Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.

Maciej Kozłowski

Seria Heroes of Might and Magic od zawsze czerpała z różnorodnych mitologii. Stworzenia z podań greckich, egipskich czy mezopotamskich pojawiały się tu równie często jak istoty, w istnienie których wierzą chrześcijanie, muzułmanie czy Żydzi. Dość widoczny był europocentryzm – chociaż zdarzało się, że w grze występowały bestie z odległych części świata, to jednak zawsze wpisywały się one w pewien kanon tej kultury. Wyraźnie brakowało czegoś zupełnie obcego – frakcji, która byłaby novum nie tylko dla graczy, ale i dla całego uniwersum.

Z najnowszą, szóstą częścią sagi o herosach schemat ten odejdzie w niepamięć. Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy. Usiądźmy zatem na matach i weźmy do rąk miseczki z ryżem – oto historia Hashimy i jej mieszkańców.

Równowaga jest wszystkim

Hashima – piękna, malownicza wyspa – od stuleci zamieszkiwana jest przez lud nagów. Ci honorowi wojownicy i myśliciele stronią od rozkoszy dnia codziennego, skupiając się na spokojnej kontemplacji – nie ma w nich gniewu ani zajadłej ambicji. Czas spędzają na tworzeniu poezji, grze na misternie rzeźbionych instrumentach, skomplikowanych, acz stonowanych dysputach filozoficznych oraz wytrwałych ćwiczeniach ducha i ciała. Brak tu agresji czy zgiełku znanych z dworów Ashanu.

Zdarza się jednak, że spokój wyspy zostaje zakłócony – wówczas nagowie sięgają po swe pięknie zdobione miecze i wyruszają na wojnę. W bitewnej zawierusze trudno szukać stworzeń równie godnych podziwu co przerażających – zadawane przez nie ciosy zdają się być melodią pieśni, a finty i zwody – kolejnymi zwrotkami. Niebywała gracja, subtelność i swoista delikatność sprawiły, że zyskali oni uznanie w całej krainie.

Najlepiej naturę mieszkańców Świątyni obrazuje Shalassa, bogini wody. Czczona przez nagów smoczyca przynosi tak delikatny deszcz, zraszający pola i pastwiska, jak i porywający szkwał, który zatapia całe flotylle. Harmonia tych dwóch elementów – twórczego i niszczycielskiego – jest sednem istnienia państwa.

Wyspiarski tryb życia opiera się na stałym cyklu – pogoda decyduje o wszystkim. Woda jest najważniejszym żywiołem – wielu szlachciców buduje zamki w głębinach jadeitowego morza. Tam prowadzą dość spokojne życie, strzegąc jednak swoich naziemnych przyjaciół przed piratami. Niejeden śmiałek pragnący złupić Hashimę musiał zetrzeć się z dzielnymi wojownikami z morskich toni – rzadko który zdołał wrócić do domu, by opowiedzieć o tych wydarzeniach.

Miasto

Większość budynków Świątyni da się ulepszać – niektóre nawet na dwa sposoby. Rekrutacja wojsk jest wygodna i bezproblemowa, tak samo jak wymiana surowców czy zakup przedmiotów dla herosów. Samych bohaterów możemy zatrudniać w karczmie – gra oferuje tu ogromny wybór.

  1. zobacz film w lepszej jakości
Might & Magic: Heroes VI

Might & Magic: Heroes VI

PC

Data wydania: 13 października 2011

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

7.2

Gracze

4.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl