Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 18 kwietnia 2022, 11:30

Remaster to nie remake. Obalamy kilka popularnych mitów o grach

Spis treści

Niby to rzecz oczywista, a jednak wciąż raz po raz mylona – albo przez nazywanie jednego drugim, albo przez traktowanie tych określeń jako synonimów. Dzieje się tak nie tylko u nas, gdzie zapewne trochę zamieszania wprowadza podobieństwo tych dwóch angielskich słów i brak znajomości ich znaczenia, ale nawet wśród graczy anglojęzycznych. Wyjaśnijmy więc raz na zawsze różnice pomiędzy tymi pojęciami.

Remaster to ulepszona wersja tej samej gry w oparciu o oryginalny kod i assety. Twórcy podwyższają rozdzielczość tych samych tekstur, dodają więcej efektów dźwiękowych, nagraną od nowa muzykę, dostosowują grę do współczesnych formatów obrazu, usprawniają mechaniki sterowania, interfejs, ale wszystko opiera się na oryginalnym źródle. Dobrą analogią jest tu remont starego samochodu.

Zostało jeszcze 49% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Sekiro: Shadows Die Twice jest najtrudniejszą grą FromSoftware?

Tak
38,4%
Nie
61,6%
Zobacz inne ankiety
Odradziłbym swojemu dziecku pracę w gamedevie - wywiad z Jasonem Schreierem
Odradziłbym swojemu dziecku pracę w gamedevie - wywiad z Jasonem Schreierem

Wciśnij reset to druga książka Jasona Schreiera wydana w Polsce, w której pokazuje, czym naprawdę jestem wymarzona praca dewelopera gier. To również świetna okazja do tego, aby zapytać go, czy dopisze do książki brakujący rozdział o Cyberpunku.

Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach
Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach

Chciałbyś choć raz przysiąść do komputera bez zbędnych komentarzy mamy, brata czy partnera? Ten artykuł może pomóc Ci w przekonaniu bliskich o nieprawdziwości panujących mitów o graczach.