”, po usłyszeniu którego ego znacząco wzrastało. Na co komu achievmenty, skoro tak prostą metodą można nagrodzić znacznie prościej i skuteczniej?

W lewym górnym rogu – wskaźnik respektu na domyślnym poziomie. - 2014-04-13
W lewym górnym rogu – wskaźnik respektu na domyślnym poziomie.

Druga odsłona serii Grand Theft Auto w dużej mierze oparta była na systemie respektu, jakim darzyły nas poszczególne gangi. Zabijając członków jednego ugrupowania, traciliśmy ich szacunek i narażaliśmy się na otwartą wrogość, jednocześnie jednak konkurencja zaczynała nas lubić i była gotowa zlecać nam bardziej intratne zlecenia. Odpowiednie balansowanie sympatią poszczególnych frakcji było podstawą rozgrywki, o czym przypominano nam każdorazowo, gdy rozpoczynaliśmy zabawę w danej dzielnicy. „Pamietaj, szacunek jest wszystkim!” – mówił nam sympatyczny głos, obwieszczała to też instrukcja. I w sumie, mieli rację. Bez odpowiedniego wykorzystywania respektu nie było mowy o sukcesie.

Assassin's Creed II

Assassin's Creed II

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 17 listopada 2009

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

8.8

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-11-11
15:50

Pkamil18 Legionista

Mi najbardziej utkwiły w pamięci cytaty z gry Rayman 3 w którą grałem w dzieciństwie, a cytaty pamiętam do dzisiaj (o kurczę to już 12 lat minęło :o). Było w niej mnóstwo wspaniałych dialogów, a polski dubbing był genialnie zrealizowany.

Głównie to Globox miał najlepsze teksty:

-Najdłuższy skrót, przy wymawianiu zaklęć przez Globox'a: "Ty weź się baw gdzieś indziej, ja tu się skupiam"
-Kraina żywych trupów, po wejściu do poziomu: "Kraina żwawych trupów (...), a ja myślałem że będzie się tu roiło od truposzów, głuptas ze mnie, głuptas ze mnie..."
i wiele innych nadających humor w zależności od sytacji

Szkoda że tamte czasy już minęły, w sumie doczekałem się godnej kontynuacji przygód Rayman'a i Globox'a (Rayman Origins i Legends), ale niestety bez genialnych dialogów, nawet w ogóle bez dialogów :(.

Komentarz: Pkamil18
2015-11-11
20:41

cichy10 Pretorianin

cichy10

Ze starszych gier, to najbardziej mam w pamięci zapisane "Yes, m'lord" z Warcrafta II. Jeśli chodzi o nowsze gry, to oczywiście będzie to: "Sir Isaac Newton is the deadliest son of the bitch in space!" z ME2 ;)

Komentarz: cichy10
2016-07-01
23:56

szopen469 Konsul

Ehh cały wiedźmin plus niezawarty
-Chcesz usłyszeć fraszkę. Lambert Lambert ty chuju.

Komentarz: szopen469
2016-07-26
00:55

qazplm632 Pretorianin

qazplm632

"I should go" - Mass Effect
"Nie można przeżyć całego życia na krawędzi, prędzej czy później trzeba skoczyć" - Mirror's Edge
"You're here because you wanted to feel like something you are not: a hero" - Spec Ops: The Line (swoją drogą jedno z mocniejszych zakończeń)
"I had a dream of my wife. She was dead but it was alright" - Max Payne 2
"Did I ever tell you the definition of insanity?" - Far Cry 3

Komentarz: qazplm632
2016-07-26
00:58

Mastyl Legend

Mastyl

All your base are belong to us!

Tylko grę, z której to pochodzi, mało kto zna :)

Komentarz: Mastyl

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl