- Kultowe samochody, bez których filmy nie byłyby takie same
- 1970 Chevy Nova – Grindhouse: Death Proof
- Aston Martin DB5 – seria o Jamesie Bondzie
- Ford Mustang – Bullitt
- Batmobil – seria o Batmanie
- Plymouth Fury – Christine
- Ecto 1 (Cadillac Miller-Meteor Sentinel) – seria Pogromcy duchów
- 1977 Pontiac Trans Am – Mistrz kierownicy ucieka
- DeLorean – seria Powrót do przyszłości
- 1994 Toyota Supra MK IV – Szybcy i wściekli
- 1970 Dodge Charger R/T – seria Szybcy i wściekli
- Freightliner FL86 – seria Transformers
1970 Dodge Charger R/T – seria Szybcy i wściekli

- Reżyser: Rob Cohen
- Rok premiery filmu: 2001 – po raz pierwszy
- Gdzie obejrzeć: Amazon Prime Video, Chili, Rakuten
Pierwsza część Szybkich i wściekłych miała bardzo duży wpływ na postrzeganie współczesnych wyścigów. Sam film mocno wpłynął na to, w jaki sposób wyglądały gry komputerowe z serii Need for Speed. Po obejrzeniu tego akcyjniaka podejście widzów do miejskich zawodów samochodowych zmieniło się o 180 stopni.
Jednak te najbardziej aktualne część serii łamią prawa fizyki, a także burzą sensowność narracji. I chociaż dalej zarabiają na siebie w kinie, to z roku na rok coraz bardziej nostalgicznie spoglądamy na pierwsze filmy z serii o samochodowej familii. Stąd też decyzja, aby wybrać jeszcze jeden wóz z tego samego kinowego uniwersum.
Dodge Charger to wóz Dominica Toretto – niepozorny, bez żadnego wizualnego tuningu (oprócz tego ostentacyjnego silnika!) czy zbędnych kolorów i naklejek. To po prostu wyglądający poprawnie (choć nadal rewelacyjnie) samochód. Charger oddaje charakter Doma z pierwszej części: Toretto jest zdystansowany, wiecznie rozmyślający nad przyszłością swojego gangu, a do tego lodowaty wobec nowo przyjętego Briana O’Connera. Czerń mu służy: nie wyobrażamy sobie Dominica w aucie innego koloru. Kiedy Dom do niego wsiada, to wiemy, że mamy do czynienia z profesjonalistą. W końcu to wóz, który udowadniał, że liczy się nie tylko sprawny sprzęt, ale i kierowca, który siedzi za jego sterami.