Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 5 września 2015, 13:00

Wirusowe hity - najlepsze gry, które zdobyły sławę bez wielkiego marketingu

Zebraliśmy dla Was kilka tytułów, które zrobiły furorę nawet pomimo faktu, że zamiast na bannerach reklamowych prezentowały się głównie na forach internetowych i kanałach youtuberów.

Spis treści

W 99 przypadkach na 100 wielki sukces wymaga jeszcze większych nakładów pracy. Spytajcie ludzi, którzy stworzyli serię Grand Theft Auto czy Metal Gear Solid, a jeżeli słabo u Was z angielskim – niech swoją opinię przekaże Wam studio CD PROJEKT RED, które tyle lat męczyło się z wiedźmińską trylogią. Deweloperzy ci z pewnością stwierdzą, że każdy udany produkt to wcześniej mnóstwo pracy i droga przez piekło, z porażkami i problemami co krok. I w sumie będą mieć rację... choć nie w każdym przypadku. Raz na jakiś czas trafia się gra, która idealnie wpasowuje się w jakąś niszę, zyskuje popularność ze źródeł, o których nawet nie pomyśleliby twórcy, i ostatecznie zostawia ich z milionami w portfelach. A im bardziej rozwija się niezależna scena interaktywnej rozrywki, tym coraz więcej historii o tym, jak dzieło małego studia niemalże z dnia na dzień trafiło na czołówki list sprzedaży.

W niniejszym artykule zebraliśmy kilka „wirusowych hitów” z ostatnich lat – produkcji, które błyskawicznie zyskały na popularności, choć nie stały za nimi głośne kampanie reklamowe. Ich deweloperzy niekiedy chcieli po prostu sprawdzić swoje umiejętności, innym razem – odpocząć od codziennej pracy. Tymczasem stawali się krezusami w przeciągu paru dni – czy to za sprawą ciekawej idei, czy pomocy youtuberów albo dzięki pozytywnym recenzjom.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej