Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 października 2011, 10:49

autor: Maciej Kozłowski

Piękno różnorodności. Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

Spis treści

W Świątyni, kraju nagów, żyją różnorodne istoty – każdy, kto okazał się ich honorowym sojusznikiem, znalazł swoje miejsce w tym królestwie. Między innymi są tu żarłacze – nieudany eksperyment magów z Siedmiogrodu, służące obecnie jako gwardziści w pałacach. Nie brak również żabopodobnych duchów Kappa oraz istot równie ulotnych i nieprzewidywalnych jak sam żywioł wody: nimf i efemeryd. Te ostatnie słyną nie tylko ze swego niebywałego piękna, ale i z emanowania porażającym zimnem. Mimo to wielu dzielnych mężów zapałało gorącą miłością do tych lodowych dam.

Czołową rolę w państwie odgrywają nagowie, dzielący się na kasty. Koralowe kapłanki służą swemu ludowi przede wszystkim jako uzdrowicielki, choć nie stronią też od pól bitewnych. Tam z kolei największe sukcesy odnoszą Kenshi – nagowie, których jedynym celem jest samodoskonalenie się poprzez walkę. Wojownicy ci spędzają całe życie na treningach i wytrwałych studiach, by ostatecznie stać się mistrzami oręża – każdy, kto potykał się z tymi czterorękimi stworzeniami, czuje do nich ogromny respekt.

Jedną z najbardziej szanowanych i mitycznych istot zamieszkujących Świątynię jest z pewnością Kirin – ucieleśnienie żywiołu wody. Duch ten, przyjmujący zwykle postać smoka, potrafi zachwycić swym olśniewającym pięknem – uchodzi równocześnie za najmądrzejszego z mieszkańców Hashimy. Wzywany jedynie w czasach największej próby wspomaga swój lud nie tylko dobrą radą, ale i potężnymi mocami magicznymi.

Cała ta mozaika ras i gatunków rządzona jest przez jedną tylko władczynię – Wieczną Królową. Ta mądra przywódczyni nie ma sobie równych – dba o pokój w państwie jak nikt inny przed nią. Filozofia spokojnej egzystencji wprost idealnie pasuje do umiejscowienia Świątyni na mapach Ashanu – Hashima to wyspa bardzo odległa od wszystkich istotnych wydarzeń targających kontynentem. Mimo to znajdą się w królestwie osoby, które uważają, że zbliżająca się niedługo wojna z piekielnymi zastępami to wydarzenie na tyle ważne, iż Świątynia powinna wziąć w nim udział. Jak na razie jednak ostateczna decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta.

Bitwa

Większość oddziałów Świątyni to smukłe, tajemnicze istoty o mistycznych mocach i ciekawych umiejętnościach. Każdy gracz powinien znaleźć tu coś dla siebie.

  1. zobacz film w lepszej jakości

Sztorm

Gdyby doszło do starcia nagów z demonami, rogate bestie miałyby się czego lękać. Świątynni wojownicy nie mają sobie równych w kunszcie taktyki wojennej – każdy z ich oddziałów ma określone zadania w trakcie zmagań, a nagijscy dowódcy nieraz zaskakiwali swoich przeciwników nietypowymi posunięciami. Wroga przyzwyczajonego do brutalności zwykli raczyć subtelnymi, niezauważalnymi prawie manewrami i czarami, zaś co bardziej przemyślnych oponentów atakować z niezwykłą wręcz zajadłością. Uniwersalność świątynnej armii jest jedną z jej największych zalet, ustępującą tylko znacznemu umagicznieniu całej rasy. Większość oddziałów biorących udział w walce posiada bowiem nadprzyrodzone umiejętności, potrafiące nieraz przechylić szalę zwycięstwa na stronę nielicznych, acz wojowniczych nagów.

Zaklęcia mnichów i czarodziejów z wysp Hashimy to głównie żywioł wody we wszystkich jego przejawach. Większość parających się nią bohaterów stroni od gwałtownych działań – zwykle wolą wprowadzać niewielkie, acz znaczące zmiany podczas bitwy. Są przy tym mistrzami taktyki i wprost idealnie potrafią dostosować się do sytuacji, a w zasadzie – sytuację do swoich wymagań. Władza nad wodą pozwala im skuwać lodem całe pustynie, chronić własne oddziały przy pomocy mżawki czy zalewać wroga morskimi falami. Z potęgą wodnego żywiołu rzadko kto może się mierzyć – ogniste zastępy będą miały godnego siebie przeciwnika.

Od wielu lat Świątynia żyje w pokoju i harmonii – jak jednak głoszą starożytne przepowiednie, niedługo ma nastąpić druga inwazja sił Chaosu na Ashan. Jakie stanowisko wobec demonów przyjmą nagowie? Zdecydują się uratować krainy ludzi czy też pozostaną na swojej pięknej wyspie? Tego wyboru dokonasz Ty, graczu – w Might and Magic: Heroes VI.

Maciej „Czarny” Kozłowski

Might & Magic: Heroes VI

Might & Magic: Heroes VI

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno

Dzieje Piekła są równie pokrętne i tajemnicze jak ono samo. Demony i ogniste poczwary pojawiły się dopiero w trzeciej odsłonie sagi Heroes, od razu zajmując stałe miejsce w sercach wielu graczy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Przystań
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Przystań

To juz trzecie spotkanie z frakcjami występującymi w grze Might & Magic: Heroes VI. Tym razem przyglądamy się Przystani.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy.