Skyrim. Konsole nie dały rady

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Komentarze

Skyrim

TESV: SKYRIM:

  1. Producent: Bethesda Softworks
  2. Wydawca: Bethesda Softworks
  3. Gatunek: RPG
  4. Platformy: PC, Xbox 360, PS3
  5. Premiera: 11 listopada 2011 roku
  6. Problemy na: głównie PS3

PlayStation 3 było problematyczną konsolą. Z jednej strony, niektóre tytuły na wyłączność - jak na przykład The Last of Us, Uncharted 2: Among Thieves, Uncharted 3: Drake’s Deception czy Killzone 3 - wyglądały na niej olśniewająco i z łatwością zasłużyły sobie na miano jednych z najpiękniejszych gier swojej generacji. Druga strona medalu była jednak taka, że produkcje, które trafiały na więcej niż jedną platformę, najczęściej wyglądały i/lub działały najgorzej na urządzeniu Sony. Odpowiedzialność za to ponoszą w głównej mierze projektanci sprzętu, którzy zdecydowali się połączyć wyjątkowo potężny, ale trudny w obsłudze procesor Cell z relatywnie słabym GPU i niewielką ilością pamięci RAM.

Jednym z tytułów, które sprawiały największe problemy na omawianej platformie był głośny megahit studia Bethesda Softworks - The Elder Scrolls V: Skyrim. Pomimo zastosowania gorszej formy anty-aliasingu (FXAA), słabszej jakości tekstur i znaczącego obniżenia poziomu detali (obcięto m.in. zasięg rysowania roślinności i obiektów, a także zmodyfikowano sposób wyświetlania cieni), gra często raczyła użytkowników spadkami poniżej 25 klatek animacji na sekundę. Jakby tego było mało, produkcja pojawiła się na rynku z szeregiem bugów, które dodatkowo utrudniały zabawę (m.in. jeszcze bardziej ścinając wydajność, kiedy rozmiar zapisanych stanów gry za bardzo się powiększył).

113

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl