Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 18 kwietnia 2022, 11:30

Devowie nie są odpowiedzialni za wszystkie braki w grach. Obalamy kilka popularnych mitów o grach

Spis treści

Lubimy winić twórców gier nie tylko za błędy techniczne i niedopracowanie ich produkcji w wielu aspektach, ale też za brak niekiedy – wydawałoby się – bardzo oczywistych rzeczy. Tymczasem większość takich dziwnych, niezrozumiałych rozwiązań nie jest ich winą. Świetny przykład stanowi tu chociażby pojemność skrzyni na ekwipunek gracza, tzw. stash w grach sieciowych, pokroju Anthema czy Tom Clancy’s The Division. Wkrótce po premierze okazało się, że ilość miejsca jest w nich, delikatnie mówiąc, śmieszna i nie pozwala gromadzić tylu elementów wyposażenia, by później próbować tworzyć z nich buildy konkretnych postaci.

Wydawałoby się, że zabieg zwykłego zwiększenia limitu przewijanej listy przedmiotów to prosta, szybka czynność, a tymczasem zabrało to twórcom naprawdę sporo czasu. Co więcej, w przypadku takiego The Division limit podniósł się z 40 do zaledwie 70 sztuk. Skąd taka powściągliwość? Czy to zwykła troska, by gracze nie pogubili się w ilości gromadzonego złomu? W żadnym razie – rozchodzi się, rzecz jasna, o pieniądze!

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Sekiro: Shadows Die Twice jest najtrudniejszą grą FromSoftware?

Tak
38,4%
Nie
61,6%
Zobacz inne ankiety
Odradziłbym swojemu dziecku pracę w gamedevie - wywiad z Jasonem Schreierem
Odradziłbym swojemu dziecku pracę w gamedevie - wywiad z Jasonem Schreierem

Wciśnij reset to druga książka Jasona Schreiera wydana w Polsce, w której pokazuje, czym naprawdę jestem wymarzona praca dewelopera gier. To również świetna okazja do tego, aby zapytać go, czy dopisze do książki brakujący rozdział o Cyberpunku.

Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach
Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach

Chciałbyś choć raz przysiąść do komputera bez zbędnych komentarzy mamy, brata czy partnera? Ten artykuł może pomóc Ci w przekonaniu bliskich o nieprawdziwości panujących mitów o graczach.