Skyrim. Konsole nie dały rady

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Skyrim

TESV: SKYRIM:

  1. Producent: Bethesda Softworks
  2. Wydawca: Bethesda Softworks
  3. Gatunek: RPG
  4. Platformy: PC, Xbox 360, PS3
  5. Premiera: 11 listopada 2011 roku
  6. Problemy na: głównie PS3

PlayStation 3 było problematyczną konsolą. Z jednej strony, niektóre tytuły na wyłączność - jak na przykład The Last of Us, Uncharted 2: Among Thieves, Uncharted 3: Drake’s Deception czy Killzone 3 - wyglądały na niej olśniewająco i z łatwością zasłużyły sobie na miano jednych z najpiękniejszych gier swojej generacji. Druga strona medalu była jednak taka, że produkcje, które trafiały na więcej niż jedną platformę, najczęściej wyglądały i/lub działały najgorzej na urządzeniu Sony. Odpowiedzialność za to ponoszą w głównej mierze projektanci sprzętu, którzy zdecydowali się połączyć wyjątkowo potężny, ale trudny w obsłudze procesor Cell z relatywnie słabym GPU i niewielką ilością pamięci RAM.

Jednym z tytułów, które sprawiały największe problemy na omawianej platformie był głośny megahit studia Bethesda Softworks - The Elder Scrolls V: Skyrim. Pomimo zastosowania gorszej formy anty-aliasingu (FXAA), słabszej jakości tekstur i znaczącego obniżenia poziomu detali (obcięto m.in. zasięg rysowania roślinności i obiektów, a także zmodyfikowano sposób wyświetlania cieni), gra często raczyła użytkowników spadkami poniżej 25 klatek animacji na sekundę. Jakby tego było mało, produkcja pojawiła się na rynku z szeregiem bugów, które dodatkowo utrudniały zabawę (m.in. jeszcze bardziej ścinając wydajność, kiedy rozmiar zapisanych stanów gry za bardzo się powiększył).

Podobało się?

113

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2019-11-18
20:30

ProfesorXxx Konsul

ProfesorXxx
👍

Konsola to fajna alternatywa dla nie których gier. Ale prawdziwy gracz zawsze wybierze PC

Komentarz: ProfesorXxx
2019-11-18
20:30

Michas. Pretorianin

Michas.

Polecam sprawdzić Lost Ark na Nintendo https://www.youtube.com/watch?v=LgUilvM1uLY

Komentarz: Michas.
2019-11-20
20:23

Masa_san Pretorianin

Mutant to jakaś pomyłka. Wydali kupę po gigantycznej obsuwie względem pozostałych platform i już powiedzieli, że nie zamierzają wprowadzać więcej aktualizacji optymalizacyjnych. W handheldzie gra jest niegrywalna, w doku wygląda paskudnie. Tylko na przerobionej konsoli wygląda to znośnie po odpaleniu profilu doku w trybie przenośnym.

Komentarz: Masa_san
2019-11-22
07:42

K4cz0r93 Generał

K4cz0r93
😐

Przecież połowa z tych gier to nie są żadne graficzne czy technologiczne majstersztyki. To po prostu optymalizacyjne porażki.

Komentarz: K4cz0r93
2020-03-28
20:54

kubaratchet14 Centurion

Ja bym jeszcze dodał Days Gone, które na podstawowym modelu PS4 chodzi źle. Jadąc motorem często zdarzają się spadki klatek nawet poniżej 20, a powiedziałbym że blisko 15 i równie często widziałem też niewczytane tekstury już wczytujące się na moich oczach. Szkoda że tak wspaniała gra ma tak skopaną optymalizację, bo tylko psuło to zabawę.

Komentarz: kubaratchet14

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl