Demon’s Souls. Najlepsze gry, w które zagracie na PS5
- Najlepsze gry, w które zagracie na PS5 - wybór redakcji
 - Elden Ring
 - Cyberpunk 2077
 - Returnal
 - Dying Light 2
 - Lost Judgment
 - Resident Evil Village
 - Ratchet and Clank: Rift Apart
 - Demon’s Souls
 - Hitman 3
 - Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
 - Death Stranding: Director’s Cut
 - Astro’s Playroom
 
Demon’s Souls

- Gatunek: RPG akcji
 - Zagraj, jeśli: uwielbiasz gatunek soulslike i trudne gry lub masz słabość do klimatów średniowiecznego fantasy
 - Nie graj, gdy: nie przepadasz za stresującymi grami wymagającymi cierpliwości
 - Gry podobne: seria Dark Souls, Bloodborne
 - Średnia ocen w serwisie Metacritic: 92
 
Wprawdzie – poszukując korzeni gatunku soulslike – dotrzemy w końcu do stworzonego przez FromSoftware cyklu King’s Field, w tym jednak wypadku uznajmy, że ojcem tego popularnego obecnie nurtu gier jest wydane pierwotnie w 2009 roku Demon’s Souls. Pod wieloma względami wszystko zaczęło się właśnie od tej produkcji. To ona ukształtowały ramy i większość elementów definiujących kolejnych naśladowców. Dość powiedzieć, że z części wypracowanych wówczas mechanik twórcy nadal korzystają i zaimplementowali je chociażby w tegorocznym Elden Ringu.
Demon’s Souls już na PlayStation 3 było produkcją magiczną, ale z racji ekskluzywnego statusu nie mogło zostać sprawdzone przez odpowiednią liczbę osób. Obecnie gatunek soulslike jest u szczytu popularności, więc nadarzyła się idealna okazja, aby przedstawić tę grę na nowo. Remake stworzony przez studio Bluepoint Games cechuje się wprost doskonałą warstwą techniczną. Wyeliminowano przy tym kilka problemów pierwowzoru, który trapiony był m.in. przez spadki wyświetlanych klatek animacji. Pomijając parę dyskusyjnych zmian natury artystycznej, odświeżone Demon’s Souls wygląda pięknie i oferuje wszystko, za co fani pokochali tę grę dwie generacje temu.
Demon’s Souls to depresyjnie mroczna przeprawa urzekająca dosadnością wykreowanej krainy. Wyróżnia się za sprawą ciężkiej atmosfery oraz oferuje kilka unikalnych mechanik, z których zrezygnowano w przypadku serii Dark Souls. Mam na myśli chociażby funkcję Tendencji Świata, pozwalającą manipulować poziomem trudności oraz doprowadzić do pewnych zmian w odwiedzanych krainach. To wszystko i wiele więcej przekłada się na niesamowitość tej gry o ogromnym wpływie na całą branżę.
