autor: Maciej Kozłowski
Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część I
2014 rok będzie wielkim świętem dla wszystkich fanów gier RPG - pojawią się zarówno wysokobudżetowe kontynuację znanych serii, jak i całkiem nowe, atrakcyjne marki. Obok tytułów takich jak Wiedźmin 3 pojawią się także wskrzeszone edycje dawnych hitów.
Spis treści
- Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część I
- Dark Souls II
- The Banner Saga
- Might & Magic X: Legacy
- Grim Dawn
- Divinity: Grzech Pierworodny
- South Park: Kijek Prawdy
- Cube World
- Wasteland 2
- Lichdom: Redeemer
- Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Dragon Age: Inquisition
- Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues
- Pillars of Eternity
- Lords of the Fallen
- Fable Legends
Lichdom: Redeemer
Niewiele jest gier RPG, które koncentrowałyby się na magii – większość stawia na pewną dowolność w kwestii rozwoju postaci lub skupia się na bardziej „konwencjonalnych” metodach walki. Lichdom będzie zupełnie inne: cała filozofia zabawy zostanie podporządkowana skomplikowanym arkanom sztuki tajemnej. W fantastycznym świecie rządzonym przez nieśmiertelnego czarownika wcielimy się w tajemniczego posłańca, niosącego śmierć i zniszczenie wszystkim oportunistom, którzy śmiali sprzeciwić się wszechpotężnemu tyranowi. Na krwawym szlaku pozostawimy zgliszcza całych cywilizacji, stale wzrastając w siłę i poznając nowe czary. Naszym orężem będzie sam zasób mocy – nie skorzystamy z żadnych broni, polegając jedynie na zaklęciach tworzonych dynamicznie poprzez dobór żywiołu, oczekiwanego przez nas efektu oraz odpowiednich modyfikatorów. Walka rozgrywana w czasie rzeczywistym zostanie więc uzależniona nie tylko od naszego refleksu, ale również poznanych wcześniej sztuczek i recept. W ogólnym kształcie ma to przypominać model rozgrywki zaproponowany w Dark Messiah of Might and Magic, ale twórcy chwalą się ogromną ilością możliwości oraz pełną swobodą w tworzeniu kolejnych kombinacji.
Starcia z przeciwnikami będą dominującym elementem rozgrywki, chociaż nie zabraknie w niej także eksploracji terenu, złożonego rozwoju postaci oraz zagadek środowiskowych. Wydarzenia poznamy patrząc z oczu głównego bohatera, co z pewnością zwiększy efektowność poszczególnych potyczek (tym bardziej, że te nie zostaną ograniczone przez zasób many ani żadne cooldowny). Grę napędzi silnik CryEngine 3, znany choćby z serii Crysis – produkcja już teraz prezentuje się naprawdę zjawiskowo, oferując wiele przyjemnych dla oka szczegółów oraz spektakularnych efektów specjalnych. Chociaż więc studio Xaviant nie miało dotychczas doświadczenia w tworzeniu gier, to jednak ich projekt zdecydowanie wart jest uwagi.